2021-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Lite ifrågasättande om Isabellas narrativ om att hon är ett konstant offer för omständigheterna:
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2021/11/11/mina-spontana-tankar-om-isabella-lowengrips-bok-och-intervjuerna-med-henne/

Vem är mannen som hon påstår hon blev helt beroende av?

Torde väl vara den där livvakten hon hade ett tag.
Citera
2021-11-14, 23:49
Medlem
Jofs avatar
Går igenom det jag skrivit om hennes psykiska hälsa.

13 jan 20:
Vad jag förstått det så sålde hon luft. Möjligheter och förhoppningar. Påminner mig om kirurgen Macciarini (och mytomanen) i det avseendet.

Och där lika märkligt. Att folk gick på det, så jävla länge

Läst lite i hennes blogg. Hon verkar ändå tro på det hon gör. Alltså ingen psykopat. Mer åt det mytoman hållet. Dvs hon ljuger så hon tror sig själv.

"Har hon någon psykiatrisk diagnos? Har hon nämnt det själv? Bipolär. Borderline."

Redan jan 2020 var jag alltså inne på bipoläritet. Som det sen visade sig vara.

Själv hade hon då bara fått en ADHD diagnos, e.e.u. Den diagnosen sa hon inte förklarade något. Känner sig hemma med bipolaritetsdiagnosen.

Den beöver man vara cool för att leva med. Den kan in sina båda faser vara plågsam. Även om den i sin maniska fas kan vara njutningsfull och tillfredsställande - på kort sikt..
Citera
2021-11-15, 12:06
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Går igenom det jag skrivit om hennes psykiska hälsa.
13 jan 20:
Vad jag förstått det så sålde hon luft. Möjligheter och förhoppningar. Påminner mig om kirurgen Macciarini (och mytomanen) i det avseendet.
Och där lika märkligt. Att folk gick på det, så jävla länge
Läst lite i hennes blogg. Hon verkar ändå tro på det hon gör. Alltså ingen psykopat. Mer åt det mytoman hållet. Dvs hon ljuger så hon tror sig själv.
"Har hon någon psykiatrisk diagnos? Har hon nämnt det själv? Bipolär. Borderline."
Redan jan 2020 var jag alltså inne på bipoläritet. Som det sen visade sig vara.
Själv hade hon då bara fått en ADHD diagnos, e.e.u. Den diagnosen sa hon inte förklarade något. Känner sig hemma med bipolaritetsdiagnosen.
Den beöver man vara cool för att leva med. Den kan in sina båda faser vara plågsam. Även om den i sin maniska fas kan vara njutningsfull och tillfredsställande - på kort sikt..
Ja flera var inne på bipolär och borderline redan 2020. Man diskuterade hennes känsla av att hon föll ner ifrån Kaknästornet och kraschade.
Tror du på att Isabella tvångsbehandlades med elchocker för en katatonisk episod eller på att hon ljög?
Båda alternativen diskuterades i 100-tals inlägg, dom flesta trodde att Isabella ljög, antagligen eftersom hon hade vilselett och köpt klicks.
Tror du att hela hennes liv kan ses som en slags självskadebeteende? Och tror du hon äntligen mår bra nu?
Kan inget om psykologi, men tydligen så kan mytomaner och narcissister krascha ganska hårt när dom inte kan undvika den krassa verkligheten längre (Flink och Zetreus till exempel), men Isabella blev väl inte aggressiv? Å andra sidan kan kvinnor skada sig själva i stället, gjorde Isabella kanske det?
Senast redigerad av qutm 2021-11-15 kl. 12:14.
Citera
2021-11-15, 12:49
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ja flera var inne på bipolär och borderline redan 2020. Man diskuterade hennes känsla av att hon föll ner ifrån Kaknästornet och kraschade.
Tror du på att Isabella tvångsbehandlades med elchocker för en katatonisk episod eller på att hon ljög?
Båda alternativen diskuterades i 100-tals inlägg, dom flesta trodde att Isabella ljög, antagligen eftersom hon hade vilselett och köpt klicks.
Tror du att hela hennes liv kan ses som en slags självskadebeteende? Och tror du hon äntligen mår bra nu?
Kan inget om psykologi, men tydligen så kan mytomaner och narcissister krascha ganska hårt när dom inte kan undvika den krassa verkligheten längre (Flink och Zetreus till exempel), men Isabella blev väl inte aggressiv? Å andra sidan kan kvinnor skada sig själva i stället, gjorde Isabella kanske det?
Elchocker ges för djup depression. Numer mer lättvindigt än förr. Det är en metod som gått upp och ned i popularitet inom psykiatrin. Nu upp.
Man vet ju tyvärr inte riktigt vad man gör, vad som händer. Vet bara att det funkar på många, tydligen också på Isabella.
Har inte läst diskussionen, du hänvisar till.
Citera
2021-11-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm

