2019-11-19, 10:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag är nyfiken på hur en ekonom kostar en miljon per år.
40000 i månadslön. Man brukar ta månadslönen gånger två för att få fram den verkliga kostnaden för en anställd, inklusive tex. sociala kostnader, semester, sjukfrånvaro, pensionsavsättningar etc. 80k*12=960k
Citera
2019-11-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
40000 i månadslön. Man brukar ta månadslönen gånger två för att få fram den verkliga kostnaden för en anställd, inklusive tex. sociala kostnader, semester, sjukfrånvaro, pensionsavsättningar etc. 80k*12=960k

Du har helt fel. En månadslön på 40000 motsvarar ca 680k.

Lön och semester: 500k per år
Arbetsgivaravgift: 150k
Övrigt(försäkringar etc): 30k

För att komma upp i en miljön behöver man ha 60k i månaden, och det är inget någon vanlig ekonom tjänar på ett litet bolag. Förstår inte varför ni försöker göra allt värre ön vad det är.
Citera
2019-11-19, 11:19
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är inte rasistiskt att inte vill ha med en arab att göra, eller vad du nu är. Sök dig till dina egna araber istället.

Rasism vore att jag som svensk får för mig att vara genetiskt överlägsen araber eller negrer eller hazarer. Skulle inte drömma om att få för mig det.

Dina anklagelser faller platt och du hycklar samt gör det lätt för dig. Du passar helt enkelt inte in här. Är naturligt att önska samarbete med sina egna, eller hur?

Skiter fullständigt i vad en svenne vill. Ni ska få smaka på er egen medicin x10.
Citera
2019-11-19, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Skiter fullständigt i vad en svenne vill. Ni ska få smaka på er egen medicin x10.

Ja du njuter av att läsa om våldtäkter på svenska flickor. Du hatar svenskarna så till den milda grad att du är helt pervers.

Men fel i sak har du. Du påstår att vi är rasister när problemet är iden om den mångkulturella välsignelsen. Du själv är dock präglad av rashat, verkar det som.
Citera
2019-11-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist

Vad han Mertillen säger är rasism och olagligt och omoraliskt och skapar bara hart tillbaka....en arab har lika rätt vara här som alla andra.
Vi är alla lika människor. Vi är bara passagerare på jorden..ingen ägen jorden eg.
Citera
2019-11-19, 12:12
Medlem
Citat:
Jag är nyfiken på hur en ekonom kostar en miljon per år.

Håller med? Hur kan ekonom kosta...
Självklart ska utbildade ska ha löner och höga löner..de är smarta och kämpat dit de ska.
Men egentligen ekonomer som jag känner jobbar för normala lönera och är ödmjuka.

Vadå ...letar alla efter gratis arbetskraft?
Citera
2019-11-19, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
en arab har lika rätt vara här som alla andra. Vi är alla lika människor. Vi är bara passagerare på jorden..ingen ägen jorden eg.

Det du framför är svammel. Men visst för all del, vi svenskar kan väl kolonisera ditt hemland och du betalar. För det är exakt så massinvandringen till Sverige är.

Herregud, vilken nivå på tråden.
Citera
2019-11-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Det behöver inte vara fel på individen, men har hen en efterfrågad utbildning och misslyckas med att få jobb under 7-8 år då det råder högkonjunktur blir iaf jag nyfiken på kringliggande omständigheter...

Det är det jag säger. Det är det flera undrar också. Jag tror att samhället vill lägga skuld på individen för att slippa ta ansvar för andra större saker som händer i samhället som en individ inte kan påverka. Känns allt som en bluff.
:-)
Sedan hittar de på: * Esch, det är fel på ditt CV.
Senast redigerad av blackeyedgirl 2019-11-19 kl. 12:19.
Citera
2019-11-19, 12:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Du har helt fel. En månadslön på 40000 motsvarar ca 680k.

Lön och semester: 500k per år
Arbetsgivaravgift: 150k
Övrigt(försäkringar etc): 30k

För att komma upp i en miljön behöver man ha 60k i månaden, och det är inget någon vanlig ekonom tjänar på ett litet bolag. Förstår inte varför ni försöker göra allt värre ön vad det är.
Det är inte alls helt fel. Du glömmer en massa kostnader för lokaler, vidareutbildning, sjukfrånvaro, pensioner, julfester, HR (del i) etc. Visst lite överslagsmässigt är det, men din kalkyl är defintivt för låg och då närmar även du dig en mille.
Citera
2019-11-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Ja, och då kan man vidareutbilda sig för att öka sina chanser. Fast om man studerar för mycket så blir man "överkvalificerad" för jobbet och oattraktiv igen, eftersom arbetsgivarna inte vill betala de löneanspråken som dom har. En fin balansgång det där.

Då är det en fälla. Vad du än gör så är du * fakkad*.

Är det inte en inscensatt fälla för en människa?
Vad du än gör är det fel. Då är det en iscensatt fälla för den enskilde individen.
Citera
2019-11-19, 13:34
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackeyedgirl
Jag tror att samhället vill lägga skuld på individen för att slippa ta ansvar för andra större saker som händer i samhället som en individ inte kan påverka. Känns allt som en bluff.
:-)
Sedan hittar de på: * Esch, det är fel på ditt CV.

Hej,

Fast vilka är samhället? Mycket ansvar ligger på individen, klarade hen en ingenjörsutbildning men sedan inte att få jobb - vad hände där lixom?

Och första jobbet handlar inte om CVt, för det har man inget (utöver lite extrajobb) - det handlar om att sälja sig själv och att vara anställningsbar.
Citera
2019-11-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är inte alls helt fel. Du glömmer en massa kostnader för lokaler, vidareutbildning, sjukfrånvaro, pensioner, julfester, HR (del i) etc. Visst lite överslagsmässigt är det, men din kalkyl är defintivt för låg och då närmar även du dig en mille.

Då säger du som jag misstänker att det handlar om pengar.

Återigen jag ställer frågan: * Varför de säljer utbildningar och gör folk livslånga skuldslavar om de inte får ett jobb inom sitt yrke eller liknande?!
Säg inte att det inte är medvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in