2019-11-15, 11:09
Medlem
Fan vad långsamt det går.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
21/11 ska åtal antingen väckas eller häktning förlängas. Blir sannolikt det senare.
Citera
2019-11-15, 11:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din sista mening här ang vad det var för positivt HD fått besked om är jag nyfiken på... misstänker starkt att det har något med utredningen att göra.

Du skrev i ett inlägg att typ "det kanske blir hon och en fisk". Jag missunnar henne inte ett förhållande (om det visar sig att hon är helt oskyldig), men jag skulle hellre se att hon tar sitt förnuft tillfånga och väljer att först och främst ägna sig åt barnen (före sillar och geo). Det är något jag tycker att hon borde göra redan nu då jag är rätt övertygad om att barnen inte mår bra!

Är det någon som vet om HD får ha barnen hemma/bor hon i sin lägenhet eller är hon hemma hos sina föräldrar?

Synd att EGT inte skriver längre i tråden (och ett flertal andra är saknade)!

Ps vad gäller borttagna bilder av SD verkar det vara en trådsanning... DS

Ett väldigt konstigt mord med ovanliga spelare och ovanlig spelhalva. Spelarna har fått byta positioner i tråden under årens lopp. Även jag som åskådare har varit tvungen att byta fot några gånger för att byta position och känner mig ännu inte klar med vad jag tror och tänker.

Jag har funderat en del på t ex @letsdoits inlägg där hon menar att det inte varit någon intim relation mellan SD och LW. Det är något som jag inte håller med om, men hur det har sett ut över tid, ja det verakr få svårt att få grepp om. Även om jag inte håller med om denna teori, så finns det många skarpsynta analyser som @letsdoit gjort, och som fått mig att fundera.

I konflikten har andra dragits in som vapen, däribland HD. Hon har omedvetet använts, och hennes egen roll som bedragen hustru har använts och slipats skoningslöst av SD och aningslöst av HD.

Det skulle inte förvåna mig om SD finurligt har snackat illa om HD till LW och tvärtom. HD kan ha fått höra mycket otrevliga saker om LW. En del sant, en större del osant och tillspetsat. En typisk konflikt som en kontrollerande person gillar att gillra. Det ingår i den upptrappning av konflikten och ger SD en känsla av full kontroll.

En spännande duell, han som kung mitt i den. Vilken maktkänsla. Statister är JG och järngänget.

Vad som har hänt exakt, är svårt att veta, men efter mordet är balansen bara delvis åter under kontroll. Kontrollen över LW är total, och nu måste den fullständiga kontrollen över HD återfås.

Hon ler stelt in i kameran... hon är en skådespelare i hans pjäs.
Han är herre på täppan igen.

Tror han...
Citera
2019-11-15, 11:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Plötsligt undrar jag verkligen på riktigt vad och hur du tänker.

En riktig redogörelse, från början till slut hur dina tankar går runt den misstänkta/de misstänkta, utredningen, bevisläget och nu misstankegraden på sannolika skäl misstänkt för SD.
Jag tänker att den här linjen ni driver (typ våld i hemmet) kan bli lite svår att få gehör för i längden. Särskilt som man inte tycks ha kunnat visa på någon objektiv grund för misstankarna mot SD, utöver då att han och LW hade bråkat med varandra vid årsskiftet 2016/2017. Och det här som Leif GW Persson sade i TV att de levde tillsammans visade sig alltså inte stämma alls, nu verkar det ju nästan vara oklart om de hade träffats någonting överhuvudtaget det senaste året. Häktningsbeslut fattade av en domare som talar om könsmaktsordning och jämförs med Göran Lambertz känns kanske inte heller helt övertygande.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-15 kl. 12:13.
Citera
2019-11-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Fan vad långsamt det går.
Det brukar det göra i mordärenden.
Åtal någon gång under nästa år är mitt tips.
SD lär få sitta häktad över jul och nyår och ett tag till.
Citera
2019-11-15, 11:39
Medlem
Det är skumt att det egentligen inte kommer fram så mycket neutral fakta av någon som vet lite mer. Såklart kan dom/ni vilja hålla er lite utanför det här kriget för å emot som pågår.
Men om man tänker som så. Självfallet så borde väl HD veta en hel del om det är SD som är den skyldige. Knappast troligt har han inte tagit på sig skulden att det är hans fel att han inledde ett förhållande m L. Han har nog knappast matat HD med fina och snälla ord om L och det man matar stärker man ju. Hennes ilska och besvikelse måste ha kommit fram isåfall. Om hon döljt den så är hon en bra skådespelare.
Det borde finnas människor omkring henne som vet eller misstänker hur det står till.

Nästa tanke. Om hon nu förstår att SD har mördat L, så kanske det ligger till så att hon är jätterädd för honom och väljer att pakta fullt ut med honom i hopp om att sanningen ändå kommer fram till slut och han åker in. Vem vet??
Om det nu är HD som är den som har utfört handlingen så kanske SD försöker att skydda henne så gott han kan å det är därför hon är ute i det fria för tillfället.
Troligtvis så har man rätt person/personer som misstänkta men frustrationen för er alla som är nära vänner å anhöriga måste vara fruktansvärt. Hoppas på en mycket snabb vändning och att någon snart erkänner sitt brott. Oavsett sida så mår nog ingen bra.
Det skulle vara jättesvårt att svansa omkring som ingenting har hänt och tänka på att man har nåt med det här att göra. Beundransvärt på nåt vi, förstå på rätt sätt kära läsare.
Citera
2019-11-15, 11:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Det är skumt att det egentligen inte kommer fram så mycket neutral fakta av någon som vet lite mer. Såklart kan dom/ni vilja hålla er lite utanför det här kriget för å emot som pågår.
Men om man tänker som så. Självfallet så borde väl HD veta en hel del om det är SD som är den skyldige. Knappast troligt har han inte tagit på sig skulden att det är hans fel att han inledde ett förhållande m L. Han har nog knappast matat HD med fina och snälla ord om L och det man matar stärker man ju. Hennes ilska och besvikelse måste ha kommit fram isåfall. Om hon döljt den så är hon en bra skådespelare.
Det borde finnas människor omkring henne som vet eller misstänker hur det står till.

