2019-11-16, 21:22
Medlem
Lite smårolig blogg om Bonde Söker Fru

https://blogg.ng.se/den-kassa-drottningen/
Citera
2019-11-17, 09:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Oerhört märkliga synpunkter på deltagarna här.

Bönderna:
Ett jävligt bra urval av normala svenska killar som också ser bra ut. Hårpillande Mattias är väl den som är mest off i sammanhanget.

Brevskrivarna:
Pelle:
Anna solkart sötast och bäst. Fast där vet vi ju tyvärr hur det går.

Oscar:
Cissi klart bäst. Söt, naturlig, lastbilschaffis(!). De andra går tvärbort.

Alex:
Madde. En blyg tjej som ser bättre ut än vad hon vet. Tror Alex får svårt.

Jimmy:
Väljer att inte avslöja något här.

Andre:
Suck. Otroligt, otroligt, otroligt hämmad eller omedveten bög.

Ulf:
Tror han väljer Anna men jag tror att det är fel. Uffe för öppen, Anna för låst. Dansa av 20 kilo från den runda så är hon den bästa.

Dissen av bönderna/Brevskrivarna här tyder på alla som kritiserar dessa själva ser ut som rena tio-poängare. Man kan givetvis tycka olika om utseende och personligen har jag svårare för tjejer som ser ut som den där Sonnelie hos Mattias i KÅA, det är för onaturligt helt enkelt.

I övrigt bra tankar, tråkigt att det varit några i tråden som inte kunde hålla spoilers-regeln (hur svårt kan det vara?) beträffande Pelle som du säger.

Tippar väl i övrigt samma som dig, JImmy tror jag blir utan någon tjej på gården efter resan iaf.
Tror nog allt att Uffes Anna kan öppna sig mer när det blir en riktig relation mellan dom, livet har gått hårt åt hennes kärleksliv innan som hon berättade så hon är väl lite låst där än.
Den runda lär vara den sista han väljer dock.

Oscar lär välja Cissi ja, det känns som ett klockrent par faktiskt.

Alex verkar ju vara på god fot med alla brevskrivarna vilket gör det svårt att sia om det blir något långvarigt men man får hålla tummarna iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Lite smårolig blogg om Bonde Söker Fru

https://blogg.ng.se/den-kassa-drottningen/

Hehe, den var lite lagom tyken men ändå bra sammanfattande.
Citera
2019-11-17, 15:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
I KÅA är det säkerligen så att Uffe till slut får sin Anna, det verkar vara ett par som passar bra ihop. Den andra damen som var kvar och dukade när han var iväg på sin dejt är på tok för "tantig" för Uffes smak skulle jag tro.
Det enda orosmomentet där är ju att Anna i något av de första programmen sa att hon inte var flyttbar i nuläget. Tror det var något tonårsbarn som gjorde att hon inte kunde flytta nu.
Ämnet verkar inte ha kommit upp något mer, iallafall inte som de visat i programmet.
Lite märkligt, för avstånd kan ju ändå vara något som komplicerar det hela rejält.
Citera
2019-11-17, 16:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag tycker hon jag inte kan namnet på men som inte innehar Heidi Anderssons käklinje
klär sig utarmande för sommarvärmen, sätter sig ner i brännässlorna för å hångla iförd
gula reflex-byxor som skriker vägarbetare som hon dragit upp över knäna för att göra shorts av dom, jag kan tänka mig det sträva elektrisk materialets möte med UV-strålningen
Citera
2019-11-18, 15:35
Medlem
fitz-humes avatar
Att Isabelle lämnade Jimmys gård var till bådas bästa. Hennes eldiga humör hade stundtals gjort livet till ett helvete för honom om hon hade fått stanna och dominera. Till Isabelles försvar bör nämnas att hon ju fick Jimmy att inse att han måste öppna upp sig och visa intresse för de två damerna som är kvar. Det ska hon ha cred för.

Pelle verkar vara en väldigt enkel kille som alltid är glad och som älskar att dansa över allt annat. Men några djupare samtal är det väl inte frågan om, det blir väldigt enkla dialoger med honom. Bara hon är snäll, snygg och dansant så blir han nöjd. Om det håller i längden får vi se. Karin har det han söker.

