2019-11-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Medhåll. Men jag är inte säker på hur de har tänkt sig att locka unga och i synnerhet förstagångsväljare. Jag tror att deras retorik avseende klimatet kan försvåra. Att SD kallar sig själva konservativt parti är inte heller smart om man ska locka unga, ordet konservatism klingar inte positivt bland unga svenskar.

SD:s ungdomsförbund, var är dem? De syns inte alls lika mycket som KDU och MUF, varken IRL eller på sociala medier. Måste tyvärr ses som ett misslyckande.

Vilka ungdomsfrågor driver SD? Driver de några alls?

Exakt!
Det finns en sån enorm potential för SD här. KDu Har något riktigt bra på gång. SD måste hitta något - helt rätt att sjösätta nu 3 år innan, annars går minst 60% till vänstern. Man måste in och testa vad som funkar och inte. Minns innan valet så vann sd ett skolval i live sändning och man måste fortsätta och ösa ut sånt och prata till yngre, Åkesson funkar nog inte för dem eller ngn ur PL.
Senast redigerad av Antligenhemma2019 2019-11-17 kl. 21:56.
2019-11-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Stefan Löfven hjälpte nog SD lite extra ikväll genom sin medverkan i Agenda.

Sämsta jag sett Stefan prestera genom alla tider.

Han ser deprimerad ut, tycker synd om han. Var det pressekreterararen jag såg skymta bakom lakanet och tjuvlyssna?
2019-11-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Säg inte det. Conservatism is the new counterculture. Vi kan komma att se en generation av prydliga unga svenskar som värderar stil och disciplin som motreaktion till sin föregående generation som sprungit runt barbröstade med rosa fitthattar och agerat allmänt töntigt.

KDU Och MUF står för det. SD är större än båda och således borde SDU synas mer. Mer unga gräsrötter som syns organiskt och skriver insändare, debatterar osv
2019-11-17, 22:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vad säger karln? "Andra länder har varit lika drabbade tidigare och vi såg inte att det skulle komma till Sverige?" "Arbetslösheten för vuxna människor - i äldreomsorgen - vården - sedan jag tillträdde - hårt mot brottsligheten - investerat i välfärden". "Det beror inte på asylinvandringen! Det hade varit samma problem med svenskar i samma situation!".

Han fick frågorna tydligt presenterade innan intervjun. De var väldigt specifika:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-intervjuar-agenda-statsminister-stefan-lofven-s-om-orsakerna-till-gangvaldet

Gubben är ju en katastrof! Svenskarna måste ju tycka att det är provocerande att han påstår att svenskar lika gärna kunde ha varit i dessa maffia-gäng och skjutit varandra! SD fick 1 % till från S i OU bara från den intervjun!
2019-11-17, 23:03
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Sossarna har knappt påbörjat sin politik som de ”avtalat” om och låg konjunkturen har inte träffat oss än.

Finns det några belägg om Facebook och google?

Sverigedemokraterna Leder stort och blev nyss utnämnda på plats 14 som ”årets makthavare” online av stiftelsen ”svenskarna och internet”
Dom har bättre placeringar på andra plattformar om man bryter med det per plattform.
Jag tror just de där inte stämmer, sverigedemokraterna har exploderat i sociala medier under 2019.

Titta hur trötta sossarna är online. Skulle vara intressant att sitta på SD’s Google analytics konto

Är mest rädd för att mp har gått i ide i två år och kommer öka enormt i valet 2022 med hjälp alla som är 15-18 år nu. Värdegrundarbetet i skolan har aldrig varit större!

Min fetning.

Crispy skrev något om just detta i ett inlägg för inte så länge sedan där analytiker hade sett en anmärkningsvärd trend att SD växer enormt på sociala/alternativa medier de senaste.

Tror inte man ska underskatta att SD fullkomligt äger den politiska debatten via internet och sociala/alternativa medier. Kolla bara exempelvis SwebbTVs framgångar på Youtube. Det är framtidens opinionsbildning, TV håller på att dö ut.

