Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Det är vad jag har läst i tråden.
Har du lyckats missa det?
Hennes vän Blessedfruit har bekräftat
förhållandet och att LWs vänner försökte
få henne att lämna det men att hon inte
ville.
Frågan här var om det inte kan ses som
ett avvikande beteende av en
frikyrkopastor att ha en intim relation med
en gift man som hon vigt.
Självklart är det ett avvikande beteende. Efter hundratals om inte tusentals mord jag följt och tittat på i olike true crime program så har jag sett två manliga frikyrkopastorer som hade affärer med kvinnor i deras församling och då var det hustrurna som fick sätta livet till. Inte för att de ville ha älksarinnorna utan för andra motiv.
Jag tror att i det här fallet eftersom det handlar om ett sällsynt typ av BO samt beteende som föranlett mordet så kan man inte bara tro att motivet är det gamla vanliga klassisla med våld i nära relation.
Det är en hel del som inte stämmer överens med den bilden exempelvis att Lena inte undvikit situationer där SD varit arg utan stannat kvar. Misshandlade kvinnor om de får chansen tar sig ifrån den farliga situationen, t.ex. i bilincidenten.
Sedan att de inte vågar lämna mannen det stämmer men de förminskar sig själva i relationen och gör allt för att inte provocera mannen för att inte väcka hans vreden.
Lena tycktes göra tvärtom, varför? Var hon inte rädd för att SD skulle slå henne igen? Kna
Nej det verkar inte så, för han har nog inte slagit henne förut så hon behövde inte frukta och kunde agera precis hur hon själv ville.
Vi har SD som vad det verkar hittills inte har varit våldsam mot andra kvinnor annars hade någon i tråden grävt fram det vid det här laget.
En våldsam man kan inte kontrollera sin vrede och våldsamhet i 44 år och helt plötsligt börja bete sig så mot en enda kvinna. Jag ser det som en omöjlighet. I så fall har BÅDA varit våldsamma med varandra samtidigt när de bråkat och det gått överstyr och det är en annan sak.
Så vad kan motivet vara om det inte är "våld i nära relation"?
(För att uttrycka mig korrekt enligt ModestyBlaisers önskan)