Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
LW/SD hade känt varandra väldigt länge, långt mer än 6 år.
Antar att det du syftar på är att de skulle ha haft en affär under dessa år... eller har jag missuppfattat? Och frågan var då... hur kan du veta det?
Otrohet är som jag ser det inte speciellt avvikande, ganska vanligt förekommande. Däremot anser jag att mord är väldigt avvikande!
Oavsett vad LW var/gjort så var hon först och främst människa med sina fel och brister.
Jag tror inte att hennes kyrkliga bakgrund har med saken att göra (om inte en troende MH är inblandad i mordet) då de inte är ett dugg bättre än oss vanliga dödliga. Tvärtom skulle jag vilja påstå efter att ha följt inlägg i denna tråd.
Otrohet är som jag ser det inte speciellt avvikande, ganska vanligt förekommande. Däremot anser jag att som vigselförrättare låna sig till könskärlek med grannmaken man som pastor vigt är så ovanligt att det är mer avvikande än ett mord.
Ett par saker vill jag påstå är väldigt ovanligt och gör detta tragiska fall särskilt intressant.
1. Att under flera år som
troende smyga i säng med grannens man man vigt
2. Att negligera anledningen till mordet som något normalt som alla med fel och brister gör.
Att du inte anser dig ha en själ är intressant men blir OffT så det tar vi i en annan tråd.