Det kommer inte skada att den rädda svensken känner sig mer modig att visa vad de tycker nu när SD är störst parti, dock fortsätter vänster/media med polariseringen med Linneas fina inlägg i AB idag där hon skrev samma trötta saker om kvinnofientliga/nazister m.m.

Kvinnofientligt kommer bli svårt att kalla SD framöver då man släppt på mycket av kraven på abort. Väldigt taktiskt smart där, släpp på en fråga som kommer locka unga och tjejer. Jag är egentligen för 12 veckor då vi behöver föda mer barn i Sverige och jag tycker det är omoraliskt att döda ett liv. Bättre att skydda sig från början, men jag förstår att jag är en minoritet som tycker så i Sverige. Jag tror lite att den dåliga födseln hänger ihop på folkets missnöje och fattigdom. Jag kan leva med att de släpper den frågan om de betyder att SD verkligen får makt och inflytande på riktigt över en fråga som är vår livs viktigaste, nämligen invandringen. Sen hindrar ju inget att partiet väl efter de får makt kan försöka promota mer barnfödsel (som kommer krävas om vi ska droppa invandringen) genom andra policies. Typ skattelättnader för familjer, en bättre ekonomi osv.
2019-11-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag läste detta också och tänkte att någon på Flashback kommer högst förmodligen ta upp det.

Något jag reagerar över är ordvalet "kusligt". Själv tycker jag det är betydligt mer kusligt med hela 7 partier i riksdagen som inte kan komma på några som helst lösningar på saker som gängkriminalitet. Något som vi löste för länge sedan genom att givetvis inte göra som vi gjort de senaste årtiondena. Alla är dock så upptagna med att det ska se bra ut utåt så att ingen pratar om elefanten i rummet.
Utöver ”kusligt” har jag sett förfärligt, hemskt, otäckt, skrämmande, läskigt, hårresande samt ”dumheten breder ut sig” bland kommentarerna på sociala medier när folk lagt ut senaste Demoskopmätningen. Linnea Claesson är föga unik där.

Det är precis samma reaktioner som sågs från precis samma typ av personer (förfärad TCO-medelklass på facebook) efter valet 2010, efter järnrörsfilmen, efter valet 2014 etc, varje stor SD-händelse/milstolpe. Samma sort som tävlar i fånigheter som att posta bilder på sönderrivna SD-valsedlar.

De är vad Hanif Bali skulle kalla NPC, alltså non-playable characters som dyker upp i rollspel och alltid säger samma förprogrammerade saker varje gång. De är fast i det för alltid, utan möjlighet till utveckling via machine learning. Han använde det om Twittertroll som alltid säger samma förutsägbara saker om M och Reinfeldt, men även SD-motståndarna har sina förutsägbara NPC.

Det är inget som kommer att försvinna med åren. SD har det högsta ”antiväljarstödet” av alla partier. 41% i valet 2018 hade SD som sämsta parti enligt Inizio, näst sämst var MP med 23%.
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger karln? "Andra länder har varit lika drabbade tidigare och vi såg inte att det skulle komma till Sverige?" "Arbetslösheten för vuxna människor - i äldreomsorgen - vården - sedan jag tillträdde - hårt mot brottsligheten - investerat i välfärden". "Det beror inte på asylinvandringen! Det hade varit samma problem med svenskar i samma situation!".

Han fick frågorna tydligt presenterade innan intervjun. De var väldigt specifika:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/darfor-intervjuar-agenda-statsminister-stefan-lofven-s-om-orsakerna-till-gangvaldet

Gubben är ju en katastrof! Svenskarna måste ju tycka att det är provocerande att han påstår att svenskar lika gärna kunde ha varit i dessa maffia-gäng och skjutit varandra! SD fick 1 % till från S i OU bara från den intervjun!
Löfvens problem (eller tillgång, beroende på hur han väljer att hantera den) är att han har en inbyggd lögndetektor som stör ut hans hjärna när han försöker slingra sig. Om du tittar på första delen av intervjun så är han ganska stadig på rälsen. Han svarar rakt, han är tydlig. Sen kommer Holmbergs fråga om varför just Sverige sticker ut i Europa med gängvåldsstatistiken.

