2019-11-18, 17:08
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon sa ingen summa, bara att hon var nöjd efter omständigheterna att hon inte gick mer back än vad hon gjorde. Hon tog ett snabbt bud för att slippa ha en massa visningar. Ska vara någon känd person. Vet inte inom.vilkem bransch.

Angello?
Citera
2019-11-18, 17:43
Medlem
Fast hur lätt har hon att få bolån med allt som står i media och bolag som minskar i omsättning.
Citera
2019-11-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Mycket tyder på att hon tog aktieutdelningar från sina företag för att frigöra några millar till husköpet (källa Allabolag, ovanligt stora aktieutdelningar förra året).
Men jag är också tveksam till att hon får loss en massa extracash. En ny bostad ska ju också köpas. Tror mest försäljningen beror på att hon inte har råd längre (eller egentligen aldrig hade det)
Trodde vi var överens om att det var Hampus som använde alla investeringspengarna till Bellas husköp?
Citera
2019-11-18, 18:30
Medlem
johnthedickholmess avatar
Det stod i Aftonhoran att hon även skall flytta bolaget? Vart då? Utomlands?
Citera
2019-11-18, 18:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det låter spännande, kontoret på fickan, vilken ficka blir det, vems ficka blir det, vem blir målvakten den här gången?
Citera
2019-11-18, 18:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Ska väl kanske bara byta adress till nått som kostar lite mindre?
Citera
2019-11-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fantastiskt att Isabella någon vecka efter mitt inlägg här, har tagit till sig att hon ska lugna ner sig och inse att hon är älskad för sin egen skull och inte behöver spela framgångsrik. Jag blir genuint glad att hon inser att det är den äkta Isabella människor tycker om.

Den äkta Blondinbella?

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tror du på Tomten, också? Det här är en kvinna med en svår narcissistisk störning och förmodligen andra diagnoser också. Hon vet inte ens vem hon själv är och spelar oika roller som hon tror ska fungera just för tillfället.

Såg f ö att du hade superinsiderinfo om husförsäljningen nu också. Jag skriver som en annan användare - nu har du chansen att visa att du verkligen vet mer än andra:

Exakt försäljningspris, tack!
Citera
2019-11-18, 19:33
Medlem
Imsdal93s avatar
Jag har följt blondinbella sedan starten, är född 93 och var med under tiden bloggandet blev ett utbrett fenomen. Har sedan början synat henne, hur hon allt eftersom raderade inlägg som kunde skada karriären - men tro mig, hon var allt annat än ödmjuk på den tiden. Hjälpte till att skapa komplex för den dåvarande målgruppen (tonårstjejer) med kissie, dessie och paow i ryggen. Tycker att samhället är så förbannat skevt när dessa tjejer får karriärer på deras nonsensbloggande med nedvärderande uppsyn gentemot andra tjejer, killar, samhällsklasser etc. Förebilder my ass.
Citera
2019-11-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ska väl kanske bara byta adress till nått som kostar lite mindre?
Ja hon skrev på bloggen att hon skulle flytta kontoret. Antagligen till något mycket mindre, hon lär vara på kontorshotell nu vilket ju är litet dyrare.
Citera
2019-11-19, 02:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Är det avundsjukans tårar som sipprar fram ur emojin?

Lägg märke till den inramade planschen ovanför flyttlådorna i bilden du hänvisar till. Jag tycker att den är en utmärkt metafor för hennes Afrika-verksamhet. Där är blondinen nästan ”hand in hand” med en afrikansk kvinna.

Att vara blondin är en superkraft i kvinnornas värld.
Jag är inte avundsjuk på Bellsans skosamling. Inte min smak. Jag kör med randsydda kvalitetsskodon. Går att få exakt som jag vill ha dem

Nej, det intressanta med att Bellsan tar hem flyttkartong efter flyttkartong med kläder och skor från kontoret till hemmet är något helt annat: frågan om beskattning.
Jobbgarderobem består förmodligen av kläder och skor som lånats, sponsrats eller köpts av bolaget. Förvaras på kontoret för att undgå förmånsbeskattning (den som kan skatteregler kan gärna berätta mer )
Så att garderoben tas hem till bostaden tyder på att Bellsan nu skattat för den eller ska skatta för ďen. Tänker jag.
Gissar att både kläder och skor kommer att läggas ut till försäljning en masse mycket snart.
Citera
2019-11-19, 08:29
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur mycket la hon in själv då? Har läst siffror här inne på 3-4 miljoner? Om hon nu dessutom får sälja med förlust så blir det väl inte så mycket att stoppa in i företaget ?
Hon kanske har pengar över sedan förra boendet, som iof sattes in i det nya. Det räcker med att hon har sålt för 1 kr lägre än hon köpte huset för för att kunna säga att det blev förlust.

Vem som är köpare får vi reda på när tillträde skett. Om det är någon som är ”känd i sin bransch” kan det ju vara i princip vem som helst.
Citera
2019-11-19, 09:00
Medlem
trottwells avatar
Vem säger att huset är sålt, är det Bella som säger det eller finns det en seriös källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in