2019-11-19, 13:17
Medlem
Är det alltså rätt att hon sågs senast 14e dvs torsdagen förra veckan? (Kanske av pojkvännen?) Och efterlysningar och dylikt från anhöriga/familj började spridas i söndags den 17e?
Citera
2019-11-19, 13:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Sluta upp med att göra ett inlägg till en trådsanning, tack.
Du bidrar inte till insatsen som utförs för att hitta Wilma genom att komma med påståenden utan reell grund.

Inlägget på facebook hänvisar till Aftonbladet och har inget med information från polisen att göra!

Kolla Aftonbladet. De frivilliga har nog inget hittat. Men polisen har hittat hennes skor.

Jämför med polisens eget yttrande till Bohuslänningen.

Polisen har haft ett område vid Nordmanneröd avspärrat, då ett par skor hittats där. Men fyndet verkar inte vara någon ledtråd till vart flickan har tagit vägen.

– Vi måste kontrollera det, men det finns ingenting som pekar på att skorna tillhört henne, säger Stefan Gustafsson, presstalesperson på polisen.

Rörigt. Du skriver att polisen hittat hennes skor? Skitsamma vem som hittat dom. Är hennes skor hittade utomhus?
Citera
2019-11-19, 13:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
[DjPutte|69342491]Nej inte bakomflötet tyvärr, Polisen FÅR inte gå in i en LGH utan att en åklagare gett dem den ordern!
Dags förstå polisen får inte göra dyl saker bryta in i en lgh utan orsak eller tillstånd!

Bland det dummaste jag någonsin hört! En enskild polisman har rätt att HELT OCH HÅLLET SJÄLV bestämma om en husis ska göras lr inte. Du har kollat på för mycket Hollywood filmer unge man!
Utan åklagaren ger en order om husrannsakan för inte Polisen gå in i en lgh polisen får inte gå in som du tror hur som i en lgh, Enda tillfället är om en person ringer och säger att denan befinner sig i fara eller om någon ringer 112 att fara föreligger för liv då får dem gå in för kontrollera inget annat!
Citera
2019-11-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför hmm?

Kolla upp var personer med samma efterbamn som han bor
Citera
2019-11-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Saken är den att umgås man nära med en utländsk person (främst en muslim) så känner iaf jag inga som helst sympatier för den personen. Svenska tjejer som inte umgås med sådana personer känner jag mer för. Man är så jävla naiv om man tror att allt ska vara bra och säkert tillsammans med en muslim. Det är nästan så att jag hoppas att hon är död. Inte blir jag ledsen iaf om så är fallet.
Det där sa väldigt mycket om dig. Vidrigt. det finns annars en del främlingsfientliga trådar som du skulle känna dig mer hemma än i denna tråd som faktiskt är seriös.

OnT. Jag är övertygad om, tyvärr, att flickan inte finns i livet längre. Däremot är jag osäker på att man kommer hitta henne. Hade det varit jag som var GM så hade jag sett till att INTE lämna henne i närområdet. Men kikar man på Lisa Holm-fallet så stämmer ju inte att gärningsmän tänker speciellt smart. Och är det en random, förbipasserande, person som rövat bort W så blir det ett jäkligt svårt fall att reda ut.
Citera
2019-11-19, 13:20
Medlem
Någon som har information om Wilm@s pojkvän? Hur har deras förhållande sett ut under dessa 2 år? Droger? etc..

Gissar att han blivit förhörd, skall dock bli intressant och se om man snart kan läsa om anhållan i massmedia.
Usch så tråkigt om hon hittas avliden.
Citera
2019-11-19, 13:22
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
[DjPutte|69342491]Nej inte bakomflötet tyvärr, Polisen FÅR inte gå in i en LGH utan att en åklagare gett dem den ordern!
Dags förstå polisen får inte göra dyl saker bryta in i en lgh utan orsak eller tillstånd!

Bland det dummaste jag någonsin hört! En enskild polisman har rätt att HELT OCH HÅLLET SJÄLV bestämma om en husis ska göras lr inte. Du har kollat på för mycket Hollywood filmer unge man!
Husrannsakan är en undersökning som görs för att söka efter föremål som kan ha betydelse som bevis, eller för att söka efter någon som ska gripas, anhållas eller häktas. Beslut om husrannsakan fattas vanligen av förundersökningsledaren, dvs. av åklagare eller av polis, eller av domstolen.
Sluta käfta nu era okunninga slynglar.
Citera
2019-11-19, 13:24
Medlem
shinanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?

Hoppas dom finner henne detta är oroväckande..
Citera
2019-11-19, 13:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Husrannsakan är en undersökning som görs för att söka efter föremål som kan ha betydelse som bevis, eller för att söka efter någon som ska gripas, anhållas eller häktas. Beslut om husrannsakan fattas vanligen av förundersökningsledaren, dvs. av åklagare eller av polis, eller av domstolen.
Sluta käfta nu era okunninga slynglar.
Det var det jag menade inget annat felformulerat va mig, men folk verkar tro att polisen kan klampa in hur som i en lgh!
Citera
2019-11-19, 13:27
Medlem
Okej fortfarande obekräftade uppgifter.

1. Upphittade skorna.
2. Relationen Emmeli S*land*r har till Wilma
3. Relationen T*shko Sh*baz Ahm*d har till Wilma
4. Vart Wilma bor

Bara för att Emmeli skrivit att det är hennes sko stämmer inte det.
Bara för att man är skriven på samma adress behöver man inte vara släkt.
Bara för han har kommenterat ett hjärta på en bild, betyder det inte att dom är tsm.
Bara för att hundchocklad påstår att hon bor hos T*shko stämmer inte det.
Citera
2019-11-19, 13:28
Medlem
Titianas avatar
https://www.expressen.se/gt/17-arig-flicka-forsvunnen-polisen-vill-ha-tips-/

en gripen
Citera
2019-11-19, 13:29
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla

Kl 13.15: Polisen har tillsammans med åklagare kommit fram till att det nu finns mycket talar för att Wilma Andersson är/har blivit utsatt för brott. Brottsmisstankar riktas mot en man som är/har varit sambo med Wilma Andersson. Han har gripits av polis och delgivits misstanke om mord. Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. Nytt förhör kommer att hållas under eftermiddagen.
Wilma Andersson är inte återfunnen. Sökandet fortsätter under dagen. Ingen övrig information kan för närvarande lämnas ut från förundersökningen som leds av åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in