2019-11-16, 19:47
Medlem
människor känner också av missnöjet i samhället.

Det skapas friktion när en totalitär ideologi fått råda.
Folk vill inte ha massinvandring - då skapas det motsättningar.

svensk kultur är ljusår från arabisk kultur *surprise*
Citera
2019-11-16, 20:06
Bannlyst
deras mer liberala narkotikapolitik
Citera
2019-11-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Tyskland har också en stor del invandrare men varför sprängs det inte där nere?

Det gäller även andra europeiska länder med hög invandring från så som Frankrike, England, Belgien och Nederländerna.

Har ni någon förklaringar till detta fenomen?

Tyskarna är ytterst konservativa.....och effektiva. Du kan inte komma dit och försöka styra~~~ du blir söndertrasad till inget. Alla vet just detta..även invandrarna....

Så de anpassar sig, eller blir mosade utav Moloch maskinen....
Citera
2019-11-16, 20:33
Medlem
Tyskland har helt andra traditioner när det gäller invandring. Det gällande systemet efter kriget - in på 50- och 60-talen FF - var det sk gästarbetarsystemet. Ingen blev medborgare men alla fick komma och jobba häcken av sig i den snabbt växande tyska industrin och det var helt okej att tjäna hur mycket som helst som de kunde gno ihop.

Men den som jävlades åkte ut - detta var lätt fixat på grund av gästarbetarsystemnet. Men det var sällsynt - på gränsen till obefintligt med folk som tjafsade i den grad som invandrarna gör i Sverige.

De politiska oroligheterna som vaknade under typ-70-talet stod tyskarna själva för.

I dag är det EU men den gamla kulturen lever kvar med Tyskland som en arbetsplats och inte någon jävla krigsskådeplats som Sverige har blivit.

Jag reste mycket i Tyskland i synnerhet på 1960- och 70-talen och såg de jättelika gängen med svartmuskiga invandrare som stod på t ex Haupt-Bahnhof i städerna. Men det var helt normala människor/gästarbetare som befann sig i Tyskland för att jobba och sända hem pengar till sina familjer.
Senast redigerad av HgF 2019-11-16 kl. 20:36.
Citera
2019-11-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Bara snäppet mer med tanke på poliserna. I övrigt är Tyskland ett skithål och extremt politiskt korrekt.

Det beror förstås vem man pratar med, men för mig som varit runt mycket i stora delar av Tyskland och kan språket hyfsat så märker jag en stor skillnad på hur samtalsklimatet gällande exempelvis invandring är i Tyskland och i Sverige. Rör du dig i exempelvis vänsterkretsar i Berlin är det säkert annorlunda, jag har främst rört mig i medelstora städer/mindre byar i den östra delen av landet. Min bild är annars att tysk polis är betydligt hårdare än polisen här i Sverige vilket säkert har en avskräckande effekt. Man ska komma ihåg att vi pratar om ett land där DDR tiden fortfarande ligger färskt i minnet, det är inga dialogpoliser med fikat redo som patrullerar gatorna i förorterna.
Citera
2019-11-16, 20:56
Medlem
HipToBeSquares avatar
Polisen i Tyskland har inte blivit infiltrerad så mycket som i Sverige även om man ser försök, t.ex. Berlins pinsamma rapvideo.

Tyskland ligger efter Sverige i den marxistiska utvecklingen pga det är ett större land. Polisväsendet är större och tar tid att bryta ner men samma agenda finns i Tyskland också. Det är bara en tidsfråga tills Tyskland blir som Sverige.
Citera
2019-11-16, 20:58
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Det beror förstås vem man pratar med, men för mig som varit runt mycket i stora delar av Tyskland och kan språket hyfsat så märker jag en stor skillnad på hur samtalsklimatet gällande exempelvis invandring är i Tyskland och i Sverige. Rör du dig i exempelvis vänsterkretsar i Berlin är det säkert annorlunda, jag har främst rört mig i medelstora städer/mindre byar i den östra delen av landet. Min bild är annars att tysk polis är betydligt hårdare än polisen här i Sverige vilket säkert har en avskräckande effekt. Man ska komma ihåg att vi pratar om ett land där DDR tiden fortfarande ligger färskt i minnet, det är inga dialogpoliser med fikat redo som patrullerar gatorna i förorterna.

Fair enough. Kanske har du en större Tysklandserfarenhet. Även om en hård polis är eftersträvansvärt så blir det enbart ett motmedel mot symptomen. Roten till problemen kvarstår. Stora mängder kriminella, kostsamma och fientliga semiter från mellanöstern.
Citera
2019-11-16, 21:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det är väl en del av experimentet "lågaffektivt bemötande" som av någon anledning Sverige har utsett sig själva som testland för. Man kan inte bemöta psykopater genom att vika undan. Psykopater slår som hårdast mot den som är svagast och vid uppvisande av svaghet fortsätter psykopaten slå.

