2019-11-19, 13:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Uddevalla

Kl 13.15: Polisen har tillsammans med åklagare kommit fram till att det nu finns mycket talar för att Wilma Andersson är/har blivit utsatt för brott. Brottsmisstankar riktas mot en man som är/har varit sambo med Wilma Andersson. Han har gripits av polis och delgivits misstanke om mord. Han har dock inte hörts ingående med anledning av att han har begärt försvarare. Nytt förhör kommer att hållas under eftermiddagen.
Wilma Andersson är inte återfunnen. Sökandet fortsätter under dagen. Ingen övrig information kan för närvarande lämnas ut från förundersökningen som leds av åklagare.

Hemskt. Undra vad som har kommit fram?
Citera
2019-11-19, 13:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sambon har begärt en advokat inför de första förhören. De första förhören som sambo/närstående brukar man villigt ha utan försvarare om man är oskyldig.
Hörs man upplysningsvis och man begär att få en försvarare skulle jag som utredare bli blöt i brallan.
Citera
2019-11-19, 13:41
Medlem
Kroppen är väl inte hittad än?
Citera
2019-11-19, 13:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Har du källa på det?

Det stod alldeles nyss på expressen...

”Under tisdagseftermiddagen har polis tillsammans med åklagare kommit fram till att det finns mycket som talar för att flickan blivit utsatt för brott. Brottsmisstankarna riktas mot en man som har gripits och delgivits misstanke om mord.
Mannen kommer att förhöras under eftermiddagen.”

https://www.expressen.se/gt/17-arig-flicka-forsvunnen-polisen-vill-ha-tips-1/

Men nu har de tagit bort det. Anledningen till att de ska förhöra honom i eftermiddag är att han begärt en advokat stod det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hörs man upplysningsvis och man begär att få en försvarare skulle jag som utredare bli blöt i brallan.
Man hörs inte "upplysningsvis" om man är gripen.
Citera
Medlem
Nu skriver Aftonbladet att polisen misstänker mord, antagligen efter fynd som gjorts i terrängen. Jag fick dåliga vibbar direkt när jag läste om försvinnandet. Hoppas bara dem har rätt man anhållen!
Citera
2019-11-19, 13:43
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Edit: såg nu att han begärde försvarare i samband med RB 23 förhöret, då förstår jag honom helt och fullt.
Citera
2019-11-19, 13:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Fast han är ju delgiven misstanke om mord. Det är inte att förhöras upplysningsvis.
Citera
2019-11-19, 13:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man hörs inte "upplysningsvis" om man är gripen.
Läs min edit.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Inte oväntat eftersom detta förfarande, med brottsrubricering mord, ger polisen helt andra befogenheter och tillgång till resurser.

Det behover dock inte innebära att den nu gripne de facto är skyldig till att ha mördat Wilma, även om det statistiskt sett (som GW hade sagt det) är mycket troligt.

Eftersom han vägrar förhöras utan försvarare närvarande så pekar det ju mot ett visst håll. Ja.

Det behöver inte betyda ett skit. Men ofta är det rätt talande. Om man inte ens vill öppna käften utan advokat.
Citera
Medlem
meas19s avatar
Här kan ni se brandresterna

https://www.expressen.se/gt/17-arig-flicka-forsvunnen-polisen-vill-ha-tips-/
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jag köper moderatorns meddelande men kan ju vara intressant med bakgrund på pojkvännen? Av flera olika anledningar, om det är hedersrelaterat exempelvis. Hans efternamn är kurdiskt.

Representationen av kurder när det rör sig om hedersmord är hög.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2019-11-19 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in