Citat:
Ursprungligen postat av
Vandraren13
Du verkar ha bättre koll än mig så det är väl bra om hon inte är livrädd.
Att en som mördat är farlig kan nog knappast förneka. Sen är det ju inte så att denne är farlig för alla.
Spökhistorier hit och spökhistorier dit. Att försvara en person som misstänks har mördat en annan är ganska läskigt det också. Nästan läskigare.i den här tråden finns ganska många såna faktiskt.
Men nu är det jus om sagt också så att ingen är dömd så vi vet inte vem mördaren är om vi ska vara helt ärliga.
Om vi åtgår från att SD är mördaren (vilket jag inte tror) så kan vi nog utgå från att HD vet av vilken anledning mordet skedde och förstår att ingen anledning till rädsla finns.
Spekulativt om paret D,s personligheter.
- Misstänker att HD är en introvert personlighet som har svårt att visa ilska och mot sin psykiska hälsa lagrar det inombords. Blir HD arg tror jag inte hon visar hon det utan det samlas till en molande värk.
- SD är en extrovert personlighet och är enligt mig inte typen som samlar på oförlöst ilska. Blir han arg tror jag han visar det direkt.
Då jag tror att ett komprimerat ursinne visavi Lena var ett måste för den våldsamma gäringen så landar jag i att den starkaste kandidaten till raseriet som ändade LWs liv är HD.