2019-11-18, 00:01
Medlem
Är den där Mekky tillbaka ?
Citera
2019-11-18, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Vad tror du det innebär att vara känd av polisen i kriminella sammanhang?
Ska försöka förklara som när man gick i skolan och skulle lära sig mattematik.
Jag, umgås på torget med grabbar som ÄR kriminella. (Jag är inte det) Jag, stoppas i en bil med grabbar som ÄR kriminella, och dömda.(jag är inte det) Jag, tullas av polisen tillsammans med en vän som har narkotika på sig. (Jag har inte det) Osv osv.

Slutsats. DEM ÄR kriminella medans jag är känd i kriminella sammanhang. Dock inte kriminell. Kort och gott, mitt umgänge är kriminella. Fortfarande, inte jag.
Citera
2019-11-18, 02:24
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så sinnessjuk att vår media låter dessa föräldrar blåljuga rak ut mot läsare/lyssnare utan minsta invändning.

Är inte föräldrarna eller åtminstone farsan kriminell? Jag förstår inte vurmen för dessa värdelösa individer?
Citera
2019-11-18, 02:30
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag, umgås på torget med grabbar som ÄR kriminella. (Jag är inte det) Jag, stoppas i en bil med grabbar som ÄR kriminella, och dömda.(jag är inte det) Jag, tullas av polisen tillsammans med en vän som har narkotika på sig. (Jag har inte det) Osv osv.

Slutsats. DEM ÄR kriminella medans jag är känd i kriminella sammanhang. Dock inte kriminell. Kort och gott, mitt umgänge är kriminella. Fortfarande, inte jag.

Helt fel. Är du "känd av polisen" eller känd i "kriminella sammanhang" så har du någon prick i registret. Då har du gjort något olagligt även om det är ringa brott. Det handlar inte om vilka du umgås med. Det handlar inte heller om att du anmält ett brott eller blivit vittne till ett brott. Det handlar exakt om det som det står, nämligen att du har åkt fast för någonting, från snatteri och fortkörning till mer avancerade brott
Citera
2019-11-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Sist jag kollade så om du visste att din vän hade narkotika på sig så gör det dig till kriminell också.
Citera
2019-11-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubbleagent
Är den där Mekky tillbaka ?

Tillbaka nä det är han inte varför undra du det? Kan inte visa sig i Malmö. Han är internationellt efterlyst och är ett mycket mycket känt ansikte.
Citera
2019-11-18, 17:09
Medlem
Nån som har Plus och kan dela med sig?
PM går också bra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGX97q/polistillslag-kan-ligga-bakom-valdsvag
Citera
2019-11-18, 17:58
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Nån som har Plus och kan dela med sig?
PM går också bra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGX97q/polistillslag-kan-ligga-bakom-valdsvag

Susanna Nygren på Aftonbladet börjar med att skriva:

"Polisen kämpar mot 200 tungt kriminella i Malmö. Arbetet har gett resultat med fällande domar och gripanden.

Men det hårda trycket mot nätverken kan ha utlöst den senaste tidens våldsvåg – med sprängningar och mord.

– Våra tillslag skapar en maktobalans mellan kriminella. Det är lite vårt fel, säger Patrik Andersson, sektionschef underrättelseenheten syd.
"

Tio tongivande män

Susanna Nygrens artikel avslutas med följande lista på 10 tongivande män i Malmös undre värld

► Man 25 år: Ledargestalt för ett kriminellt nätverk med rötter i stadsdelen Lindängen. Misstänkt och häktad för mord på en 19-åring den 25 september 2016. Dömd för narkotikabrott 2017 och grovt vapenbrott 2016.

► Man 22 år: Ingår i 25-åringens nätverk med rötter i Lindängen, dömd för mordet på en 19-åring på Censorsgatan i Malmö den 25 september 2016.

► Man 24 år: Dömd för sprängningen mot Victoria parks fastighetskontor. Dömd för dödshot mot åklagare.

► Man 22 år: Bror till 24-åringen som dömts för sprängningen mot Victoria park. Varit misstänkt för mordförsöket på Ramels väg i september 2017 då en man skottskadades.

► Man 22 år: Misstänkt för en rad skjutningar men aldrig dömd. Förgrundsgestalt i den så kallade Los Suecos-ligan i Marbella, Spanien. Skottskadad vid trippelmordet på Drottninggatan i Malmö. Efterlyst internationellt.

► Man 24 år: Bror till 22-åringen och en i Los Suecos-ligan. Flera domar om narkotikabrott samt dömd för grov stöld. Häktad och utlämnad till Spanien.

