2019-11-16, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Finns jättemånga. Jag är en av dem. Kvinnor har i regel naturliga ledaregenskaper och det härstammar från att kvinnor är mödrar (alltså lärare, uppfostrare, ledare, beskyddare, försörjare).

Visst. I små grupperingar.

Jag är helt övertygad om att jag är bättre ledare än du, publikt eller i större mening.
Citera
2019-11-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Lustigt då att singelmammor i långt högre utsträckning, bara lyckas uppfostra kriminella söner och prostituerade döttrar, medan barn som uppfostras av båda föräldrarna eller singelpappor, blir betydligt mer framgångsrika i livet, enligt all seriös statistik

Sanningen är att singelmammor uppfostrar barnen lika bra, och till och med bättre, än de mammor som delar hem med en man. Finns gott om studier på detta faktum. Barn som bor ihop med män, lever lika farligt som kvinnor som bor ihop med män. Mäns sexuella övergrepp, mäns ojämställda uppfostran pga kön, mäns våld och misshandel i heterofamiljerna, mäns missbruk och kriminalitet, mäns oförmåga till omhändertagande av andra, mäns skakvåld mot spädbarn, mäns sexism, mäns porrvanor.... Inget som gynnar barn. När samhället blandade in män i barns och kvinnors familjer, gick allt åt helvete.
Citera
2019-11-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Visst. I små grupperingar.

Jag är helt övertygad om att jag är bättre ledare än du, publikt eller i större mening.

Det måste vara din narcissism som talar snarare än ditt förnuft?
Citera
2019-11-16, 15:37
Avslutad
Citat:
Det måste vara din narcissism som talar snarare än ditt förnuft?

Narcissism? Utveckla gärna..
Citera
2019-11-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Min reflektion på det hela med 'könskriget' (snart 60år gammal militär) är att om dagens feminister bara kunde erkänna fundamentala fakta (som ledarlämplighet, bullshit om lönegap) skulle de vinna över majoriteten av män med. Vi är faktiskt söner alla.., att skydda kvinnor är en reflex. Är man dessutom starkare än de andra så är man som man vanligtvis (de flesta män) frikostig med hur andra tolkar ens närvaro. Det är vad det kostar att vara en stark man helt enkelt.

Ja, alla män är någon kvinnas barn. Det betyder att kvinnan alltid har varit och alltid kommer att vara den naturliga ledaren.
Citera
2019-11-16, 15:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Finns jättemånga. Jag är en av dem. Kvinnor har i regel naturliga ledaregenskaper och det härstammar från att kvinnor är mödrar (alltså lärare, uppfostrare, ledare, beskyddare, försörjare).

Det är lite skillnad på att vara lekskolefröken och ledare för en stor nation. I sådana sammanhang krävs förmågan att kunna fatta tuffa beslut men också att vara mogen nog att inte låta sitt ego och känslor styra. En höna på toppen blir en hönsgård och inte en välfungerande nation.
Citera
2019-11-16, 15:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, alla män är någon kvinnas barn. Det betyder att kvinnan alltid har varit och alltid kommer att vara den naturliga ledaren.

Wow vilken logik, alla har varit en mans barn också men det slog dig inte.
Citera
2019-11-16, 15:41
Avslutad
Citat:
Definiera ledaregenskaper
Citera
2019-11-16, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Och människan kallade mig narcissist. ....
Citera
2019-11-16, 15:47
Medlem
Citat:

En man har en mycket liten betydelse för reproduktionen och som insats för barns överlevnad, skapelse, födsel, omvårdnad osv. En sekunds spermasprut är noll och ingenting.
Citera
2019-11-16, 15:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
En man har en mycket liten betydelse för reproduktionen och som insats för barns överlevnad, skapelse, födsel, omvårdnad osv. En sekunds spermasprut är noll och ingenting.

Sådana inlägg visar att du inte är mogen att vara en ledare och heller inte har förmåga att bedöma vad som krävs för det.
Citera
2019-11-16, 15:52
Medlem
Citat:
Sådana inlägg visar att du inte är mogen att vara en ledare och heller inte har förmåga att bedöma vad som krävs för det.

Nu råkar jag faktiskt vara chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in