2017 skrev Isabella Löwengrip på sin blogg att hon var irriterad på att en följare skrivit att hon hade ”narcissistisk personlighetsstörning och bipolaritet med mani som dominerande fas.”
”När hon bara älskade livet och ville maxa det.”

I själva verket var nog denna diagnos mitt i prick.
Det jag vänder mig mot är att Isabella med sin bok vill framstå som en postergirl för bipolära. (Trots att hon låtsas påstå motsatsen.)
För en bipolär diagnos täcker inte in Isabellas mest tydliga karaktärsdrag.
Bipolär sjukdom är en folksjukdom med perioder av lågt resp högt stämningsläge.
Men det folk retat sig på här inne är hennes återkommande lögner, manipulationer, ihåliga identitet och vanan att utnyttja människor och sedan slänga dem på sophögen.
Själv talar hon i boken om sitt mörka, inre tomrum, sina ätstörningar, sin dåliga barndom etc.
Bipolär sjukdom räcker inte för att täcka in allt det. För det krävs dessutom en personlighetsstörning.
Om det är EIPS tidigare bordeline, eller narcissistisk personlighetsstörning lämnar jag till er härinne att klura ut. För det vet jag inte.
Allt jag vet är att de flesta med bipolär diagnos har empati och omtanke om sina närmaste och de varken ljuger eller manipulerar någon. De mår bara väldigt dåligt i perioder och känner sig mer uppåt andra perioder. Och så är de ofta kreativa och intelligenta, många kända personer har bipolär sjukdom, artister, konstnärer, uppfinnare osv.
Kanske är det därför Isabella så gärna vill vara postergirl för den här sjukdomen.
Försök komma på en kändis med en personlighetsstörning som gått ut med det!
Själv kommer jag inte på någon.
Så till den som tror att Isabella nu vågar säga en tabubelagd sanning med sin bok, skulle jag säga att hon snarare försöker dölja en långt mer mörk hemlighet.
Citera
2021-11-15, 13:48
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Elchocker ges för djup depression. Numer mer lättvindigt än förr. Det är en metod som gått upp och ned i popularitet inom psykiatrin. Nu upp.
Man vet ju tyvärr inte riktigt vad man gör, vad som händer. Vet bara att det funkar på många, tydligen också på Isabella.
Har inte läst diskussionen, du hänvisar till.
Ja det verkar som om elchockerna fungerade, hon verkar ha blivit kär och ha hamnat rätt på alla sätt efter dom (men majoriteten tror att Isabella alltid ljuger om allt).
Elen till dom gamla elmaskinerna kostar bara 70 öre så det är verkligen en lågbudgetbehandling, vilket uppmuntrar till ansvarslöst användande. Det som är väldigt läskigt är elspänningen och bältningen som krävs, annars förtvinar musklerna av kramperna.
Flera sjuksköterskor bloggar om bältningarna som tydligen fungerar som en formatering av en hårddisk. Det kan säkert vara nödvändigt, men tydligen så börjar Isabella komma ihåg lite av livet innan först nu mer än ett år senare.
Citat:
Ursprungligen postat av EllenKeysdotter
2017 skrev Isabella Löwengrip på sin blogg att hon var irriterad på att en följare skrivit att hon hade ”narcissistisk personlighetsstörning och bipolaritet med mani som dominerande fas…”
För en bipolär diagnos täcker inte in Isabellas mest tydliga karaktärsdrag.
Men det folk retat sig på här inne är hennes återkommande lögner, manipulationer, ihåliga identitet och vanan att utnyttja människor och sedan slänga dem på sophögen.
Själv talar hon i boken om sitt mörka, inre tomrum, sina ätstörningar, sin dåliga barndom etc.
Bipolär sjukdom räcker inte för att täcka in allt det. För det krävs dessutom en personlighetsstörning.
Om det är EIPS tidigare bordeline, eller narcissistisk personlighetsstörning lämnar jag till er härinne att klura ut. För det vet jag inte.
Allt jag vet är att de flesta med bipolär diagnos har empati och omtanke om sina närmaste och de varken ljuger eller manipulerar någon…
Så till den som tror att Isabella nu vågar säga en tabubelagd sanning med sin bok, skulle jag säga att hon snarare försöker dölja en långt mer mörk hemlighet.
Ja vem vet vad som gömmer sig bakom, fasad kan man väl säkert kallad det man ser. Om det egentligen är ett mörkt inre tomrum bakom, så vore väl inte så konstigt om barndomen var så otroligt jävla dålig, med både ansvarslösa frånvarande alkoholiserade föräldrar och mobbning i skolan. Men det kanske inte stämmer, barndomen var ju helt vanlig enligt dom flesta i tråden.
Senast redigerad av becko 2021-11-15 kl. 14:22.
Citera
2021-11-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja det verkar som om elchockerna fungerade, hon verkar ha blivit kär och ha hamnat rätt på alla sätt efter dom (men majoriteten tror att Isabella alltid ljuger om allt).
Elen till dom gamla elmaskinerna kostar bara 70 öre så det är verkligen en lågbudgetbehandling, vilket uppmuntrar till ansvarslöst användande. Det som är väldigt läskigt är elspänningen och bältningen som krävs, annars förtvinar musklerna av kramperna.
Flera sjuksköterskor bloggar om bältningarna som tydligen fungerar som en formatering av en hårddisk. Det kan säkert vara nödvändigt, men tydligen så börjar Isabella komma ihåg lite av livet innan först nu mer än ett år senare.

