2019-11-18, 04:02
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtenssjal
Det är möjligt. Men Signalvärdet blir att staten legitimerar användandet genom att de tillhandahåller och säljer. Det sänder signalen till allmänheten "Vi tycker det är OK att du röker på" Var slutar det??? Att man blir omgiven av lallande cannabistomtar. Flygkaptener och Piloter med cannabisflashbacks är inget jag vill uppleva. Det räcker med fulla fartygskaptener som kört på grund. Vi behöver inte ytterligare en drog att skydda oss från.
Ja hu! Så fruktansvärt om vi skulle spåra ur totalt och bli som Kanada eller Californien. De är inte kloka där borta. Hela skiten går snart under i en enda stor gemensam haschpsykos!

Man måste ju bara skratta åt människor som dig. Men visst, fortsätt att ge monopolet till gängblattarna. Jag och alla andra tusentals cannabisbrukare får väl fortsätta att strössla våra pengar över dessa herrar.
Citera
2019-11-18, 04:04
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Det är möjligt. Men Signalvärdet blir att staten legitimerar användandet genom att de tillhandahåller och säljer. Det sänder signalen till allmänheten "Vi tycker det är OK att du röker på" Var slutar det??? Att man blir omgiven av lallande cannabistomtar. Flygkaptener och Piloter med cannabisflashbacks är inget jag vill uppleva. Det räcker med fulla fartygskaptener som kört på grund. Vi behöver inte ytterligare en drog att skydda oss från.
Tror du hela världen har avkriminaliserat/legaliserat cannabis utan anledning? herregud...
Du har fastnat för nån klassiskt avskräckande lögn innan internet kom.
Citera
2019-11-18, 04:06
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Ja. Dödsstraff för handel och bruk av Cannabis. Då vågar du inte röka på mer, din lilla haschtomte.

Seriöst detta är inte topic. Finns en hel forumdel dedikerad till detta.
Tycker det är topic för det måste få finnas kommentarer där användare får presentera argument, i detta fall för att gängkriminaliteten ska minska
Citera
2019-11-18, 04:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vet inte om det behöver nämnas, men allt du skriver är ju lögner rakt igenom.

Cannabis är ungefär som rökbar alkohol, men den skillnaden att du inte spöar sönder levern, hjärnan och hela nervsystemet med det. Cannabis gör dig heller inte våldsam vilket alkohol ofta kan göra. Överdosering är fullständigt omöjligt, det går bara inte.

"Mest sinnesförändrande drogen". Ska man skratta eller? Inte ens du tror på det där.

F.ö spelar det föga roll vad just du tycker om cannabis. Fakta väger tyngre, och hela världen rör sig mot legaliseringar / avkriminaliseringar i olika former. Det kommer även Sverige att göra.

Om vi talar om hasch, att man av ett bruk blir blir dum i huvudet på riktigt det är väl känt, jag kan många ur min ungdom som idag är psykiskt sjuka, riktigt djävla illa.

Cannabis nyttjas av huliganer och i krig för att bli mer hård och våldsam, allt handlar om ditt eget mindset och vad man gör i kring drogen.
Citera
2019-11-18, 04:17
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Om vi talar om hasch, att man av ett bruk blir blir dum i huvudet på riktigt det är väl känt, jag kan många ur min ungdom som idag är psykiskt sjuka, riktigt djävla illa.

Cannabis nyttjas av huliganer och i krig för att bli mer hård och våldsam, allt handlar om ditt eget mindset och vad man gör i kring drogen.

Nej, cannabis utnyttjas inte i krig för att bli hård och våldsam. Vad sprider du för goja? Hur blir någon "hård" med cannabis? ADHD-medicin och metamfetamin fungerar bra dock.
Citera
2019-11-18, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Tror du hela världen har avkriminaliserat/legaliserat cannabis utan anledning? herregud...
Du har fastnat för nån klassiskt avskräckande lögn innan internet kom.
"Hela Världen" är en stor lögn. Bara en handfull stater av 193 st. Igen större idé att argumentera med en person med så stora psykiska problem. Du bör fråga dig själv varför du måste peta i dig den mängd pyskofarmaka och droger som du beskrivit i alla andra trådar. Du har kortslutit ditt signalsystem i hjärnan lite för många gånger för att inneboende kognitiva förmåga skall vara intakt. Det finns ingen genväg till lycka och välmående genom droger och psykmedicinering.
Håller med om att detta är off topic. Det var Stefan Löven och hans framträdande i Agenda det gällde.
Citera
2019-11-18, 04:51
Medlem
Pajasmicras avatar
Cannabisförsäljning och gängvåld är en konsekvens av en helt kravlös och vettlös massmigration från utvecklingsländer till oss väst. Förutom att medborgarna ensidigt betalar den genom höga skatter och b la höjd pensionsålder så får vi även betala genom att vi drabbas av våld och kriminalitet.
Att integrera dessa individer , som har värderingar och en religion som gör att de ser sig som högre stående än oss är svårt med ett fåtal och omöjligt med hundratusentals.
Ska löfvèn och regering få lite grepp på situationen så måste avvisningar av brottsliga migranter ske direkt och konsekvent i kombo med straffskärpningar. Inte mycket annat funkar.