Det är empatistörda personer som skjuter och spränger. De måste låsas in. Jag bryr mig väldigt lite om huruvida detta är bra för dessa individer eller inte. Det handlar om kanske ett par hundra yrkeskriminella nyckelpersoner i Sverige som hade behövts spärras in för att skydda samhället. Låt oss göra det.
Citera
2019-11-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Jag tror mycket av skjutningarna/sprängningarna i Sverige handlar om en epidemisk effekt och konsekvens, till skillnad mot Tyskland. Det handlar om invandrare (eller andra generationens) som inspirerar och inspireras av varandra i lång utsträckning, givetvis i kombination med den blixtsnabba bekräftelsen dessa invandrare får i media/sociala medier. Nuvarande situation i Malmö, Göteborg och Stockholm är ju exempelvis ett drömscenario för alla hardcore-SDare (och höger om högern-människor) som i det närmaste helt livnär sig på dessa invandrares livsstilskriminalitet.

Att Tyskland inte är lika hårt utsatt, kan ju bero på något så enkelt som att konkurrensen inte är lika hård gällande knarkförsäljning (och andra olagliga "produkter") som i Sverige, som ju har ett betydligt mindre kundklientel, eftersom det finns färre städer, storstäder, människor, etc. Till viss del enkel matematik (marknaden är större och bredare i Tyskland)? Man behöver alltså inte skjuta av/spränga/markera sin fiende/konkurrent på samma nivå där nere.

Och, att dessa kriminella faktiskt till 95% är invandrare (och kanske främst barn till invandrare) och inte är etniska svenskar, det vet alla redan förstås. Old news.

Varför dessa invandrare "väljer" kriminalitet istället utbildning/arbete och hederlighet, beror ju till stor del av att den etniska svensken rent generellt är väldigt fördomsfull och rasistisk (förmodligen mer än den generella tysken idag), och svensken vill inte ha att göra med svartmuskiga människor, afrikaner och muslimer på samma nivå som tysken?

Problemet är väl att 8-9 av 10 etniska svenskar inte vill ha invandrare i landet i någon större omfattning (egentligen) medan 8-9 av 10 etniskt svenska politiker (oavsett partitillhörighet) har velat det (eller blev itutade att de "ville" det) ha invandrare i och till landet. Den svenska genomförda politiken har alltså själv skapat nuvarande "spelplan" för invandrarna som skjuter/spränger/misshandlar/våldtar/rånar andra invandrare i landet, etniska svenskar drabbas ju sällan av invandrarna (förutom vid våldtäkt/personrån och viss misshandel). Sverige är ur ett politiskt perspektiv ett ytterst unikt land, gällande det mesta, det är egentligen inte konstigt alls, att Sverige spöar Tyskland i denna liga.

Tyskland är mer tolerant och inkluderande än Sverige, gällande i princip allt, detta känner så klart även invandrare av. Vi (politikerna) välkomnar invandraren över landgränsen - men vi välkomnar dem inte in på våra arbetsplatser, in i våra fikarum, i våra gemenskaper eller in i våra vardagsrum (med vissa undantag), etc. Skitenkelt!

Klockren analys. Vilket leder till mig till frågan, varför vill inte Svenskar överhuvudtaget beblanda sig med utlänningar ? och då menar jag anständiga, hederliga, välutbildade utlänningar?
Citera
2019-11-16, 21:37
Medlem
Jannebigplays avatar
Sverige är enormt segregerat och vårat skolsystem och arbetsmarknad är som gjort för att slå ut de svaga. Vi har inte längre en likvärdig skola och kommer du inte in på gymnasiet så är det vääääldigt lätt att bli rekryterad till gängen som hänger i förorterna.
Citera
2019-11-16, 21:53
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är väl en del av experimentet "lågaffektivt bemötande" som av någon anledning Sverige har utsett sig själva som testland för. Man kan inte bemöta psykopater genom att vika undan. Psykopater slår som hårdast mot den som är svagast och vid uppvisande av svaghet fortsätter psykopaten slå.

Det är empatistörda personer som skjuter och spränger. De måste låsas in. Jag bryr mig väldigt lite om huruvida detta är bra för dessa individer eller inte. Det handlar om kanske ett par hundra yrkeskriminella nyckelpersoner i Sverige som hade behövts spärras in för att skydda samhället. Låt oss göra det.

Snart ska väl militären anamma samma galenskap. När fienden anfaller möter man dem med fika, bullar och dialog...
Citera
2019-11-16, 22:00
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det både sprängs, skjuts och kör över folk med lastbil i Tyskland. Minnet är tydligen kort!

Att de finns så underbegåvade människor som använder den här "Ja, men svenskar begår också brott"-retoriken.

Ja, det sprängs och skjuts i Tyskland också, men det handlar om omfattningen här. Ska det vara så svårt att begripa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in