2019-11-19, 12:39
Medlem
BaraBiffens avatar
Ser att mångaa med all rätt spyr galla över Stefan men jag tänker att han är toppen på isberget, hela hans stab är likadana och jag hoppas vi kan byta ut honom samt hans stab. Detta är ingen en man show utan ett symptom från kommunalnivå till regeringen. Drain the swamp
Citera
2019-11-19, 12:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Löftespolitken är inte huvudproblemet. Så länge sossarna slogs för 40 timmars arbetsvecka, ATP och liknande var de helt stringenta. Men nu är de helt yra i nattmössan, Flumvänstervågen från 68 har återuppväckts och skall samsas med gråsosselinjen. Tror egentligen Löfven inte är så kass, men då han tvingas baxa grejer som en gång Feldt så blir han helt utan trovärdighet. Inget jag vet förstås men det skulle inte förvåna mig. Att socialdemokrati skall stå för en stor offentlig sektor, knuffa för skola, vård, omsorg, och någon slags Equal Opportunity lär man inte komma ifrån, ett paradis för välbeställda barn som vill entrepenöra lär det aldrig bli. Men därifrån till att knuffa för flyktinganstormning, tokfeminism, equal outcome är något annat.

Tror som du att det återgår till kaoz men pga den totala splittring partiet är utsatt för. Detsamma kan sägas om folkparti, center och i viss mån moderater. Att vara i mitten är en bitch.

Problemet är väl att alla "gråsossar" är utmanövrerade av extrema feminister och annat flum, den gamla stammen sågs ju som reaktionär och patriarkal och skulle bekämpas med alla medel, Löfven får verkställa en idiotpolitik som han inte själv tror på och resultatet kan ju bara bli en katastrof.
Citera
2019-11-19, 12:40
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Man kunde ju inte läsa så mycket i och med att det ligger bakom betalvägg, men det lilla som fans räckte rätt långt "man kan inte säga att brottsligheten beror på att man är född på ett visst ställe..."

Nej, ingen är nog född brottsling. Men att man föds i ett område med fullständigt kaos ökar inte din sannolikhet för att vara laglydig. Och vad mer, om väldigt många utan förutsättningar för att fungera väl i Sverige kommer hit samtidigt har de ingen sportslig att integreras, utan hamnar i utanförskapsområde, i utanförskap och hamnar i kriminalitet. Ingen fel på dem egentligen, fel på de som öppnade dammluckorna. Och här kan inte Reinfeldt svära sig fri. Nyliberaler är inte bättre än gråsossar. Det som behövs är en sund mängd konservatism och det är inte bara ett högerideal.
Märkte det nu också.

Håller med om vad du skriver men det ligger ju väldigt nära att dra slutsatsen att det är klart att vi inte ska ”etnifiera” (vilket jävla ord) brottsligheten pga uppenbara skäl då sossarna har öst in kriminella i landet under lång tid.
Citera
2019-11-19, 12:41
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Idag presenterar han en ny fantastiskt quote enligt DN.

”-Viktigt att inte etnifiera brottsligheten”.

https://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-viktigt-att-inte-etnifiera-brottsligheten/

Classic Steffe, mannen som bara fortsätter leverera. 👍🏻

Japp, för om man gör det så ser man också vems fel det är, vad problemet är och då vill plötsligt ingen rösta på S eller kommer hålla med om att det är en bra idé att ta in miljoner "flyktingar".

Löfven vill avsiktligt förstöra Sverige, precis som Reinfeldt.
Citera
2019-11-19, 12:41
Medlem
Det här är så pinsamt dåligt av en statsminister. Han verkar så förvirrad och så less. Nonchalant dessutom.
Det värsta är att han kommer undan med det också. Det är väl iofs därför han är så nonchalant kanske.

Problemen tror jag bara kan lösas med att börja ställa krav. Slut med humanismen. Återkalla medborgarskap och uppehållstillstånd och stryp bidragen.
Men Löfven. Ojoj vilken sorglig historia...
Citera
2019-11-19, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge.Mogadon
Det här är så pinsamt dåligt av en statsminister. Han verkar så förvirrad och så less. Nonchalant dessutom.
Det värsta är att han kommer undan med det också. Det är väl iofs därför han är så nonchalant kanske.

