2019-11-17, 21:48
Medlem
har aldrig haft det. hur kan man ha ett möte samtidigt som man äter?
vilka restauranger går ni till och hur lämpligt är det att ha ett möte samtidigt som man tuggar?

och har man inte sin dator/dokument med sig? ska man ställa det på ett bord som bara får plats med maten?
Citera
2019-11-17, 21:50
Bannlyst
Är ganska vanligt, jag har det varje Onsdag. Alla äter och låter maten tysta munnen.
Citera
2019-11-17, 21:51
Bannlyst
Man äter "gratis" mat gärna med en starköl till, klart det kan diskuteras jobb men inte på någon högre nivå.
Citera
2019-11-17, 21:53
Medlem
Oftast är det väl snarare att det köps upp mat till kontoret där man har mötet, oftast något enklare och inte så omständigt som typ sushi.
Att köra lunchmöte på faktiskt restaurang är ju som du föreställer dig lite bökigare.
Citera
2019-11-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vilka restauranger går ni till och hur lämpligt är det att ha ett möte samtidigt som man tuggar?

och har man inte sin dator/dokument med sig? ska man ställa det på ett bord som bara får plats med maten?

Har du aldrig diskuterat nåt när du har ätit förut? Och nej du kan ställa papper osv på bordet när man har ätit klart och dricker kaffe eller säga typ "dags att jobba ha ha ha"
Citera
2019-11-18, 06:54
Medlem
Sebzors avatar
Det är en bra ursäkt för gratis mat och komma bort från arbetet lite. Givetvis pratar man lite löst om arbetet eller något specifikt projekt, men detta blir oftast före eller efter lunchen.
Citera
2019-11-18, 14:19
Medlem
PaulPaljetts avatar
Där jag har varit hålls lunchmöten i princip alltid på kontoret. Då är det antingen bring-your-own-food eller att det köps in typ sallader eller matigare mackor.

I regel är det då att någon har en presentation av något medans alla äter och lyssnar. Därefter kan diskussionerna sätta igång medan den som presenterat får tillfälle att trycka i sig sin mat..

Jag tycker inte att fenomenet är en höjdare.
Citera
2019-11-18, 21:00
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Det går fint. Finns många restauranger som har affärslunch. Kostar typ 150-250 kr/pers och är mer likt kvällsmenyn. Ofta får man efterrätt med.

Ovanligt att datorn åker fram. Man pratar ofta fritt om något. Kan vara allt till att introducera någon ny eller diskutera gemensam syn på någon strategi. Oftast är det externa möte. Är det internt handlar det ofta om utvecklingsmöte på lite högre nivå.

Att äta på generella interna möte där det inte bjuds på maten är knäppt... Håller man utbildning bjuder företaget på mat men det räknar jag inte riktigt som lunchmöte.
Citera
2019-11-18, 21:49
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:

Jag förstår inte problemet.

Man har en sak man vill diskutera med en person, men det går inte klämma in ett möte i kalendrarna. Då överenskommer man att äta lunch ihop. Och så går men i genom frågan under lunchen.

Homo sapiens klarar att äta och tala samtidigt. Så jag förstår inte problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in