2019-11-18, 09:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom ditt inlägg inte har en enda egen skriven rad, kan jag enbart tolka ditt inlägg där du citerat Rosamund.

Ska jag tolka det som att du håller med Rosamund, att jag är psykisk sjuk och att jag behöver professionell hjälp?

Är detta ett resonemang som svar på mitt inlägg?

Det verkar vara dags att lämna tråden.
Nej, häng kvar i tråden. Många här verkar ha svårt att förstå hur åklagaren resonerar, men du förklarar det på ett pedagogiskt sätt.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-18 kl. 09:24.
Citera
2019-11-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Är du (o)-vän med LW... och vet att hon hade ett förhållade i 6 år med SD?

Även om förhållandet skulle ha varat 2 år är det lika mycket avvikande för det.
Citera
2019-11-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även om förhållandet skulle ha varat 2 år är det lika mycket avvikande för det.
Om du läst min fråga till postaren hade du sett att det inte var vad frågan gällde...!

Jag frågade hur postaren kan veta att förhållandet hållit på ett visst antal år som hen skrev. Svårt för dig att svara på den specifika frågan.
Citera
2019-11-18, 09:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Fast då kanske de postare som tror att mördarens motiv ligger i detta kunde skriva just det? För att bara basunera ut vad man själv ogillar med offret är endast off topic, och absolut inte samma sak som att söka efter svar på mördarens motiv.

Sen visst kan man ponera att mördaren har samma värderingar och logik som man själv har, men snälla skriv då ut kopplingen. Det är tex rätt stor skillnad på;

"Fy vilken äcklig hycklare Lena var"

Och

"Jag tror att mördaren kan ha dödat Lena för att han uppfattade henne som en hycklare".

Alla ska väl få skriva och uttrycka sina tankar och åsikter hur de vill. Du vet inte om det är någon med dyslexi, autism eller dylikt som skriver. Ska de inte få skriv för dig för att de inte kan uttrycka sig korrekt?

Lägg ner med diskrimineringen och låt alla människor ha det fria ordet vilket är flashbacks syfte.

De som troligtvis bäst beskriver GM:s tankar är just de som skriver ofiltrerat om Lena. Hon blev inte dödad för att hon var underbar enligt alla. Någon eller några tyckte uppenbarligen hon förtjänade att dö. Varför kunde de tycka det är frågan?

Det är först och främst ingen normal människa som tänker att någon förtjänar att dö och för det andra har trots allt någonting hos och med BO ändå triggat igång mördarinstinken. Inte ens galningar går runt och dödar vem som helst, åtminstone inte den typen som SD eller HD är. Ostraffade och vad det verkar goda samhällsmedborgare i övrigt. Då blir det än viktigare att titta på BO och vad som har hänt mellan SD/HD och Lena för att hitta motivet.

Edit
Jag får också pikar ibland för att jag använder torftigt språk och uttrycker mig fel men om svenska var ert 6:e språk och ni bara bott här 3.5 år så kanske inte ni heller hade varit så himla duktiga på det.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-18 kl. 09:49.
Citera
2019-11-18, 09:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla ska väl få skriva och uttrycka sina tankar och åsikter hur de vill. Du vet inte om det är någon med dyslexi, autism eller dylikt som skriver. Ska de inte få skriv för dig för att de inte kan uttrycka sig korrekt?

Lägg ner med diskrimineringen och låt alla människor ha det fria ordet vilket är flashbacks syfte.

De som troligtvis bäst beskriver GM:s tankar är just de som skriver ofiltrerat om Lena. Hon blev inte dödad för att hon var underbar enligt alla. Någon eller några tyckte uppenbarligen hon förtjänade att dö. Varför kunde de tycka det är frågan?

Det är först och främst ingen normal människa som tänker att någon förtjänar att dö och för det andra har trots allt någonting hos och med BO ändå triggat igång mördarinstinken. Inte ens galningar går runt och dödar vem som helst, åtminstone inte den typen som SD eller HD är. Ostraffade och vad det verkar goda samhällsmedborgare i övrigt. Då blir det än viktigare att titta på BO och vad som har hänt mellan SD/HD och Lena för att hitta motivet.

Edit
Jag får också pikar ibland för att jag använder torftigt språk och uttrycker mig fel men om svenska var ert 6:e språk och ni bara bott här 3.5 år så kanske inte ni heller hade varit så himla duktiga på det.
Självklart inte.. lyktfiskar får också skriva här.
3,5 år är inte lång tid.. men du kan du vara snäll och tända lampan när du skriver
Håller med dig till fullo varken Lena eller SD eller HD var eller är några änglar.
Dom var/är GEO-Cachare med full respekt för det.
Citera
2019-11-18, 10:08
Medlem
Citat:
Om du läst min fråga till postaren hade du sett att det inte var vad frågan gällde...!

Jag frågade hur postaren kan veta att förhållandet hållit på ett visst antal år som hen skrev. Svårt för dig att svara på den specifika frågan.

Suck på din diskussionsteknik.

Då kan jag väl kontra med att skribenten endast frågade en annan huruvida hen kände till ett sånt fall. Hon har inte hävdat något som du påstår. Det är din tolkning.