Problemen tror jag bara kan lösas med att börja ställa krav. Slut med humanismen. Återkalla medborgarskap och uppehållstillstånd och stryp bidragen.
Jag utgår ifrån att Löfvens briefing innan intervjun mest gick ut på att vissa saker skulle förnekas till varje pris. -"Du får säga vad fan som helst, men gå aldrig med på att det finns ett samband mellan invandring & brottslighet"-.
Citera
2019-11-19, 12:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge.Mogadon

Ja, han verkar förvirrad, less och nonchalant. Vi hittar en bättre företrädare bland folk i den här tråden. Han är undermålig. Och jag är kränkt. Jag har aldrig varit kränkt så vill nu betona att jag är det.
Citera
2019-11-19, 12:53
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
siffrorna jag hörde från en lärare som jobbar med blatteungar i malmö är att 15 åringarna kan dra in runt 40.000 i veckan. svårt att konkurerra med det, helvete, hade jag varit 15 hade kanske jag med börjat sälja.

Kan va möjligt, men tror inte det är normen dock.

I snitt säljs en påse för 500, och 250 går till vinst. Man behöver då sälja 160 påsar i veckan.

20 påsar är ett hegge, om de inte snålar men gör bara en överslagsräkning.

De behöver alltså i veckan hämta och kränga 8 heggen. En om dagen minst.

Möjligt, men det är väldigt aktiva då. Röker inte från egen stash, samt mättar andras marknader vilket ju säker leder till en del konflikter också.

Kan iaf personligen säga att det inte är värt pengarna alls. Det är lika värdefullt för ens hälsa som att sälja sin kropp som hora och de har väl typ samma omsättning isf.
Citera
2019-11-19, 12:55
Medlem
FolkutbytarSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är många som hoppas på vansinnesdåd, planerade/oplanerade. Jag hade blivit alldeles varm inombords om toppskiktet av förrädarna i Sverige AB fick vad de förtjänade. Obs, jag hotar inte någon, uppviglar inte heller. Önskar bara rättvisa. (Och hämnd)

Han har inga barn. Det säger väldigt mycket. Regimen i Sverige skiter fullständigt i vita människor.
Det kommen så småningom.

Först ryker konkurrenterna i de kriminella invandrarnäringarna. Sedan polisen. Och när dom fått råg i ryggen efter det blir det makthavarna.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/gangens-hot-mot-poliserna-som-ska-krossa-malmos-kriminella/
Citat:
Polisen vet genom tidigare beslag att det kan finnas ett lager av mycket kraftiga sprängmedel inom räckhåll för vissa kriminella, lager med sprängämnen som kan lemlästa och fullständigt blåsa ut till exempel en tvårumslägenhet.

– Inom ramen för Operation Rimfrost kan det uppstå situationer när de kriminella känner sig hotade i sina brottsliga gärningar av våra tillslag och reagerar, säger Calle Persson vid polisens ledningscentral.
Citera
2019-11-19, 12:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta var exakt mina farhågor när Malmöpolisen bjöd in gängkriminella till "möte" nyligen. Att det handlar om att mäkla en "fred" mellan gängen så att dom delar upp sig på olika distrikt & inte krigar inbördes.

Precis bedriv er kriminalitet utan att skrämma den röstande och skattebetalande medelklassen. SD ökar så mycket i OU annars!
Citera
2019-11-19, 13:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Så här tydligt kan man svara istället för Löfvens svammel:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/adam-marttinen-sd-stefan-lofven-borde-avga/

Svårare än så är det inte.
Citera
2019-11-19, 13:02
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stefan gräver gropen djupare och djupare och snart så är den så djup så att han kommer att slå ihjäl sig när han ramlar ner däri:
Stefan Löfven på kritiken:

”Det är inte hudfärg eller etnicitet som avgör, utan samhörigheten med samhället och upplevelsen av att sakna framtidsutsikter”, skriver han om gängkriminaliteten i ett långt inlägg på Facebook.
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-det-ar-inte-hudfarg-som-avgor/

Och vem fan har påstått det? Vad vi har är en mycket specifik brottslighet till omfattning vi inte har sett tidigare om än alls. Vi har även sådan där vi saknar lagstiftning mot som att plocka upp random handikappat barn i Bagdad och föra det till Sverige där man sedan bygger upp ett assistansbolag kring, finansierat med LSS.

Mitt i kaoset drar denna imbecill desperat fram det utnötta rasistkortet också. När man trodde att botten var nådd … Han har tappat det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in