Ja vem vet vad som gömmer sig bakom, fasad kan man väl säkert kallad det man ser. Om det egentligen är ett mörkt inre tomrum bakom, så vore väl inte så konstigt om barndomen var så otroligt jävla dålig, med både ansvarslösa frånvarande alkoholiserade föräldrar och mobbning i skolan. Men det kanske inte stämmer, barndomen var ju helt vanlig enligt dom flesta i tråden.

Jamen precis. Alla dessa sk. trauman känns så oäkta. Visst, hon har säkert haft det jobbigt också, men vi alla har ett bagage av nåt slag från livet vi levt härtills. Allt kan inte stämplas som trauman jämnt.

Det var nån skapsynt som kommenterat på bloggen som bevakar bloggar (ni vet vilken) att hon omskrivit exempelvis frieriet nuvarande ex-maken gjorde. Bara en sån sak modifierar hon, vad mer är omskrivet av henne.......

Jag hade förresten helt glömt bort hon ägde en hund en kort tid.
Citera
2021-11-15, 22:19
Medlem
BigFatCones avatar
Börjar inte ni få lite Berny (Bernie?)Pålsson-vibbar av Bellsan?
Fast det kanske bara är det där med att dom båda är fantastiska på att bygga luftslott, som dom sen lägger till våningar på och när en våning rasar, så låtsas dom som att det regnar.

