Citat:
Ursprungligen postat av
leosundberg
Om jag var du skulle jag hoppa av utbildningen och satsa på något vettigt. Har du svårt att ta dig in på bättre grejer, testa tekniskt basår eller komvux!
Jag känner inte till din livssituation men spontant så tror jag att du skulle tjäna på det. Skicka gärna PM.
Nej det har jag inga planer på, ekonomi är något jag faktiskt tycker är intressant så den karriären har jag planerat sedan högstadiet. Jag var medveten om att det skulle vara svårt att ta sig ur startgropen men blev bara lite överraskad över hur svårt det faktiskt var. Jag fick nog söka ett trettiotal jobb, vilket av andras inlägg att döma var väldigt få, innan jag kunde ta över en anställning från någon som inte behagade att dyka upp på jobbet efter två månader i somras. Lite flyt helt enkelt! Jag får även betalt och det första arbetet är det svåraste att få har jag förstått.
Jag är och var medveten om branschens relativt dystra framtid men hellre det än att jobba med något som inte intresserar mig känner jag. Krisar det så kan jag tänka mig att jobba i matbutik eller som personlig assistent. Det verkar faktiskt snäppet roligare än andra yrken och lönen klarar jag mig gott och väl på, även om livsdrömmarna får revideras...