2019-11-19, 08:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Man kan nästan undra om Löven håller på att krascha i väggen, ser nästan så ut.

Han gjorde onekligen ett förvirrat intryck, vilket är märkligt om det stämmer att han fick alla frågor i förväg.
Citera
2019-11-19, 08:51
Medlem
Dr.Krankentots avatar
T.o.m Juholt var bättre på att agera och snacka. Stiffe är en katastrof.
Citera
2019-11-19, 08:53
Medlem
Lower3rds avatar
Nu är jag ingen anhängare av skolstrejker - men om mina barn skulle fråga mig om det är OK att gå med i fredagsaktiviteten "SKOLSTREJK FÖR FOSTERLANDET" som någon tonåring sparkar igång skulle jag nog gå med på det. Tänk er; internationellt genomslag, får tala i riksdagen (citera gärna Greta "ni har stulit min framtid!"), världspressen plockar upp att barnen i Sverige agerar mot makthavarna som förstör deras land... det är väl fortfarande tillåtet att hoppas?

Problemet med JÖK-/MÖK-partierna är att de inte ser Sverige och världen som den är - utan som de vill att den ska se ut. Därför blir alla deras åtgärder lite duttande i marginalen. Visst, ur ett miljöperspektiv kanske MP ser världen som den är, men de är så otroligt naiva och världsfrånvända så de vägrar tittar på pragmatiska lösningar utan lägger istället sin energi på symbolåtgärder.

Jag undrar hur länge Sabuni väntar innan hon skjuter ner överenskommelsen; L saknar en Sara Skyttedal som öppet vågar ta strid för att riva upp gamla felaktiga beslut. Om inte någon inom L snart gör det tynar partiet snart bort; om någon mot förmodan gör det har vi snart ett omval.
Citera
2019-11-19, 08:53
Medlem
Ördögs avatar
Här finns en rad kritiska reaktioner samlade, en och annan med de sedvanliga brasklapparna. Svett-Tsaren konstateras till exempel vara sympatisk som person... 🙄

Stenhård kritik mot Stefan Löfven från alla håll
https://samtiden.nu/2019/11/stenhard-kritik-mot-stefan-lofven-fran-alla-hall
Senast redigerad av Ördög 2019-11-19 kl. 08:57.
Citera
2019-11-19, 08:54
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Dum i huvudet kan du vara själv.

Det handlar inte om ifall han vågar eller ej. Han svarar utifrån vilka verktyg han har för att rätta till problemet. Han förknippar våldet med utanförskap och kan därför lösa det med grunderna i Socialdemokratisk politik.

SD som representerar pöbeln pekar etnicitet och invandring som orsak och vill se snabba enkla lösningar, men som i praktiken är omöjlig att genomföra.

Varför skulle dom vara omöjliga att genomföra?
Fan hur svårt ska det vara att genomföra en samkörning genom alla register för att lättare genomskåda allt jävla fusk som kostar miljarder?
Hur svårt ska det vara att ta bort rabatt på straff?
Hur svårt ska det vara att häkta och förvara misstänkta människor istället för att släppa ut dom i samhället dagen efter?
Hur svårt ska det vara att verkställa ett utvisningsbeslut och inte låta ett 20-tal förvirrade vänsterungdomar och batikkärringar stå ivägen för polisbilen? Vattenkanoner? Gummikulor?
Hur svårt ska det vara att avlägsna ungdomar från skolan som stökar och förstör för andra?

Om vi hjälps åt så går det lätt!
Citera
2019-11-19, 08:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

Juholt var bra på att snacka men hade inte partiet med sig. Löfven har åtminstone än så länge haft partiet med sig.

Detta kan dock ändras snabbt om han fortsätter att göra katastrofala framträdanden som det i Agenda.
Citera
2019-11-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag trodde det skulle bli med Löfvens dåliga intervju som alla dåliga intervjuer i Agenda, de diskuteras i en timme på sociala medier och sen är allt bortglömt när måndagen kommer. Men detta har tagit sån otrolig fart att det faktiskt har chans att ge ett mätbart avtryck i opinionen. Det finns ett före och ett efter ”öppna era hjärtan”, nu finns det också ett före och ett efter ”Vi såg det inte komma”-intervjun i Agenda.

Problemet är att de tror de kan komma undan med att säga de gamla sakerna i den nya tiden, som att det bara är en viss del av debatten som rört sig. Att man nu måste stå för TUT istället för PUT och prata om att minska invandringen med 50-70% eller vad det nu är, men att man i allt annat kan låtsas som att det är 1994. Att man tryggt kan dra den gamla sagan om att kriminalitet i förorterna beror enbart på socioekonomiska faktorer. Eller att man som svar på frågor om invandrare och gruppvåldtäkter kan dra gamla kort som ”de flesta våldtäkter sker i hemmet”. Man måste vara tidsenlig på alla fronter, Stefan.

Stefan är socialdemokraterna innan Palme, troende intill döden på sosseriets förträfflighet.

Agenda är så uppenbart tillbakahållna att det är pinsamt, inga följdfrågor eller avkrävande av svar.

Håller med om analysen att en lögn har ett bäst-före datum. Socioekonomiska faktorer är dessutom numer egentligen bara ett annat ord för invandrarbrottslighet.

Det övriga är bara sossetjatet vi alltid hört.

Vi ”alla på Flashback” vet att hårda straff, brutala poliser och obligatorisk avvisning direkt kommer påverka brottsligheten, det funkade i Norge det funkar här.

Nyamko är tyvärr ingen ljuspunkt heller ”problemet är skolan” och samhället och bla bla bla. Skitsnack AB en hårsmån bättre än alkisen innan.