Det är inte det minsta tragiskt att småtjejer ser upp till goda kvinnliga förebilder. Men alltså, hur många av våra svenska kvinnliga "influencers" är egentligen goda kvinnliga förebilder? Hur många är det som faktiskt gör något annat än att vara levande reklampelare från smink och kläder?
Citera
2021-11-15, 22:41
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Jamen precis. Alla dessa sk. trauman känns så oäkta. Visst, hon har säkert haft det jobbigt också, men vi alla har ett bagage av nåt slag från livet vi levt härtills. Allt kan inte stämplas som trauman jämnt.
Det var nån skapsynt som kommenterat på bloggen som bevakar bloggar (ni vet vilken) att hon omskrivit exempelvis frieriet nuvarande ex-maken gjorde. Bara en sån sak modifierar hon, vad mer är omskrivet av henne.......
Jag hade förresten helt glömt bort hon ägde en hund en kort tid.
Klickade på intressanta länkar som jämför bipolär och narcissism. Den diskussionen verkar logisk, likheter finns mellan den manisk fasen och narcissism.
En skillnad är att bipolära personer går in i en annan depressiv fas, medan narcissister bara har en fas. Även när narcissister blir deprimerade så är dom tydligen narcissister så att säga, medan bipolära personer tappar tron på sig själva.
Så om Isabella är bipolär så kan hon uppfattas som narcissist när hon är i en manisk fas.
Sen kan man ändå undra vad som är sant och om det finns en tomhet, där tomhet i kombination med självskadebeteende tydligen nästan helt utesluter alla alternativ till borderline.
Att Isabella döljer en mörk sida där hon medvetet utnyttjar andra, det är lite svårt att se tycker jag. Omgivningen kanske har känt sig sviken när Isabella gått från en manisk till en depressiv fas som kanske kraschat både förhållanden, projekt och företag.
Senast redigerad av becko 2021-11-15 kl. 22:46.
Citera
2021-11-16, 09:44
Medlem
I vilket fall är det omöjligt att ha maniska perioder som pågår i år, som hon påstår sig ha haft.
Citera
2021-11-16, 10:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Börjar inte ni få lite Berny (Bernie?)Pålsson-vibbar av Bellsan?
Fast det kanske bara är det där med att dom båda är fantastiska på att bygga luftslott, som dom sen lägger till våningar på och när en våning rasar, så låtsas dom som att det regnar.

Har inte ens tänkt på liknelsen, men på ett vis så är dom rätt lika om man bortser från Bernys drogproblematik. Uppenbarligen så ska Bellas bok blivit omskriven ett par gånger på grund av att rena lögner uppdagades via intervjuer med människor som förekom i boken, så jag antar att bokförlaget gjorde ett grundligare jobb att belägga påståenden den här gången.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte det minsta tragiskt att småtjejer ser upp till goda kvinnliga förebilder. Men alltså, hur många av våra svenska kvinnliga "influencers" är egentligen goda kvinnliga förebilder? Hur många är det som faktiskt gör något annat än att vara levande reklampelare från smink och kläder?

Jag skulle nog säga att någon som är villig att sälja ut sitt privatliv till högsta budgivare aldrig kan vara en bra förebild.
Citera
2021-11-16, 12:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Har inte ens tänkt på liknelsen, men på ett vis så är dom rätt lika om man bortser från Bernys drogproblematik. Uppenbarligen så ska Bellas bok blivit omskriven ett par gånger på grund av att rena lögner uppdagades via intervjuer med människor som förekom i boken, så jag antar att bokförlaget gjorde ett grundligare jobb att belägga påståenden den här gången.
Bellsan är "för fin" för att ha missbruksproblem. Sen att jag vågar ta gift på att hennes vinkonsumtion på en månad är högre än vad min är på ett år, det hör ju inte riktigt till saken.

Citat:
Jag skulle nog säga att någon som är villig att sälja ut sitt privatliv till högsta budgivare aldrig kan vara en bra förebild.
Det är en jävla skillnad på att vara privat och på att vara personlig. Man kan berätta att man har varit på muggen, eller kanske till och med att man har lite knas i kistan. Då är du förtrolig. Men när du berättar om färg, konsistent och doft. Då är du privat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in