Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Jag läste detta också och tänkte att någon på Flashback kommer högst förmodligen ta upp det.
Något jag reagerar över är ordvalet "kusligt". Själv tycker jag det är betydligt mer kusligt med hela 7 partier i riksdagen som inte kan komma på några som helst lösningar på saker som gängkriminalitet. Något som vi löste för länge sedan genom att givetvis inte göra som vi gjort de senaste årtiondena. Alla är dock så upptagna med att det ska se bra ut utåt så att ingen pratar om elefanten i rummet.
Utöver ”kusligt” har jag sett förfärligt, hemskt, otäckt, skrämmande, läskigt, hårresande samt ”dumheten breder ut sig” bland kommentarerna på sociala medier när folk lagt ut senaste Demoskopmätningen. Linnea Claesson är föga unik där.
Det är precis samma reaktioner som sågs från precis samma typ av personer (förfärad TCO-medelklass på facebook) efter valet 2010, efter järnrörsfilmen, efter valet 2014 etc, varje stor SD-händelse/milstolpe. Samma sort som tävlar i fånigheter som att posta bilder på sönderrivna SD-valsedlar.
De är vad Hanif Bali skulle kalla NPC, alltså non-playable characters som dyker upp i rollspel och alltid säger samma förprogrammerade saker varje gång. De är fast i det för alltid, utan möjlighet till utveckling via machine learning. Han använde det om Twittertroll som alltid säger samma förutsägbara saker om M och Reinfeldt, men även SD-motståndarna har sina förutsägbara NPC.
Det är inget som kommer att försvinna med åren. SD har det högsta ”antiväljarstödet” av alla partier. 41% i valet 2018 hade SD som sämsta parti enligt Inizio, näst sämst var MP med 23%.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Vad säger karln? "Andra länder har varit lika drabbade tidigare och vi såg inte att det skulle komma till Sverige?" "Arbetslösheten för vuxna människor - i äldreomsorgen - vården - sedan jag tillträdde - hårt mot brottsligheten - investerat i välfärden". "Det beror inte på asylinvandringen! Det hade varit samma problem med svenskar i samma situation!".
Han fick frågorna tydligt presenterade innan intervjun. De var väldigt specifika:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-intervjuar-agenda-statsminister-stefan-lofven-s-om-orsakerna-till-gangvaldet
Gubben är ju en katastrof! Svenskarna måste ju tycka att det är provocerande att han påstår att svenskar lika gärna kunde ha varit i dessa maffia-gäng och skjutit varandra! SD fick 1 % till från S i OU bara från den intervjun!
Löfvens problem (eller tillgång, beroende på hur han väljer att hantera den) är att han har en inbyggd lögndetektor som stör ut hans hjärna när han försöker slingra sig. Om du tittar på första delen av intervjun så är han ganska stadig på rälsen. Han svarar rakt, han är tydlig. Sen kommer Holmbergs fråga om varför just Sverige sticker ut i Europa med gängvåldsstatistiken.
Holmberg vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring.
Löfven vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring.
Allt Löfven behöver göra för att stanna kvar på rälsen är att svara exakt i enlighet med det sanna svaret på frågan.
Men han sträcker sig efter ett annat svar än det sanna och då störtar tåget ner i ravinen. Han rodnar, upprepar sig, trevar efter formuleringar.
Att inte kunna ljuga är ju egentligen en hedervärd egenskap som han besitter, men när han försöker ändå blir han oändligt sorglig.