Citat:
Ursprungligen postat av
qutm
Ja flera var inne på bipolär och borderline redan 2020. Man diskuterade hennes känsla av att hon föll ner ifrån Kaknästornet och kraschade.
Tror du på att Isabella tvångsbehandlades med elchocker för en katatonisk episod eller på att hon ljög?
Båda alternativen diskuterades i 100-tals inlägg, dom flesta trodde att Isabella ljög, antagligen eftersom hon hade vilselett och köpt klicks.
Tror du att hela hennes liv kan ses som en slags självskadebeteende? Och tror du hon äntligen mår bra nu?
Kan inget om psykologi, men tydligen så kan mytomaner och narcissister krascha ganska hårt när dom inte kan undvika den krassa verkligheten längre (Flink och Zetreus till exempel), men Isabella blev väl inte aggressiv? Å andra sidan kan kvinnor skada sig själva i stället, gjorde Isabella kanske det?
2017 skrev Isabella Löwengrip på sin blogg att hon var irriterad på att en följare skrivit att hon hade ”narcissistisk personlighetsstörning och bipolaritet med mani som dominerande fas.”
”När hon bara älskade livet och ville maxa det.”
I själva verket var nog denna diagnos mitt i prick.
Det jag vänder mig mot är att Isabella med sin bok vill framstå som en postergirl för bipolära. (Trots att hon låtsas påstå motsatsen.)
För en bipolär diagnos täcker inte in Isabellas mest tydliga karaktärsdrag.
Bipolär sjukdom är en folksjukdom med perioder av lågt resp högt stämningsläge.
Men det folk retat sig på här inne är hennes återkommande lögner, manipulationer, ihåliga identitet och vanan att utnyttja människor och sedan slänga dem på sophögen.
Själv talar hon i boken om sitt mörka, inre tomrum, sina ätstörningar, sin dåliga barndom etc.
Bipolär sjukdom räcker inte för att täcka in allt det. För det krävs dessutom en personlighetsstörning.
Om det är EIPS tidigare bordeline, eller narcissistisk personlighetsstörning lämnar jag till er härinne att klura ut. För det vet jag inte.
Allt jag vet är att de flesta med bipolär diagnos har empati och omtanke om sina närmaste och de varken ljuger eller manipulerar någon. De mår bara väldigt dåligt i perioder och känner sig mer uppåt andra perioder. Och så är de ofta kreativa och intelligenta, många kända personer har bipolär sjukdom, artister, konstnärer, uppfinnare osv.
Kanske är det därför Isabella så gärna vill vara postergirl för den här sjukdomen.
Försök komma på en kändis med en personlighetsstörning som gått ut med det!
Själv kommer jag inte på någon.
Så till den som tror att Isabella nu vågar säga en tabubelagd sanning med sin bok, skulle jag säga att hon snarare försöker dölja en långt mer mörk hemlighet.