Citat:
Ursprungligen postat av
ertil
Jag tycker inte att jag kan uttala mig om det på det här stadiet. Det är ju så många som inte har vittnat än. Jag tycker inte det går att jämföra med Muellers utredning då så många vittnen hade glömt bort så mycket. Här är det, hittills i alla fall, bara Sondland som har haft dåligt minne men det blir ju tydligen bättre allt eftersom. Och många fler som faktiskt vittnar och talar om vad de vet. Och fler ska det komma.
Alla vittnet i all ära, och kanske är det så att allt vittnena säger är sant, men om stjärnvittnet inte hade första hands info och var där, vad är det dom andra vittnena ska kunna tillföra? Säg att 10 vittnen ska prata, alla säger samma sak, dvs att Trump har sysslat med något olagligt, men ingen var på plats när det hände, utan alla hörde det av någon som hörde det av någon, hur ska det få Trump avsatt? Det är ju inget annat än hörsägen.
Citat:
Men min utgångspunkt är att demokraterna gör det här för att de måste. Det är inte sunt att USA:s president ska kunna använda federala medel för att solka ner en politisk rival inför ett val.
Är det bortom all rimlig tvivel att Trump skulle vara skyldig till detta? Eller chansar man bara efter att man har hört någon säga att det ligger till på det viset?
Citat:
Så frågan om det blir riksrätt är för mig inte det viktigaste. Det hela bör utredas och sen kan de ta ett beslut och jag kan ha en åsikt i frågan. Tycker det är ett historiskt skeende som är fascinerande att följa i realtid.
Man får följa varje vittnesmål och sen läsa på om vad de pratar om. Att läsa flera olika tolkningar om en och samma sak är viktigt för att försöka förstå var senaste pusselbiten ska läggas.
Men om man nu har dragit igång hela det här spektaklet och det visar sig att Trump ännu en gång glider undan greppet som man försöker att fånga honom i, så drabbas ju demokraterna negativt. Så varför ens dra igång nåt sånt om man inte har hundra procentiga bevis? Ser inte meningen med det här då.
Ja det är ett historisk skeende, som kan slå bakut och för alltid göra att Pelosi och kompani blir ihågkomna som dom som gjorde allt för att avsätta sin president. Trots bristen på bevis. Ingen liten grej att vara förknippad med. Varför gick demokraterna hela vägen utan att försäkra sig om att man kommer att lyckas? Visst, det är inte över ännu, men stjärnvittnet hade ju inget viktigt att säga, förutom att han har hört. Makes no sense att man valde att dra igång det här.