Nya trenden i Sverige, ta sig in i hus medan de som bor där är hemma. Gissar bilnycklar, bankomatkort med kod ligger på listan över vad man vill komma åt. Troligen lokala gangster med bot att betala till någon som börjat bete sig panikartat eller turistande ligor med annat koncept.
Var själv med om en incident där larmsystemet varnade att någon var på tomten, kollade snabbt i monitorn men såg inget, så hundarna fick ut och det tog inte lång stund innan jag hörde deras karaktäristiska vrål när de upptäkt något, sen tyst och efter ett tag kom hundarna tillbaka. Kanske systemet larmat fel, nån stor katt osv.
Dagen efter kollade jag runt sektion som larmat och mycket riktigt där låg en avsliten sko med bitmärken efter hund på. Förövaren hade med en jävla tur precis lyckas hoppa över. Vet ju inte om detta har någon koppling till den nya trenden, kan ju vara en enskild incident.
Om den som saknar en vit Reebok sko och känner igen ovan så är du välkommen hem till mig så ska du återfå din sko, ev saft och bulle också...