2012-10-26, 23:00
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Nozinan är rävgift igentligen.. Funkar väl till att somna på men det är knappt värt det
Jag har också hört att det ska förstärka opioder/opiater och provade en gång tillsammans med lite sub en gång. Märkte ingen skillnad men jag hade även annat i systemet samtidigt så jag kan inte intyga att det funkar bra.
Ok. Tror jag testar att be om det, och säger att jag fått det utomlands vid sjukhusvistelse.
Citera
2013-02-19, 17:55
Medlem
89captain89s avatar
jag visste inte att den här medecinen var till för att sova på jag trodde den var mot annat
Citera
2013-02-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89captain89
jag visste inte att den här medecinen var till för att sova på jag trodde den var mot annat

det är från början ett neuroleptika, så du har egentligen rätt.
Citera
2016-10-24, 19:15
Medlem
SvartAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Nej verkligen inte. Själv mår jag riktigt dåligt i 2 dagar om jag tar en 25a till kvällen.
Bland den vidrigaste "medicin" jag har tagit.

Vissa tycks dock sova gott på det.

När jag ser kommentarer i den här stilen är allt jag kan tänka "här har vi en riktig pillertorsk som är mer intresserad av att bli hög än att få hjälp med sina besvär, om han nu ens har några". Ser såna här kommentarer i varenda tråd kring varenda medicin på Flashback. Jag är deprimerad och lider av ångest och kollar gärna vad andra säger om medicinen jag tar för tillfället. Det är alltid någon som ropar RÄVGIFT och det är alltid någon som pratar om hur dåligt det funkar och hur mycket biverkningar det har.

Jag är själv biverkningskänslig och jag har aldrig upplevt i närheten av vad rävgifts-grabbarna beskriver. De låter som knarkare som vill byta medicin i hopp om att få någon av de man kan bli hög på i mina ögon.
Citera
2016-10-24, 20:25
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag har testat Nozinan en gång. Minns inte i vilken dos. Om jag inte minns fel eller blandar ihop någonting, så smakade de väldigt sött, som godis typ. Sov bra gjorde jag i alla fall och jag tror inte att jag kände mig som en zombie dagen efter heller. Vet inte varför det aldrig har kommit på tal att testa den här medicinen igen, kanske borde göra det så dåligt som jag sover numera.
Citera
2019-01-03, 04:56
Medlem
Nozinan är ett jättebra läkemedel som biter mot svåra sömnproblem.
Har ärrat min kropp för livet efter mitt tunga missbruk, vilket bland annat innebär att jag inte kan somna. Så jag står på 75mg nozinan, 2 propavan, 15mg mirtazapin och 200 seroquel.

Jag däckar snabbare än jag hinner släcka i taket nästan.
Morgonen därpå är jobbig. Men era jädra flashbackare ska ju ha allt på ett silverfat, jag syftar på att allt ska vara biverkningsfritt(?) för det är en jäääävla trötthet som håller i hela förmiddagen dagarna efter.

För mig väger det tyngre att kunna få sova än att vara vaken en hel vecka i sträck och leva i en psykosvärld. Fyfan vad det är läskigt.
Be inte om imovane, benzo eller stilnoct om du inte vill förstöra ditt liv.
Citera
2019-01-03, 14:52
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopebooii
Nozinan är ett jättebra läkemedel som biter mot svåra sömnproblem.
Har ärrat min kropp för livet efter mitt tunga missbruk, vilket bland annat innebär att jag inte kan somna. Så jag står på 75mg nozinan, 2 propavan, 15mg mirtazapin och 200 seroquel.

Jag däckar snabbare än jag hinner släcka i taket nästan.
Morgonen därpå är jobbig. Men era jädra flashbackare ska ju ha allt på ett silverfat, jag syftar på att allt ska vara biverkningsfritt(?) för det är en jäääävla trötthet som håller i hela förmiddagen dagarna efter.

För mig väger det tyngre att kunna få sova än att vara vaken en hel vecka i sträck och leva i en psykosvärld. Fyfan vad det är läskigt.
Be inte om imovane, benzo eller stilnoct om du inte vill förstöra ditt liv.

Vet ju inte om vad du har för diagnoser men kan du inte ta något för att hjälpa till med den jävulska tröttheten dagen efter? Typ Voxra eller Strattera?
Citera
2019-01-03, 16:53
Bannlyst
Den fungerar väl helt okej för sömnen. Tror inte den ger hjärnskador som t.ex. Zyprexa gör.
Citera
2019-02-21, 07:26
Medlem
yournotlikemes avatar
Akta er för att ta för stora doser Nozinan. Jag brukade ta 50mg till natten och har aldrig upplevt något obehagligt. När jag inte kunde sova en natt tog jag ca tre timmar senare 50mg till (100mg totalt). En timme senare fick jag enorma kramper i hela munnen som höll i sig i hela natten, var det värsta jag varit med om. Fick anstränga mig för att andas och hade så ont i tänderna/munnen i flera dagar efteråt så det var hemskt. Tar aldrig mer Nozinan efter detta. Ringde 1177 och läste dagen efter på FASS och fick reda på att det tydligen är en biverkning hos vissa som tar lite högre doser.

Kul att läkaren ens nämnde det för mig. Jävla idiot som inte ens kunde skriva ut lite Imovane men sånt här jävla gift som kan ge grova kramper skrev han ut utan att blinka.
Citera
2019-08-16, 14:50
Medlem
hur går de å blanda om man tar sub å benz?´ har 13 25mg ja fick

mvh
Citera
2019-08-28, 17:51
Bannlyst
Nozinan är bra om man vill bli en tjockis på kort tid och gillar att vara en zombie dagen efter.
Men man sover lätt 12 timmar på dom, så är man desperat så kör på.
Citera
2019-11-18, 16:41
Medlem
Obnoxius1s avatar
Har fått nozinan nydligen och blev försäkrad av läkaren att ja skulle knockedout har nu käkat 6 25er utan efekt altså de är första gången jag tar det och har varit vaken 2 oxå. Va är det för fel på mig. Och varför skriver aldrig psyk ut nått som faktiskt funkar.

Kom gärna det rätta svaret så jag nån gång får såva som ja ska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in