2019-11-16, 18:08
Medlem
lillalalas avatar
Hej!

Har i två dagar nu känt en konstig känsla.
Det kittlas i bröstet upp i huvudet, ungefär som ett lyckorus och som att jag vill skratta rakt ut.
Kan beskrivas som en panikattack men en glad sådan istället (???). Superobehagligt.
Har i ca tre månader nu ätit escitalopram. Är inne på 15 mg nu. Doktorn tyckte 20mg men jag känner mig själv och ökade väldigt långsamt. Anser att 15mg räcker.
Har inte haft några biverkningar förutom en svaghet/darrningar i vänsterarm när jag håller i något tungt, och små ryckningar i kroppen till och från.
Kan detta vara biverkningar från medicinen? Och kan det komma såhär sent?
Tacksam för all svar och hjälp jag får!
Citera
2019-11-16, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalala
Hej!

Har i två dagar nu känt en konstig känsla.
Det kittlas i bröstet upp i huvudet, ungefär som ett lyckorus och som att jag vill skratta rakt ut.
Kan beskrivas som en panikattack men en glad sådan istället (???). Superobehagligt.
Har i ca tre månader nu ätit escitalopram. Är inne på 15 mg nu. Doktorn tyckte 20mg men jag känner mig själv och ökade väldigt långsamt. Anser att 15mg räcker.
Har inte haft några biverkningar förutom en svaghet/darrningar i vänsterarm när jag håller i något tungt, och små ryckningar i kroppen till och från.
Kan detta vara biverkningar från medicinen? Och kan det komma såhär sent?
Tacksam för all svar och hjälp jag får!

Jag tror att du får s.k. brain zaps av medicinen. Jag hade det för många år sedan, men då fick jag det när jag slutade med medicinen.
Citera
2019-11-16, 18:20
Medlem
Använd dig av Dexem head spray något jag starkt rekommenderar
Citera
2019-11-16, 18:50
Medlem
lillalalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tror att du får s.k. brain zaps av medicinen. Jag hade det för många år sedan, men då fick jag det när jag slutade med medicinen.

Ja mycket möjligt. Haft liknande innan för några år sedan men då var det när jag precis hade börjat med fluoxetin.
Har varken börjat/slutat eller ändrat dos på medicin nyligen. Glömde dock bort att ta den häromdagen så tog den väldigt sent. Kan det vara därför?
Citera
2019-11-16, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillalala
Ja mycket möjligt. Haft liknande innan för några år sedan men då var det när jag precis hade börjat med fluoxetin.
Har varken börjat/slutat eller ändrat dos på medicin nyligen. Glömde dock bort att ta den häromdagen så tog den väldigt sent. Kan det vara därför?

Ja, det kan det helt säkert vara.
Citera
2019-11-16, 23:56
Medlem
lillalalas avatar
Glömde nämna, rökte spliff förra veckan, någon påverkan från detta möjligtvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in