2019-11-19, 09:20
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så vitt jag vet har inte en enda svensk sökt hämnd för en våldtäkt på sin dotter. Och svenska döttrar våldtas varje vecka av utlänningar.

Där har vi något att lära av babbarna. Trodde aldrig jag skulle kunna lära mig något av dem.

Skulle inte tveka en sekund att utkräva hämnd. Om någon ger sig på någon i min familj, skulle hämnden komma hårt och effektivt. Det gäller ju för polisen att bevisa att jag gjort något och det kan ju vara väldigt svårt.
Citera
2019-11-19, 09:28
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Varför förutsätter ni att man skulle åka fast? Är man någorlunda smart borde man kunna hämnas utan att lämna alltför många spår.

Om man har ett hämndmotiv kollar dom upp en direkt...
Citera
2019-11-19, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Helt rätt, inte värt ett liv som en ynklig ryggradslösa självömkande parasit på omgivningen, hellre ett mord och 20 år inne
Jag är ledsen, men när var sist som en person i Svea rike fick sitta 20+ år? Har väl inte funnits sedan flera år sedan? (Tänker på de sista mords-domarna) (ber om ursäkt för stavfel pga många timmars uppesittande)
Citera
2019-11-19, 09:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Hur vet du det?
Det kan lika gärna handla om hämnd för att skydda klanens heder.

Ja, det är hämnd jag pratar om. Många missuppfattar crime passionnell som endast brott som begås av svartsjuka, men det handlar egentligen om brott som begås på grund av stark känsloreaktion. T.ex. hämnd, svartsjuka osv.
Citera
2019-11-19, 09:59
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Är det alltså hämnd för mordet på Gulay Karagöz?
Det är ett möjligt och tydligt motiv, men det kan lika gärna vara något annat motiv eller Gud förbjude, en random attack av en gärningsman som valt sitt offer slumpmässigt.
Citera
2019-11-19, 10:07
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja, och detta är helt jävla ofattbart. Fullständigt ofattbart.

0.01 promille.

Din siffra är påhittad men oavsett om det är en liten skara så har det ändå hänt då och då. Och det var det som var poängen.

Har ni något on topic att prata om eller dags att byta forum?
Citera
2019-11-19, 10:38
Medlem
Sinnpajjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Eller så var det just precision. Om GM är mycket, mycket listig.

BO vet nu att när som helst var som helst kan det komma någon bakifrån och sätta en machete i skallen på honom. Han vet nu exakt hur det känns. Den känslan lär aldrig lämna honom.
Exactomundo.
Citera
2019-11-19, 10:59
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Seyf* Özdem*r?

* = i
Ja jaja, den fittan!
Han var polis student när han slog ihjäl en stackars tjej som hade lånat pengar till honom.
Citera
2019-11-19, 11:10
Medlem
Men BO var blivande polis o gick på PolisBÖGskolan - skolan somm INTE är någon HÖGskola
utan skolan som specialrekryterar bög lebb o tramz.

Det här visar ju att det är något heeelsjukt med studieintag o rekryteringen av ankdammspoliser.

O blir man godkänd från studierna är man garanterad livstidsanställning - tacka fan för att vi inte får bra utan ljugande poliser - han förnekade ju brott o ljög dessutom fast han var blivande polis - trots att skolan predikat sanning heder o rättvisa
Citera
2019-11-19, 11:52
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaja11
Osäker på hur gammal "Skara-Kannibalen" är, men han borde väl bli utsläppt ungefär nu.
Han satt/sitter på psyk.
Citera
2019-11-19, 13:35
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Skulle inte tveka en sekund att utkräva hämnd. Om någon ger sig på någon i min familj, skulle hämnden komma hårt och effektivt. Det gäller ju för polisen att bevisa att jag gjort något och det kan ju vara väldigt svårt.
Off topic:
Ditt kloka synsätt är oerhört praktiskt och kostnadseffektivt. Det kräver varken rättsväsende, infrastruktur såsom fängelser eller samhällsfunktioner såsom polis och sjukvård.

Familjen X dödar någon ur din familj.
Du hämnas.
Familjen X dödar dig.
Din familj hämnas.
Familjen X dödar ditt ena lilla barn.
Din familj hämnas.
Familjen X dödar ditt andra lilla barn.
Din familj hämnas.
Familjen X dödar ditt syskon ...
Osv tills inga finns kvar i någondera släkträd sedan 1800.

Genealogisiterna blir utmärkta hjälpmedel, Clas Ohlson kommer att sälja "hämndkit", polisen får resurser till att lösa brott och skydda familjer som inte ägnar sig åt klankultur och sjukvården kan minska vårdköerna (eftersom det är meningslöst att ge vård åt klaner där alla föväntas dö inom något decennium). Bostadsbristen och arbetslösheten blir ett minne blott. För att hämnderna ska underlättas kan alla i familjerna flyttas till inhägnade områden i Norrlands inland och förses med machetes. Matfrågan blir ju löst genom att äta upp offren och komplettera med vad naturen har att erbjuda.

On topic:
Var exakt skulle BO lägga plattor? Passerade platsen snabbt men såg inte var plattsättning pågick.
Senast redigerad av filmfreak 2019-11-19 kl. 13:45. Anledning: Typo
Citera
2019-11-19, 13:57
Medlem
Runkebys avatar
Vet vi med säkerhet vem drägget (BO) är!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in