2019-11-14, 16:34
Medlem
FNLSs avatar
"Jag kom jag såg Svensson segra"
Citera
2019-11-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Så du tycker han gjorde stordåd i united? Det är väl bara kolla hur många pinnar de plockade med honom för att inse att det minsta man kan säga att det var blev bättre när han drog!

Återigen den här överdrivna retoriken. Var har jag implicerat att han åstadkommit "stordåd" i United? Jag konstaterade att hans personlighet lämpade sig där. Han är bäst när han får spela med andra egon och divor (tex Pogba och Lingard). Alla lag kännetecknas inte av "laganda", gemensamma värden osv. Ibland behövs det någon att zlatanera marken.

Han avgjorde cupen och fick till en i sammanhanget Helt Ok målskörd, något som ledde till att han blev framröstad till Uniteds bästa nyförvärv sedan Ferguson lämnade. Det innebär varken att han är bäst i världen eller att han förstörde laget med sina divalater.
Citera
2019-11-14, 18:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Tydligen har något brödgäng i Australien (Perth Glory) varit i kontakt med Zlatan, vilket får bl.a. Daniel Nannskog att gå i taket. Kan bara instämma, det vore ovärdigt att avsluta(?) karriären på den verkliga skuggsidan, även om Zlatan själv säkert skulle hävda att han "erövrar en ny kontinent" när han håvar in de lättförtjänta stålarna och öser in mål mot fotbollsanalfabeter.

https://www.abc.net.au/news/2019-10-31/perth-glory-makes-bid-for-zlatan-ibrahimovic-in-a-league/11657618
Citera
2019-11-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tydligen har något brödgäng i Australien (Perth Glory) varit i kontakt med Zlatan, vilket får bl.a. Daniel Nannskog att gå i taket. Kan bara instämma, det vore ovärdigt att avsluta(?) karriären på den verkliga skuggsidan, även om Zlatan själv säkert skulle hävda att han "erövrar en ny kontinent" när han håvar in de lättförtjänta stålarna och öser in mål mot fotbollsanalfabeter.

https://www.abc.net.au/news/2019-10-31/perth-glory-makes-bid-for-zlatan-ibrahimovic-in-a-league/11657618

Han är ju sjukt duktig på att göra bort sig, så varför inte?
Citera
2019-11-14, 19:09
Medlem
Mikeyjamess avatar
Då Juventus köper gubbar som Buffon och C Ronaldo kan de lika gärna köpa Zlatan också. Så kan han avsluta karriären på bästa sätt
Citera
2019-11-14, 19:47
Medlem
freeriderXIIs avatar
Totti kallades ju för kejsaren av Rom, men om Zlatan går dit och lyckas vad skulle han få för namn?

Kanske Påven av Rom.

Citera
2019-11-14, 21:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Totti kallades ju för kejsaren av Rom, men om Zlatan går dit och lyckas vad skulle han få för namn?

Kanske Påven av Rom.

Cingaro di Rom kanske.
Citera
2019-11-14, 21:52
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Cingaro di Rom kanske.
zingaro* men nej aldrig att han går dit, jag tror han avslutar i något mittengäng i Europa eller nere hos araberna.
Citera
2019-11-14, 21:54
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Då Juventus köper gubbar som Buffon och C Ronaldo kan de lika gärna köpa Zlatan också. Så kan han avsluta karriären på bästa sätt

Fast Zlatan är väl inte direkt populär i Turin, Han lämnade ju Juventus när dom tvångsnedflyttades. Bologna däremot vore ju ganska kul om han avslutade sin karriär där.
Citera
2019-11-14, 21:59
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Fast Zlatan är väl inte direkt populär i Turin, Han lämnade ju Juventus när dom tvångsnedflyttades. Bologna däremot vore ju ganska kul om han avslutade sin karriär där.
Hur skulle han leverera i ett mittenlag i Italien tro? MLS är ju rätt fartfylld fotboll vad jag förstått. Sedan är ju försvaret är genomuselt i många lag.
Citera
2019-11-15, 08:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hur skulle han leverera i ett mittenlag i Italien tro? MLS är ju rätt fartfylld fotboll vad jag förstått. Sedan är ju försvaret är genomuselt i många lag.

För det första skulle han aldrig våga gå dit och riskera att bli avslöjad av kompetenta italienska försvar anno 2019 och inte de sargade Calciopoli-försvar han mötte i sin prime.

Han har fegat ur i hela sin karriär. Fega ur från Juventus och gå till det enda ostraffade topplaget Inter som kunde promenera hem ligan med ca 30 poäng. Fega ur från Barcelona när han inte kunde acceptera att inte vara fixstjärnan. Fega ur från ett Milan på nedgång och skörda lätta ligasegrar med PSG. Fega ur från United och spela socker i en Kalle Anka-liga.

Att han gick till Barca och United när han gjorde det var liksom för bra möjligheter att säga nej till. Det är som att säga att Ole-Gunnar Solksjaer var "modig" som tackade ja till United-tränarjobbet. Så om han mot all förmodan får chansen i ett italienskt storlag där lagkamraterna kan ordna 10 straffar åt honom per säsong tror jag han tackar ja, men han skulle aldrig våga ett mittenlag.
Citera
2019-11-15, 15:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om man tar Romas anfallsuppsättning Edin Dzeko, Cengiz Ünder, Diego Perotti, Nikola Kalinic etc är Zlatan bättre än någon av dessa idag tycker ni?

Skulle han slå sig in i startelvan om han värvades?

Jag hoppas givetvis och tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in