Citat:
Känner du till någon frikyrkopastor som
har haft ett intimt förhållande i 6 år med
en gift man som hon själv har vigt?
Senast redigerad av sno 2019-11-18 kl. 10:10.
Citera
2019-11-18, 10:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Är du (o)-vän med LW... och vet att hon hade ett förhållade i 6 år med SD?

Det är vad jag har läst i tråden.

Har du lyckats missa det?

Hennes vän Blessedfruit har bekräftat
förhållandet och att LWs vänner försökte
få henne att lämna det men att hon inte
ville.

Frågan här var om det inte kan ses som
ett avvikande beteende av en
frikyrkopastor att ha en intim relation med
en gift man som hon vigt.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-18 kl. 10:21.
Citera
2019-11-18, 10:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Korrekt.

Det har gjorts mer eller mindre fantasifulla tolkningar av diverse SD-bilder, till exempel. Någon bild med rispor på benen fick man till nåt riktigt spännande.

Ja med SD går det givetvis bra.
Med LW måste man ha hela historien och odisputabla bevis först.
Citera
2019-11-18, 10:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är uppenbart då även utredarna vill veta vad som förevarit mordet. Dom vet bra mycket mer än det vi med hårt motstånd luskat fram om i LW.

Synnerligen korkat att påstå att en ABOK tråd om mordet på Wesström inte får söka dom svar som också Åkl och & söker.
Sen tycker jag att ni är några stycken som ägnar er åt riktigt motbjudande mobbning av Rosamund.

Precis. Åklagare och polis kartlägger också Lenas liv minutiöst vilket vi kommer få del av i FUP så småningom. De tar inte fram bara det positiva utan även det negativa. Snarare är väl det senare mer viktigt efter Lena är dödad och ett motiv ligger inte i ett BO:s positiva sidor.

Det är lugnt med mobbingen mot mig. Det säger mer om dem. Jag är nöjd över att lyckas få fram deras riktiga sidor, även de negativa
Citera
2019-11-18, 10:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Åklagare och polis kartlägger också Lenas liv minutiöst vilket vi kommer få del av i FUP så småningom. De tar inte fram bara det positiva utan även det negativa. Snarare är väl det senare mer viktigt efter Lena är dödad och ett motiv ligger inte i ett BO:s positiva sidor.

Det är lugnt med mobbingen mot mig. Det säger mer om dem. Jag är nöjd över att lyckas få fram deras riktiga sidor, även de negativa

Om LWs vänner inte vill kännas vid och
berätta om hennes negativa sidor så
kan det försvåra utredningen.
Det kanske är därför det tar sådan tid?

För övrigt så tycks det vara OK att skriva
vad skit som helst om och till levande
människor men så fort någon har dött så
är det tabu.
Citera
2019-11-18, 10:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är vad jag har läst i tråden.

Har du lyckats missa det?

Hennes vän Blessedfruit har bekräftat
förhållandet och att LWs vänner försökte
få henne att lämna det men att hon inte
ville.

Frågan här var om det inte kan ses som
ett avvikande beteende av en
frikyrkopastor att ha en intim relation med
en gift man som hon vigt.

Självklart är det ett avvikande beteende. Efter hundratals om inte tusentals mord jag följt och tittat på i olike true crime program så har jag sett två manliga frikyrkopastorer som hade affärer med kvinnor i deras församling och då var det hustrurna som fick sätta livet till. Inte för att de ville ha älksarinnorna utan för andra motiv.

Jag tror att i det här fallet eftersom det handlar om ett sällsynt typ av BO samt beteende som föranlett mordet så kan man inte bara tro att motivet är det gamla vanliga klassisla med våld i nära relation.

Det är en hel del som inte stämmer överens med den bilden exempelvis att Lena inte undvikit situationer där SD varit arg utan stannat kvar. Misshandlade kvinnor om de får chansen tar sig ifrån den farliga situationen, t.ex. i bilincidenten.

Sedan att de inte vågar lämna mannen det stämmer men de förminskar sig själva i relationen och gör allt för att inte provocera mannen för att inte väcka hans vreden.

Lena tycktes göra tvärtom, varför? Var hon inte rädd för att SD skulle slå henne igen? Kna
Nej det verkar inte så, för han har nog inte slagit henne förut så hon behövde inte frukta och kunde agera precis hur hon själv ville.

Vi har SD som vad det verkar hittills inte har varit våldsam mot andra kvinnor annars hade någon i tråden grävt fram det vid det här laget.

En våldsam man kan inte kontrollera sin vrede och våldsamhet i 44 år och helt plötsligt börja bete sig så mot en enda kvinna. Jag ser det som en omöjlighet. I så fall har BÅDA varit våldsamma med varandra samtidigt när de bråkat och det gått överstyr och det är en annan sak.

Så vad kan motivet vara om det inte är "våld i nära relation"?
(För att uttrycka mig korrekt enligt ModestyBlaisers önskan)
Citera
2019-11-18, 11:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om LWs vänner inte vill kännas vid och
berätta om hennes negativa sidor så
kan det försvåra utredningen.
Det kanske är därför det tar sådan tid?

För övrigt så tycks det vara OK att skriva
vad skit som helst om och till levande