Nästa tanke. Om hon nu förstår att SD har mördat L, så kanske det ligger till så att hon är jätterädd för honom och väljer att pakta fullt ut med honom i hopp om att sanningen ändå kommer fram till slut och han åker in. Vem vet??
Om det nu är HD som är den som har utfört handlingen så kanske SD försöker att skydda henne så gott han kan å det är därför hon är ute i det fria för tillfället.
Troligtvis så har man rätt person/personer som misstänkta men frustrationen för er alla som är nära vänner å anhöriga måste vara fruktansvärt. Hoppas på en mycket snabb vändning och att någon snart erkänner sitt brott. Oavsett sida så mår nog ingen bra.
Det skulle vara jättesvårt att svansa omkring som ingenting har hänt och tänka på att man har nåt med det här att göra. Beundransvärt på nåt vi, förstå på rätt sätt kära läsare.

Jag gissar vilt att det är som en ring runt HD och SD som vet och möjligen är delaktiga i mordet på ett eller annat sätt.
Inte långt kvar nu, vilket är skönt.. Jul-belysning åt oss alla
Citera
2019-11-15, 12:38
Medlem
Honan6s avatar
Jag tycker det är konstigt att ingen i journalistkåren verkar ha uppvaktat advokat Maria Harr för att forska i varför HD är Skäligen misstänkt för delaktighet i mordet. Sen skulle det vara intressant att höra några ord från advokat IB om vad han säger om hur den löpande delgivningen och förhör fungerar för hans klient SD och om han fortfarande vidhåller att han inte har något med mordet att göra.

---------
80 dagar sen SD hämtades in
6 dagar kvar till åtal ska vara väckt eller kommer åklagaren behöva begära ytterligare förlängning och vad har de kommit fram till vad det gäller HD:s inblandning eller inte?

549 dagar sen L*ena mördades.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469
Citera
2019-11-15, 13:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tänker att den här linjen ni driver (typ våld i hemmet) kan bli lite svår att få gehör för i längden. Särskilt som man inte tycks ha kunnat visa på någon objektiv grund för misstankarna mot SD, utöver då att han och LW hade bråkat med varandra vid årsskiftet 2016/2017. Och det här som Leif GW Persson sade i TV att de levde tillsammans visade sig alltså inte stämma alls, nu verkar det ju nästan vara oklart om de hade träffats någonting överhuvudtaget det senaste året. Häktningsbeslut fattade av en domare som talar om könsmaktsordning och jämförs med Göran Lambertz känns kanske inte heller helt övertygande.
Sist jag råkade Lambertz frågade jag honom vad i helsike han håller på med. Såg som en fågelholk i ansiktet. Ångrade jag inte sa han skulle byta plats med Qvicken. Sim-pampen borde ställa sin plats till förfogande. Ulla Gustavsson förstör tilltron som rådman för Örebro tingsrätt då hennes objektivitet ska vara oklanderlig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-15 kl. 13:35.
Citera
2019-11-15, 13:12
Medlem
Citat:

Skulle bra gärna vilja veta vad det var som vägde över från skälig misstanke till sannolika skäl.
Nåja, det ger sig, kanske.
Citera
2019-11-15, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det fetade, det kan du ju inte veta.
Han sitter numera på sannolika skäl misstänkt för mordet. Så bevis finns det.
Och bevisläget har stärkts...

Vad gäller GW, uttalar han sig enbart i generella termer. Han är inte alls insatt i fallet på något djupare plan. Som du säger själv, han kommer ju med direkta faktafel. De har ju inte bott ihop. GW snackar i termer som handlar om statistik, hur det brukar se ut i liknande fall och drar grova paralleller.

Nu har vi ju dragit det där med Ulla Gustavsson några varv. Det är överspelat, och många andra har varit inblandade i häktning, omhäktning och överklagande av häktning.
Citera
2019-11-15, 14:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle bra gärna vilja veta vad det var som vägde över från skälig misstanke till sannolika skäl.

Nyfiken blir man.
Tydligen tillräckligt för att det lilla leendet förbyttes mot en helt annan min hos SD.

Så det verkade som att han förstod allvaret...för en gångs skull.
Citera
2019-11-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Precis vad jag tidigare har deklarerat inom denna tråden, tre nya bevis samt ett nytt vittne, detta var orsaken till att SD fick ta ytterligare ett steg uppåt, från skäligen misstänkt upp till sannolika skäl för mordet på L*na Wesstr*m.

Sedan borde du ta dig en funderare över varför man plötsligt satta in en hel insats-styrka för att då vid det aktuella tillfället hämta in den mordmisstänkte SD, det finns ju vanliga polisbilar att använda vid sådana tillfällen då man skall hämta in en misstänkt person, men i detta fallet blev det inte så, och själv klart fanns det en orsak till att då plötsligt ha använt sig av en hel insats-styrka.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in