Off Topic: Cannabis funkar att bruka för en del-för andra inte. Som med sprit och andra droger. Imo.
Citera
2019-11-18, 04:58
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
"Hela Världen" är en stor lögn. Bara en handfull stater av 193 st. Igen större idé att argumentera med en person med så stora psykiska problem. Du bör fråga dig själv varför du måste peta i dig den mängd pyskofarmaka och droger som du beskrivit i alla andra trådar. Du har kortslutit ditt signalsystem i hjärnan lite för många gånger för att inneboende kognitiva förmåga skall vara intakt. Det finns ingen genväg till lycka och välmående genom droger och psykmedicinering.
Håller med om att detta är off topic. Det var Stefan Löven och hans framträdande i Agenda det gällde.
Kolla nu är det dags för påhopp? vad är det för jävla nivå, skärp dig och inse att du har fel. Vadå det är inte bara majoriteten av usa som har det lagligt, jag pratar här även avkriminalisera så att man får odla själv, till sig själv. Hela världen har cannabis som en accepterad medicin som hjälper folk med svåra nersjukdomar, exempelvis: Tyskland, spanien, finland, norge, frankrike, Storbritannien dessa länder är påväg att följa trenden och lätta på lagarna så det blir tillåtet helt o hållet annars har de flesta infört avkriminalisering, cannabis laglig för ett eget bruk av vuxna människor, för de har insett att det kommer alltid finnas där. Det är bäst vi ser på skadorna jämfört med andra droger. Då går inte cannabis att jämföra. Dessa länder har gjort det lagligt, dom har kunnat se minskningar i gängrörelser; Holland, Portugal, Danmark, Australien, Canada , Chile, Georgien, Columbia, Kroatien, Tjeckien, Sydafrika, Jamaica, Bolivia och Argentina. Nästan alla världens länder förrutom Sverige har medicinsk marijuana................. orkar inte skriva men tänk 9/10 av hela världen har medicinsk cannabis
Senast redigerad av oggethedogg 2019-11-18 kl. 05:00.
Citera
2019-11-18, 04:59
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Cannabisförsäljning och gängvåld är en konsekvens av en helt kravlös och vettlös massmigration från utvecklingsländer till oss väst. Förutom att medborgarna ensidigt betalar den genom höga skatter och b la höjd pensionsålder så får vi även betala genom att vi drabbas av våld och kriminalitet.
Att integrera dessa individer , som har värderingar och en religion som gör att de ser sig som högre stående än oss är svårt med ett fåtal och omöjligt med hundratusentals.
Ska löfvèn och regering få lite grepp på situationen så måste avvisningar av brottsliga migranter ske direkt och konsekvent i kombo med straffskärpningar. Inte mycket annat funkar.

Off Topic: Cannabis funkar att bruka för en del-för andra inte. Som med sprit och andra droger. Imo.
Det är också ett problem som måste vara med i ekvationen
Citera
2019-11-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
FÖRSTATLIGA FÖRSÄLJNINGEN AV CANNABIS UNDER KONTROLLERAD FORM BARA FÖR ATT GÄNGEN INTE KAN EXISTERA UTAN EN INKOMST. DEN INKOMSTEN KOMMER FRÅN FÖRSÄLJNINGEN AV CANNABIS. NÄR BARNEN EXPONERAS FÖR DESSA PERSONER KOMMER DE ATT TIPSA OM ANDRA DROGER DE KAN KÖPA. DÅ ÄR DET KÖRT IFALL DE BÖRJAR KNARKA IHJÄL SIG. OM DET FÖRSTATLIGAS KAN VI HJÄLPA VARANDRA OCH FÖRSÄLJNINGEN MÅSTE VARA RESTRIKTIV 5 Gram Personligt bruk, som alla 21 åringar har rätt till att köpa 1 gång per månad. Gängen har ingen marknad att frodas i. Då tinar dom bort, VIKTIGASTE: VAPEN och skottlossningar försvinner. NÄR KAN REGERINGEN FATTA ATT DE MÅSTE GÖRA NÅGOT. ÄNDRA LAGEN,
Varför skriker du? Blir bara jobbigt att läsa!
Citera
2019-11-18, 05:08
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Hört mycke om cannabis men det du skrev måste va det dummaste någonsin.
Citera
2019-11-18, 05:08
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Du vet ingenting om mig, jag skriver som jag känner mig bekväm med på flashback även om mobbare som du kan snappa upp det för att ha i kränkningsförrådet. Säg mig, är det mitt fel att min läkare ger mig seroquel? du som verkar bry dig så mycket om det. Jag har psykiska problem väldigt sällan men när jag fått psykoser är det aldrig av cannabis, oftast av stress och sömnbrist. Jag vill inte att det ska vara så. Det är min hjärna, tänk om du hade en permanent psykos, är du värd att ta emot förolämpningar för det då? det är att sparka på nån som inte kan komma upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in