2019-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Plastmammor hit och plastmammor dit.
Där har vi problemet! att det blir HVB-hemplaceringar mm.

Varför kan folk inte bara stanna ihop ifall man skaffat barn, eller åtminstone tänka sig för innan man skaffar unge med första bästa. Problemet går ju vidare till döttrarna, se vem hon hängde med -en fem år äldre arab!

För att folk är inte lika konsekventtänkande som oss. Finns även folk som skaffar barn av egoistiska skäl, såsom att man vill få uppmärksamhet. Speciellt snorungar som skaffar barn.
Citera
2019-11-19, 14:34
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Ser ut att va ut i 40-45-års åldern,,, barn vid 23-28 är vanligt

Ja? Det förändrar inte det faktum att det där inte är hennes mamma. Det är hennes pappas tjej/sambo. Jag förstår inte vad hennes ålder har med saken att göra?
Citera
2019-11-19, 14:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
GP livesänder efter att polisen gripit en man för mord på Wilma.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-har-sp%C3%A4rrat-av-omr%C3%A5de-i-s%C3%B6kandet-efter-wilma-1.20518531
Fy fan va tråkigt, hoppades ändå in det sista på ngt litet mirakel. stackars lilla tjej.

Kondoleanser till familjen i den fruktansvärda stund!
Citera
2019-11-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Alltså hon är minderårig.
Hon sågs senast 13 eller 14 november.
Hon anmäldes försvunnen först i lördags (den 16 november).

IDAG, den 19:e, får man plötsligt fart under galoscherna och börjar misstänka mord.

Varför så förbannat sävlig start??!

En teori: anhöriga har inte fått kontakt med henne, men pojkvännen har till en början slingrat sig och bortförklarat det. På lördagen fick familjen till sist nog och polisanmälde.

ALLT DETTA FELAKTIGA SVAMMEL OM STÖDBOENDE OCH ATT HON SKULLE MÅ DÅLIGT HAR SOLKAT NER OCH TRASSLAT TILL TRÅDEN!!! När ni skriver sånt tror man ju att det är en strulig tjej som säkert försvinner lite då och då och har trasslig bakgrund. NU VERKAR DET INTE ALLS VARA FALLET!!
Hör ni det?!

Ja, mycket underligt beteende från både familj och polis.

Först efter flera dagar förhörs och grips hennes sambo. Varför inte tidigare?
Har iofs varit en taktik från polis tidigare; man har väntat med att gripa MGM, för att skugga denne och se honom dumpa bevis tex...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag har funderat. Det är möjligt jag läser in för mycket av polisens meddelande. Men jag tycker det talar för att han ovanligt tidigt begärde försvarare, om jag jämför med andra fall. Saknaden av orden "Mannen nekar till anklagelserna efter inledande förhör" gör att jag läser in rätt mycket av deras information om att han begärt försvarare tidigt.
Det står sällan på polisens hemsida hur en gripen ställer sig till misstankarna. Det kan också bero vem som skriver texten hur välformulerad man är och hur mycket man väljer att släppa.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?

Beklagar sorgen. Hoppas aset som gjort detta sätts i finkan och aldrig släpps ut igen.
Citera
2019-11-19, 14:37
Medlem
Vi får troligen vänta och se hur misstankegraden på sambon ser ut:

1. Kan misstänkas för brott.
2. Skäligen misstänkt.
3. På sannolika skäl misstänkt.
4. Tillräckliga skäl för att väcka åtal.

Kanske släpps han rent av ???
Senast redigerad av zebop 2019-11-19 kl. 14:41.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Googlar man namnet Shabaz så ser man att det är mestadels förekommer i Pakistan och Indien.

Så ni som gapar Kurdistan och hedersmord kanske bör tona ner till grann.

G

Pakistanier är duktiga på hedersmord, även dem. Finns även afghaner från Pakistan.

Kurder, pakistanier, afghaner är ledande inom dödlig hederskultur.
Citera
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror det är klädesplagg som är brända för att röja bevis om det är från BO eller GM låter jag vara osagt, Bränna en kropp krävs oerhört mycket hetta för att få den kremerad utomhus!

Det var ju precis det jag skrev. : /

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Står på polisens pressmeddelande. Man har inte ens kunnat förhöra honom inledningsvis. Han begärde försvarare direkt. Det är, enligt mig, ovanligt. Man brukar åtminstone få veta den misstänktes inställning till anklagelserna. Innan åklagaren tar över informationsrätten och lägger locket på.

Snälla, gör något åt din bristande läsförståelse (gå en kurs eller två) men kan du vänligen sluta upp med att förvanska uttalanden och komma med ogrundade påståenden?

"Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. "

Ingående har i detta fallet innebörden på djupet eller mera grundligt.
Det innebär alltså inte att den gripne har vägrat att yttra sig innan han blev delgiven misstanke om mord.
Citera
2019-11-19, 14:38
Medlem
okok1s avatar
Finns det bild på MGM?
Citera
Medlem
Finns det någon livesändning angående detta förutom den på Aftonbladet? för jag klarar inte av hennes röst
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Fast oavsett, om pojkvännen ligger bakom detta är det tjejens familjs fel att det fick ske.
Vem fan låter sin svenska dotter som är 15 år gammal umgås med en 20 årig muslimsk man.

Det kokar i mig av bara tanken, fyfan vilka kassa föräldrar..
En 15-åring kanske inte ska vara sambo med nån man, svensk eller utländsk? I det avseendet håller jag med dig.. Dock kan hon ju ha varit hur jobbig som helst och svår att styra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in