► Man 23 år: Dömd till livstid för mordet på en 24-åring samt mordförsök på en annan man på en parkeringsplats i Nydala.

► Man 26 år: Har varit misstänkt för bland annat mord och grovt bedrägeri. Dömd för våldsamt motstånd, samt flera fall av grovt vapenbrott och narkotikabrott.

► Man 21 år: Misstänkt för försök till mord under 2014 och misstänkt för narkotikabrott. Son till en 31-årig man som mördades på ett taxikontor 2011.

► Man 22 år: Misstänkt för inblandning i mord på Nydala den 3 juli 2018 men friades. Dömd för grovt bedrägeri och grov penningtvätt.
Citera
2019-11-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Susanna Nygren på Aftonbladet börjar med att skriva:

"Polisen kämpar mot 200 tungt kriminella i Malmö. Arbetet har gett resultat med fällande domar och gripanden.

Men det hårda trycket mot nätverken kan ha utlöst den senaste tidens våldsvåg – med sprängningar och mord.

– Våra tillslag skapar en maktobalans mellan kriminella. Det är lite vårt fel, säger Patrik Andersson, sektionschef underrättelseenheten syd.
"

Tio tongivande män

Susanna Nygrens artikel avslutas med följande lista på 10 tongivande män i Malmös undre värld

► Man 25 år: Ledargestalt för ett kriminellt nätverk med rötter i stadsdelen Lindängen. Misstänkt och häktad för mord på en 19-åring den 25 september 2016. Dömd för narkotikabrott 2017 och grovt vapenbrott 2016.

► Man 22 år: Ingår i 25-åringens nätverk med rötter i Lindängen, dömd för mordet på en 19-åring på Censorsgatan i Malmö den 25 september 2016.

► Man 24 år: Dömd för sprängningen mot Victoria parks fastighetskontor. Dömd för dödshot mot åklagare.

► Man 22 år: Bror till 24-åringen som dömts för sprängningen mot Victoria park. Varit misstänkt för mordförsöket på Ramels väg i september 2017 då en man skottskadades.

► Man 22 år: Misstänkt för en rad skjutningar men aldrig dömd. Förgrundsgestalt i den så kallade Los Suecos-ligan i Marbella, Spanien. Skottskadad vid trippelmordet på Drottninggatan i Malmö. Efterlyst internationellt.

► Man 24 år: Bror till 22-åringen och en i Los Suecos-ligan. Flera domar om narkotikabrott samt dömd för grov stöld. Häktad och utlämnad till Spanien.

► Man 23 år: Dömd till livstid för mordet på en 24-åring samt mordförsök på en annan man på en parkeringsplats i Nydala.

► Man 26 år: Har varit misstänkt för bland annat mord och grovt bedrägeri. Dömd för våldsamt motstånd, samt flera fall av grovt vapenbrott och narkotikabrott.

► Man 21 år: Misstänkt för försök till mord under 2014 och misstänkt för narkotikabrott. Son till en 31-årig man som mördades på ett taxikontor 2011.

► Man 22 år: Misstänkt för inblandning i mord på Nydala den 3 juli 2018 men friades. Dömd för grovt bedrägeri och grov penningtvätt.

Vore väldigt intressant om någon insatt kunde sätta namn på personerna ovan. Det skulle hjälpa oss icke malmöbor att hänga med bättre i tråden, där massa namn/öknamn förekommer.
Citera
2019-11-18, 18:24
Medlem
1 Nicola G
2Isac Drivhall
3 En av bröderna Osman
4 bröderna Osman
5 Amir Mekky
6 Fakhry Mekky
7 Zaki Mezar
8?
9 Alex Ghara jr
10 Mustapha hassoun
Senast redigerad av Ze123 2019-11-18 kl. 18:27.
Citera
2019-11-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
1 Nicola G
2Isac Drivhall
3 En av bröderna Osman
4 bröderna Osman
5 Amir Mekky
6 Fakhry Mekky
7 Zaki Mezar
8?
9 Alex Ghara jr
10 Mustapha hassoun

Kan 26 åringen vara Om*r el eller R*mi?
Citera
2019-11-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu

Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
1 Nicola G
2Isac Drivhall
3 En av bröderna Osman
4 bröderna Osman
5 Amir Mekky
6 Fakhry Mekky
7 Zaki Mezar
8?
9 Alex Ghara jr
10 Mustapha hassoun

3. Mardin Osman
4. Marko Osman

8an har jag inte heller nån aning om. Tänkte att det skulle vara nån av bröderna Karim, men ingen av dem är 26 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in