Då kan jag inte låta bli att snegla på Kärlek Åt Alla, där Mattias verkar vara lika enkel. Alltid glad och fnittrande, som gillar att gymma och visa upp sin kropp, men där det verkar ganska tomt i intellektet. Det gör att ingen av tjejerna på gården stannar kvar, i alla fall inte efter den gemensamma semesterresan. Han valde ut de snyggaste, han hade många att välja bland och ville väl inte slösa tid med att läsa deras tankar och framtidsdrömmar, det var utseendet som gällde. Men tjejerna är medvetna om att de är snygga och eftertraktade och ställer krav, flera av dem verkar inte alls passa för ett liv på landet heller. Mattias är glad och snäll men också oerhört osäker och oerfaren, inte på samma nivå som dem. Louise skojar, pussar och skrattar, men Sonnelie vill hellre gå på djupet och känns mer seriös.

Hos Uffe börjar det bli spännande. Det verkade ett tag ganska självklart att han skulle välja Anna men efter senaste avsnittet början man undra. Anna har en del sorg i bagaget och är försiktig medan Mia verkar vara en väldigt glad och kramig tjej som man kanske kan ha roligare med. Vem kommer han att välja?
Citera
2019-11-18, 16:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det enda orosmomentet där är ju att Anna i något av de första programmen sa att hon inte var flyttbar i nuläget. Tror det var något tonårsbarn som gjorde att hon inte kunde flytta nu.
Ämnet verkar inte ha kommit upp något mer, iallafall inte som de visat i programmet.
Lite märkligt, för avstånd kan ju ändå vara något som komplicerar det hela rejält.

Aha, det har jag glömt. Å andra sidan så om det verkligen klickar så klickar det och då är majoriteten av alla hinder överkomliga. Beroende på barnets ålder så kanske det bara är 2-3 år kvar till dess att det klarar sig självt så då kan dom säkerligen vänta och träffas olika långa perioder fram till dess.
Citera
2019-11-20, 18:12
Medlem
Isnatts avatar
Kärlek åt alla:
Hunkbonden älskar sina linnen med extra djup urringning under armarna. Han har nog klippt upp t-shirts själv för att få till dom där. Han firar midsommar i ett sånt givetvis och går iväg med en tjej och ser ett äppelträd och säger
'Där är ett äppelträd, vad fan är det inga äpplen?'
https://www.instagram.com/p/B2jKTvRojCT/?utm_source=ig_embed
Citera
2019-11-20, 20:21
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hehe, den var lite lagom tyken men ändå bra sammanfattande.
Förlåt? vasa?

"jag vill bara vara sprallig o glad"

Vilken härlig scen...när Pelle vaknade upp på morgonen efter spritfesten med
fel person, men han mötte paniken med sitt patenterade avväpnande? leende

Efter pausen går Alexander hål in för min favorit med gullia framtänderna...vad hon nu hette?
det ska bli kul att se hans svek mot den billiga Jayne Seymour kopian
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-20 kl. 20:30.
Citera
2019-11-20, 20:30
Medlem
WTF???!!! Pelle skickade hem heeeeeeeeelt fel tjej
Citera
2019-11-20, 20:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowornever
Javisst, han ser utmaningen att erövra tjejen som inte vill ha honom tillräckligt man såg hur hon tittade skamfyllt ner i skrevet när han öste hedersbetygelser över henne på Annas bekostnad
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-20 kl. 20:45.
Citera
2019-11-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowornever

Nja, Karin är ju nr 1 men Anna är ju klar 2 a.
Jag förstår inte varför han envisas med Jossan som inte visar framfötterna nånting.
Det är som han ska bevisa nånting för henne eller han vill ha det inte får.
Citera
2019-11-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nja, Karin är ju nr 1 men Anna är ju klar 2 a.
Jag förstår inte varför han envisas med Jossan som inte visar framfötterna nånting.
Det är som han ska bevisa nånting för henne eller han vill ha det inte får.
Precis så tänkte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in