Holmberg vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring.
Löfven vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring.
Allt Löfven behöver göra för att stanna kvar på rälsen är att svara exakt i enlighet med det sanna svaret på frågan.
Men han sträcker sig efter ett annat svar än det sanna och då störtar tåget ner i ravinen. Han rodnar, upprepar sig, trevar efter formuleringar.

Att inte kunna ljuga är ju egentligen en hedervärd egenskap som han besitter, men när han försöker ändå blir han oändligt sorglig.
2019-11-17, 23:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Löfven gör bort sig på TV: Våldet fortsätter. Det räcker inte att bara ta någons saker, svenskarna skall skäras också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdx4jL/uppgifter-kvinna-knivskuren-vid-brutalt-ran

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Löfvens problem (eller tillgång, beroende på hur han väljer att hantera den) är att han har en inbyggd lögndetektor som stör ut hans hjärna när han försöker slingra sig. Om du tittar på första delen av intervjun så är han ganska stadig på rälsen. Han svarar rakt, han är tydlig. Sen kommer Holmbergs fråga om varför just Sverige sticker ut i Europa med gängvåldsstatistiken. Holmberg vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring.
Löfven vet att det sanna svaret är vår gigantiska invandring. Allt Löfven behöver göra för att stanna kvar på rälsen är att svara exakt i enlighet med det sanna svaret på frågan. Men han sträcker sig efter ett annat svar än det sanna och då störtar tåget ner i ravinen. Han rodnar, upprepar sig, trevar efter formuleringar.

Att inte kunna ljuga är ju egentligen en hedervärd egenskap som han besitter, men när han försöker ändå blir han oändligt sorglig.

Det är inte mer hedervärt för att han ljuger dåligt. En dålig lögnare är inte mer hedervärd än en bra lögnare.
2019-11-17, 23:44
Medlem
HejaFinlands avatar
I oktober hade SD 22,8 i snitt i alla OU. Det är näst högst någonsin. (Juli 2017 hade de 23,3 %, men då bara 3 institut och både Sentio och Yougov bland de 3). Kanske november kan bli all time high i genomsnitt i OU? Eftersom vi inte kan få alla största parti i november är det snittet jag skall heja fram. Vi kan få: Oktober alla över 20 %. November högsta snitt någonsin. December alla största parti.
2019-11-17, 23:46
Medlem
Citat:
Löfven gör bort sig på TV: Våldet fortsätter. Det räcker inte att bara ta någons saker, svenskarna skall skäras också.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdx4jL/uppgifter-kvinna-knivskuren-vid-brutalt-ran

Det är inte mer hedervärt för att han ljuger dåligt. En dålig lögnare är inte mer hedervärd än en bra lögnare.
En statsminister/partiledare som inte ljuger frekvent har aldrig existerat, så det är en ickefråga. Får jag välja mellan dåliga lögnare och skickliga dito med psykopatvarning tar jag det förstnämnda varje dag.
2019-11-18, 00:06
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Gjorde han så illa ifrån sig? Det var ju väntat.
2019-11-18, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Se där ja..

Han fick rejält med hjälp av "opartiska" SVT då..
2019-11-18, 00:17
Medlem
jepp några fler röster till SD efter kvällens agenda med Stefan Löfvén. Hans problem är att att han börjar halta och svamla om ni minns när han talade om "ingångsvärdet är 20 40 70 Eller 30 20 60.Förnyelsebart." Är det något som SD´S Jimmie Å inte gör så är det att halta och tala otydligt och försöka slingra sig Tydlighet är Jimmmies signum. Det visar sig i % siffror! och det gör det också för Löfvén. hoppas S behåller sänket

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in