2019-11-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Mördad som flera tror el självmord känns inte riktigt nära i detta case för har det funnits en ev konflikt mellan hon och boendet så finns fog för hon håller undan sig frivilligt för hon vill inte tillbaka dit.....
Fast varför skulle dom hitta en sko som har koppling till henne om hon håller sig undan frivilligt?
Citera
2019-11-19, 10:34
Medlem
"Inga spår
Polisen har haft ett område vid Nordmanneröd avspärrat, då ett par skor hittats där. Men fyndet verkar inte vara någon ledtråd till vart flickan har tagit vägen.

– Vi måste kontrollera det, men det finns ingenting som pekar på att skorna tillhört henne, säger Stefan Gustafsson, presstalesperson på polisen.

Han berättar vidare att man i nuläget inte har några uppgifter om flickans försvinnande."

Från Bohusläningen.
Citera
2019-11-19, 10:36
Medlem
"– De var ute och letade i går kväll och hittade en plats vid Dynamitbacken, där hittade de saker som de tyckte var intressanta och om jag inte kan värdera. Det pratas om en bränd sko, säger Sten Rune Timmersjö.

Polisen spärrade av platsen, och under tisdagsmorgonen var kriminaltekniker på plats för att titta på fynden i dagsljus. Enligt polisens presstjänst finns det dock inget i nuläget som talar för att skon tillhör den försvunna 17-åringen, även om saken ska kontrolleras."

Även det från Bohusläningen.
Citera
2019-11-19, 10:37
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort
Står i tråden. Dom ursprungliga efterlysningarna från familjen på fb .

Jag förstår.

Hon är ju dock folkbokförd på
Klätt*ne Klockar*gården 110
453 92 Lysekil

* = e

På samma adress är även tidigare nämnda Emm*li S*lander är skriven, liksom en Joh*n M*rcus K*rlsson, skrivna.

Vad heter hennes biologiska mamma?
(Är det henne du menar?)
Citera
2019-11-19, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Är det inte konstigt att det inte står någon tidpunkt när hon försvann? Man vet ju inte om det var på morgonen, dagen eller natten.
Eller är det jag som har läst så förbannat dåligt så jag har missat det?
Känns som att det borde vara avvikt när man går ut och ber allmänheten om hjälp.
Det är ju mycket lättare att dra sig till minnes om man har någon form av tidsram att hänga upp sig på.

Någon måste ju varit den sista som såg henne innan försvinnandet och den personen eller personerna borde ju kunna sätta en ungefärlig tidsram.

Håller med.
Onsdagen den 13:e är väl senast sedd/hörd.

Om jag minns rätt.
Citera
2019-11-19, 10:39
Medlem
SeanAverys avatar
Har inte satt mig in så mycket i detta fall än men jag reagerade på att det tog några dagar från att hon försvann tills föräldrar anmälde? Är det bekräftat att hon bodde på något hem? Det kan ju isåfall förklara den första funderingen
Citera
2019-11-19, 10:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Fast varför skulle dom hitta en sko som har koppling till henne om hon håller sig undan frivilligt?
Har inte polisen bekräftat ens ännu kan röra sig om vem sko som helt!
Citera
2019-11-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
"Inga spår
Polisen har haft ett område vid Nordmanneröd avspärrat, då ett par skor hittats där. Men fyndet verkar inte vara någon ledtråd till vart flickan har tagit vägen.

– Vi måste kontrollera det, men det finns ingenting som pekar på att skorna tillhört henne, säger Stefan Gustafsson, presstalesperson på polisen.

Han berättar vidare att man i nuläget inte har några uppgifter om flickans försvinnande."

Från Bohusläningen.

systern kommenterade AB s inlägg på fb att de hittat hennes skor, så antar att det är hennes skor men att inte media fått reda på det än
Citera
2019-11-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Hon är ju anhörig till henne. "Mina barns storasyster". Anhöriga kan ha annan info än AB.

Polisen lär ju visa anhöriga skorna, för att se om de känns igen. Uttalandet i AB kan ha skett före anhöriga fått se skorna.

Citat:
"Inga spår

Från Bohusläningen.

Då är det väl så då.
Citera
2019-11-19, 10:41
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
"– De var ute och letade i går kväll och hittade en plats vid Dynamitbacken, där hittade de saker som de tyckte var intressanta och om jag inte kan värdera. Det pratas om en bränd sko, säger Sten Rune Timmersjö.

Polisen spärrade av platsen, och under tisdagsmorgonen var kriminaltekniker på plats för att titta på fynden i dagsljus. Enligt polisens presstjänst finns det dock inget i nuläget som talar för att skon tillhör den försvunna 17-åringen, även om saken ska kontrolleras."

Även det från Bohusläningen.

Asch då.

Men vad fanken har fått dem att dra på stora trumman? Mycket väsen för random bränd sko.
Citera
2019-11-19, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Får Elin Krantz vibbar här.
Så jävla tragiskt så man vill spy..

Tror bara detta är början med brott mot blonda svenska tjejer, vi har sett liknande brott i övriga Europa från muslimer.

ORKA.!!!
Alla vet våra samhällsproblem.
Börja inte tjata den smörjan här inne också.
Citera
2019-11-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
systern kommenterade AB s inlägg på fb att de hittat hennes skor, så antar att det är hennes skor men att inte media fått reda på det än

Och då går polisen ut och påstår att det inte finns någonting som pekar på att skorna tillhört henne? Knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in