2019-11-19, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är inte det ganska vanligt? Just för att ta bort misstankarna från en själv?

Absolut, du är rätt.

Man lämnas ändå med en dålig smak i munnen.
Citera
2019-11-19, 17:54
Medlem
Ska bli intressant om dom fått några bra tips/spår i Ljungskile.

Glömt att fråga om någon härinne eller som följer tråden som har info om MGM, kan höra av sig med lite matnyttigt.

Gärna också om nån av dom har koppling till Ljungskile på något sätt. All info är värdefull men kontakta alltid polisen innan
Citera
2019-11-19, 17:55
Bannlyst
Mannens kusliga inlägg efter misstänkta mordet på Wilma
Efterlystes och greps i morse

MINDRE ÄN 40 MIN SEDAN
NYHETER
Sista livstecknet från försvunna Wilma Andersson, 17, kom för fem dagar sedan.

I den stora sökinsatsen delade en man ett inlägg på Facebook – och efterlyste tips i letandet efter 17-åringen.

Nu sitter han gripen misstänkt för att ha mördat henne.
Citera
2019-11-19, 17:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Enligt Aftonhoran har man nu börjat leta i Ljungskile, dvs flera mil söderut från Uddevalla. Nån som vet om MGM har bil och/eller kopplingar dit?

Man kanske har pejlat hans mobil? Eller hennes?
Citera
2019-11-19, 17:56
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
En sån här människa kan mycket väl ha mördat tidigare i sitt liv, säkert väldigt manipulativ.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han är skäligen misstänkt just nu. Då har dom inte så mkt på honom

Nä, skäligen är ganska lågt.
Svårt innan kroppen är funnen.
Skulle nog behövas typ blod eller nåt från lägenheten.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Korrekt 🙂

Nu är jag lite äldre, så nu skriver jag som jag tror/uppfattar/tänker, och behöver således inte vara någon sanning.

Dynamitbacken är inget ställe man hänger på, det är långt från allt utom fotbollsplaner och sportarena.
Jag har svårt att se att sakerna de hittat där är Wilmas, men jag kan absolut ha fel!
En sak till, som finns i krokarna, är en dygnet-runt öppen mack. Annars inget. Vilket kanske är bra om man vill bränna saker, men det finns så mycket bättre ställen inom avstånd än just där det brunnit.

Inte dynamitbacken, men strax ovanför. Här tror jag att vi har en möjlig brottsplats.

https://i.imgur.com/MbxhdN2.jpg
Citera
2019-11-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, skäligen är ganska lågt.
Svårt innan kroppen är funnen.
Skulle nog behövas typ blod eller nåt från lägenheten.

Precis. Jag börjar tro att detta kan bli lite knepigt. Speciellt om hon mördades i torsdags
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Absolut, du är rätt.

Man lämnas ändå med en dålig smak i munnen.
Visst är det äckligt. Finns en del fall i USA där föräldrar tagit livet av barnen och gått ut gråtande i TV och bett "kidnapparen" lämnat tillbaka barnet. Vidrigt. Billy F sade sig också vara väldigt orolig över Tova. Och Runnemark ringde flera gånger till Emmas telefon (Dalby Stenbrott-mordet) för att visa hur orolig han var?Nej, inte ovanligt.
Citera
Medlem
Vill någon slänga ihop en sammanfattning? ni brukar ju lösa det så bra !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr så är alltså detta sant.

Mina tankar går också till hennes släkt och vänner.

För två minuter sedan skrev man på FIKKs FB att hon INTE hittats det var någon som fått fel för sig.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
En vanlig soyaman vilket han ser ut att vara har inga redskap alls i sin lägenhet för att kunna genomföra detta och brukar springa iväg och handla lite saker och hamnar då på affärers övervakningskameror när de köper sågar och dylikt....

Precis, och det går inte heller att utesluta att MGM faktiskt har gjort så, köpt redskap och bensin, för att nämna något.

Jag har inga högre tankar om MGM förmåga att genomföra et5 mord utan att lämna spår efter sig, mördare begår misstag, särskilt om det var ett oplanerat mord.

Har mordet skett i MGM bostad är det mycket sannolikt att polisen hittar blodspår, om det var ett blodigt mord, går inte att tvätta bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in