Noterade dock att hon sa att reportern ”försökte” prata med statsministern

Nä fyfan mer av samma bara och återigen inget avkrävande av svar eller lösningar från SVT.

Man skäms över att kalla sig svensk när dessa ska företräda oss.

SD kan sitta trygga i båten efter detta praktfiasko. Hade tex swebbtv, argblatten eller jönsson fått samma möjligheter hade de kunnat tillintetgöra dem båda det vet alla inblandade.
Citera
2019-11-19, 09:02
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Här finns en rad kritiska reaktioner samlade, en och annan med de sedvanliga brasklapparna. Svett-Tsaren konstateras till exempel vara sympatisk som person... 🙄

Stenhård kritik mot Stefan Löfven från alla håll
https://samtiden.nu/2019/11/stenhard-kritik-mot-stefan-lofven-fran-alla-hall

Bra sammanställning av reaktioner. Gillade denna bäst för det är precis vad det handlar om.

”Nyheter Idag-krönikören Ronie Berggren skriver:

Det vi ser är … ett ledarskap som inte förstår att vår tids konflikt handlar om värderingar, härrörande från kulturer och religioner. Västvärlden står inför en värdekulturell kollision, där det krävs insiktsfullt ledarskap för att göra den sammandrabbningen så mjuk som möjligt. Stefan Löfven är en dinosaurie plockad från en annan tid.”
Citera
2019-11-19, 09:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Nu är jag ingen anhängare av skolstrejker - men om mina barn skulle fråga mig om det är OK att gå med i fredagsaktiviteten "SKOLSTREJK FÖR FOSTERLANDET" som någon tonåring sparkar igång skulle jag nog gå med på det. Tänk er; internationellt genomslag, får tala i riksdagen (citera gärna Greta "ni har stulit min framtid!"), världspressen plockar upp att barnen i Sverige agerar mot makthavarna som förstör deras land... det är väl fortfarande tillåtet att hoppas?

Problemet med JÖK-/MÖK-partierna är att de inte ser Sverige och världen som den är - utan som de vill att den ska se ut. Därför blir alla deras åtgärder lite duttande i marginalen. Visst, ur ett miljöperspektiv kanske MP ser världen som den är, men de är så otroligt naiva och världsfrånvända så de vägrar tittar på pragmatiska lösningar utan lägger istället sin energi på symbolåtgärder.

L har dock signalerat att man vill bli ett teknikvänligt och pragmatiskt klimat- och miljöparti, som ägnar sig åt resultatpolitik i stället för symbolfrågor. Något som Sverige verkligen behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Jag undrar hur länge Sabuni väntar innan hon skjuter ner överenskommelsen; L saknar en Sara Skyttedal som öppet vågar ta strid för att riva upp gamla felaktiga beslut. Om inte någon inom L snart gör det tynar partiet snart bort; om någon mot förmodan gör det har vi snart ett omval.

Tyvärr kan inte L ensam skjuta JÖK:en i sank då det rödgröna blocket (SCVMp) fortfarande har en knapp majoritet utan L om man räknar in avhopparen Kakabaveh.
Citera
2019-11-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det är för i helvette ingen som påstår att orsaken är etnicitet. En vårdslös invandringspolitik volymmässigt, låg utbildningsnivå på invandrare, noll krav på att lära sig svenska, noll krav på självförsörjning samt stenåldersmentalitet i ursprungsländerna. Detta säger inte ett skit om etnicitet och det är ingen som påstår detta. Nu råkar dessa människor oftast vara av annan etnicitet men det betyder för i helvette inte att man skyller på etnicitet.
Tror det handlar om ett mänskligt beteende som alltid uppstår när de kommer i stora mängder till främmande länder.

Försöker komma på ett historiskt exempel på när detta skett med ansatsen ”Hej! Vi vill vara era kompisar och lyda era lagar och sedvänjor blint, jobba hårt och lagligt och dra in en massa cash till den gemensamma välfärden, och lovar göra så lite väsen som möjligt”.

Men allt jag kommer på är Djingis Khan, vikingar, europeer i Syd- och Nordamerika, britter i Indien/Afrika/Australien, amerikaner i Vietnam/Irak... det enda folk gör när de landstigit på främmande mark är att svina, plundra, förnedra. Fredliga svenskar och tyskar kan inte ens åka på chartersemester utan att släppa fram det i alla fall lite grann.

Avhumaniseringen av lokalbefolkningen tycks komma med automatik, varje gång. Som att den är geofence-aktiverad. Lycka till med att ”integrera” bort det.
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-11-19 kl. 09:12.
Citera
2019-11-19, 09:06
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
I backspegeln kan Juholt nästan ses som fantastisk! Löfven och regeringen har helt tappat greppet. Största svenska fiaskot sedan Sverige förlorade mot Vitryssland i ishockey 2002.

https://www.youtube.com/watch?v=JCYWSdnFbWo
Citera
2019-11-19, 09:11
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
L har dock signalerat att man vill bli ett teknikvänligt och pragmatiskt klimat- och miljöparti, som ägnar sig åt resultatpolitik i stället för symbolfrågor. Något som Sverige verkligen behöver.

Tyvärr kan inte L ensam skjuta JÖK:en i sank då det rödgröna blocket (SCVMp) fortfarande har en knapp majoritet utan L om man räknar in avhopparen Kakabaveh.

Korrekt, och jag tror inte heller Sjöstedt kommer att stå fast vid sitt löfte att avsätta Stefan et al när han får chansen. Däremot hör jag att det bubblar inom C; det finns ett växande antal i deras grupp som inte vill ta skulden för att ha varit med och kört Sverige i botten. Och de är redo att gå emot Annies närmaste gäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in