2019-11-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla

Kl 13.15: Polisen har tillsammans med åklagare kommit fram till att det nu finns mycket talar för att Wilma Andersson är/har blivit utsatt för brott. Brottsmisstankar riktas mot en man som är/har varit sambo med Wilma Andersson. Han har gripits av polis och delgivits misstanke om mord. Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. Nytt förhör kommer att hållas under eftermiddagen.
Wilma Andersson är inte återfunnen. Sökandet fortsätter under dagen. Ingen övrig information kan för närvarande lämnas ut från förundersökningen som leds av åklagare.

Case closed!

Att blatten begärt försvarare från första sekund tyder än mer på skuld
Senast redigerad av blueberrycake 2019-11-19 kl. 14:34.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Var tjejen etniskt svensk? Eller har hon utländsk härkomst?

Samt; varför bodde hon på hem?
Vet ej. Antagligen. Svenskt namn.

Hon bodde inte på hem. Hon bodde tillsammans med den misstänkte. Det var en annan person som försvann (nu hittad) det blandades ihop med.

Tvåa på pucken.

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Case closed!

Att muslimen begärt försvarare från första sekund tyder än mer på skuld
Jo men varför mördade han henne om det är han (vilket jag absolut tror)? Hedersmord? Mycket som pekar på det. Kurd (har kurdiskt namn så antar att han är det) med ung och vad som verkar vara etniskt svensk flickvän. Är pojkvännens familj inblandad på nåt sätt?
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-11-19 kl. 14:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Lagom makabert att han delade efterlysningen om det samtidigt är han som mördade henne. Påminner lite om detta: https://www.expressen.se/gt/mordarens-ord-till-offret-pa-facebook/

Och påminner om Mats Alm, han är väl mästaren i genren.
Citera
2019-11-19, 14:24
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Alltså hon är minderårig.
Hon sågs senast 13 eller 14 november.
Hon anmäldes försvunnen först i lördags (den 16 november).

IDAG, den 19:e, får man plötsligt fart under galoscherna och börjar misstänka mord.

Varför så förbannat sävlig start??!

En teori: anhöriga har inte fått kontakt med henne, men pojkvännen har till en början slingrat sig och bortförklarat det. På lördagen fick familjen till sist nog och polisanmälde.

ALLT DETTA FELAKTIGA SVAMMEL OM STÖDBOENDE OCH ATT HON SKULLE MÅ DÅLIGT HAR SOLKAT NER OCH TRASSLAT TILL TRÅDEN!!! När ni skriver sånt tror man ju att det är en strulig tjej som säkert försvinner lite då och då och har trasslig bakgrund. NU VERKAR DET INTE ALLS VARA FALLET!!
Hör ni det?!
Senast redigerad av BeataVonYxkull 2019-11-19 kl. 14:26.
Citera
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom flesta brukar neka bestämt till anklagelserna. Och man brukar kunna läsa det, den misstänktes inställning till anklagelserna.

Men här verkar det som att han direkt bara begär försvarare. Utan ett ord.

Hur vet du det?

Som jag har uppfattat det hela begärde den gripne försvarare efter att polisen delgivit misstanke om mord.
Det brukar inte vara det första som kommer ut ur munnen på den som håller i förhöret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundchokladkaka
Syster Em*elie C*arlsson det där är plastmamman som jag länkade.

Plastmammor hit och plastmammor dit.
Där har vi problemet! att det blir HVB-hemplaceringar mm.

Varför kan folk inte bara stanna ihop ifall man skaffat barn, eller åtminstone tänka sig för innan man skaffar unge med första bästa. Problemet går ju vidare till döttrarna, se vem hon hängde med -en fem år äldre arab!
Citera
2019-11-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Såg det precis efter. Kunde man ge sig fan på. Undrar om styvmorsan fortf. vill ha hit afghanska flyktingar som hon delar mitt under (!) sökarbetet.

Är/har står det. Inte enbart "har"

De är ju inte sambos om hon är död...

Styvmorsan delar alltså flyktingpropaganda mitt under pågående sökinsats?!
Vad fan är detta för sjuk familj?
Citera
2019-11-19, 14:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Vi kan vara rätt säkra på att det inte är kvarlevor för med den värme som behövs för att elda upp en kropp blir det ingenting kvar av kläder eller andra tillhörigheter.

Frågeställningen som då uppstår är var kroppen i så fall skulle kunna befinnas och varför den nu gripne skulle välja att elda upp tillhörigheter.

Jag vet betydligt bättre och mindre iögonfallande vis att bli av med oönskat material på.
Tror det är klädesplagg som är brända för att röja bevis om det är från BO eller GM låter jag vara osagt, Bränna en kropp krävs oerhört mycket hetta för att få den kremerad utomhus!
Citera
Medlem
desammlass avatar
någon som vet vem den häktade är
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Hur vet du det?

Som jag har uppfattat det hela begärde den gripne försvarare efter att polisen delgivit misstanke om mord.
Det brukar inte vara det första som kommer ut ur munnen på den som håller i förhöret.

Står på polisens pressmeddelande. Man har inte ens kunnat förhöra honom inledningsvis. Han begärde försvarare direkt. Det är, enligt mig, ovanligt. Man brukar åtminstone få veta den misstänktes inställning till anklagelserna. Innan åklagaren tar över informationsrätten och lägger locket på.
Citera
2019-11-19, 14:28
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
någon som vet vem den häktade är

Ingen är häktad i detta fall. Ännu.
Citera
2019-11-19, 14:29
Moderator
OYs avatar
Var har man gjort fynd?

Sågebackens skjutfält är väl annars en bra gissning?

Spårat någons mobiltelefon dit och därefter sökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in