2019-11-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Är det inte dags att börja tillföra information så folk slutar spekulera?

All grundläggande information finns redan tillgängligt. Hon blev allvarligt skadad men hon överlevde och återhämtar sig på sjukhus. Hennes tillstånd är kritiskt men stabilt som det alltid varit, hon ligger fortfarande i konstgjord koma och hon behandlas för hennes skador. Finns inte så mycket mer att tillägga just nu.
Citera
2019-11-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Är det inte dags att börja tillföra information så folk slutar spekulera?

Menade svara på detta

Nä. Folk som är så fundamentalt dumma i huvudet att de antingen ljuger eller tror på rykten om en käke bredvid kroppen förtjänar ingenting. Hon lever och info kommer när familjen vill det. Ingen i hennes närhet kommer släppa vare sig namn eller detaljer för er gamar.
Citera
2019-11-15, 19:55
Medlem
Darth-Stefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galonbyxor
Detta är lögn och helt sjukt att folk hör tror att hennes underkäke låg METER FRÅN KROPPEN?! Tacksamma idioter som sväljer allt

Jag hörde detta från en som var i ambulanspersonalen som först kom på platsen. Jag vet inte vad du har för källor men jag fattar inte varför min bekant skulle ljuga och överdriva i detta fall.

Om han/hon inte misstagit sig och sett ett annat föremål som en underkäke vill säga.

JAG vet inte, jag var inte på plats men hur kan du säga att det är sjukt att man tror på en sak om man hört just det från de som först var på plats?
Senast redigerad av Darth-Stefan 2019-11-15 kl. 19:58.
Citera
2019-11-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
Jag hörde detta från en som var i ambulanspersonalen som först kom på platsen. Jag vet inte vad du har för källor men jag fattar inte varför min bekant skulle ljuga och överdriva i detta fall.

Inte jag heller men sant är det inte
Citera
2019-11-15, 19:58
Medlem
Darth-Stefans avatar
Citat:
Inte jag heller men sant är det inte

Som sagt, JAG vet inte, jag vet bara vad jag hört berättas och jag hoppas verkligen du har rätt.
Citera
2019-11-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vad sjukt! Diskussionen borde handla om psykvården istället för invandring.
Jamen, det är ju till stor del pga invandringen(bestående av Många personer som behöver både psykisk- och fysisk vård) som all vård går på knäna i Sverige idag.. vi har inte resurser att ta hand om alla
Citera
2019-11-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, verkligen! Det första jag tänkte när jag hörde om det där överfallet, var att det var en svensk kvinna och sedan vad gjorde hon liksom där? Nu har jag fått det bekräftat att det var en svensk kvinna och fortfarande undrar man ju lite hur hon kunde få för sig att vara just där en lördag vid tolvsnåret? Det närmast jag kan tänka mig är att hon varit och festat på någon av alla de ökända svartklubbar som finns i krokarna. Hon ville väl ha lite spänning och är man från trygga Höllviken, så är det väl inte helt omöjligt en aningens naiv och godtrogen.
Brottet begånget av ännu en invandrare där man verkligen undrar hur fan tänkte de när de gav honom uppehållstillstånd? eller var han så jäkla bra på att spela teater och hade så fantastiska meriter, så det var ingen tvekan.
För det första stod hon vid en upplyst busshållplats på en stor MYCKET trafikerad gata dag som natt ! Långt från svartklubbarna på norra G! Hon gjorde väl inget fel som befann sig sig där? Kanske var och hälsa på en kompis i ngn av bostadsrätterna bakom? Jobbat kväll på pågens, byta buss?!?! Och för det andra : TROR DU HAN VAR PSYKISKT SJUK, FÖR ATT HAN VAR INVANDRARE???
Citera
2019-11-15, 21:39
Moderator
Chantres avatar
Från Sydsvenskans artikel:

Citat:
De ser blåljusen och polisavspärrningarna på Lönngatan. Mamman ringer polisen och vänder tillbaka mot avspärrningen. En polisman kommer fram och säger:
– Vi har honom.

Mamman måste ju vara ganska känd av polisen om man direkt vet vem hon är?
Citera
2019-11-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Från Sydsvenskans artikel:

Mamman måste ju vara ganska känd av polisen om man direkt vet vem hon är?
Knappast för att hon själv är kriminell. Man får ju anta att föräldrarna larmar polisen när de är oroliga för vad sonen ska ta sig till.
Citera
2019-11-15, 21:52
Medlem
giddgidds avatar
Sandapan må vara psykiskt sjuk .. men är det inte lite konstigt att han har "navigering" till att hitta ett närpå försvarslöst sittande offer i en busshållplats ? ... hoppas vid högre makter att dom tar detta vid åtanke när avskummet skall få sitt (förmodligen) patetiska straff..
Citera
2019-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
För det första stod hon vid en upplyst busshållplats på en stor MYCKET trafikerad gata dag som natt ! Långt från svartklubbarna på norra G! Hon gjorde väl inget fel som befann sig sig där? Kanske var och hälsa på en kompis i ngn av bostadsrätterna bakom? Jobbat kväll på pågens, byta buss?!?! Och för det andra : TROR DU HAN VAR PSYKISKT SJUK, FÖR ATT HAN VAR INVANDRARE???

Vad hon gjort eller varit är egentligen oväsentligt och hennes ensak, men det finns bättre och sämre områden att vistas i, precis som mer olämpliga tidpunkter och veckodagar. Det är en stor skillnad att vistas i många områden ex. i närheten av Augustenborg tolv på natten eller mitt på dagen.
Nej, hon gjorde inget fel att vistas ute. Hon var bara på fel plats vid fel tid, men som sagt det är en aningens större sannolikhet att vara på fel plats om man snurrar runt som ensam ung tjej i de trakterna mitt i natten. Det händer en aningens mer i Malmös undre värld då.
Jag har inte sagt att han var psykisk sjuk för att han var invandrare. Det är du själv som säger att jag har sagt det. Jag sade att man ger alldeles för många olämpliga individer svenskt medborgarskap och jag undrar hur fasiken de har missat eller tänkt när dom gav denna person medborgarskap. Nu ska de dessutom istället behöva låsa in honom i många år framöver som kommer att kosta x antal miljoner, där han dessutom har förstört en annan människas liv.
Senast redigerad av Kammadaj 2019-11-15 kl. 22:03.
Citera
2019-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Nä. Folk som är så fundamentalt dumma i huvudet att de antingen ljuger eller tror på rykten om en käke bredvid kroppen förtjänar ingenting. Hon lever och info kommer när familjen vill det. Ingen i hennes närhet kommer släppa vare sig namn eller detaljer för er gamar.
Vet man att hon kommer vakna upp ur koman när man häver den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in