Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Du är varmt välkommen!
Ja, det är knepigt med E08. Jag tycker många saker känns trovärdiga medan andra verkar som tagna ur luften. Blir faktiskt inte klok på det. Har haft funderingar i ungefär samma banor och undrar om det är någon som bara vill peta i getingboet. Det är också intressant med signaturen Dolly på Bloggbevakning (vars identitet är bekräftad av Camilla som driver bloggen) och som säger sig vara en av de fd anställda som blev intervjuad i Svenskans artikel om Bella. Vid flera tillfällen har Dolly sagt att det mesta från E08 inte stämmer.
E08 känns så ojämn. Ibland saklig, ibland en massa utsvävningar och påståenden som t ex vad ES fru och barn tycker och tänker. Man ska ha mycket insyn för att kunna veta det. Och ett konstant undvikande, raka frågor får aldrig ett rakt svar.
Ibland önskar jag att man kunde gilla inlägg på FB när man håller med. Just den fetmarkerade meningen där, det är nog det som stör mig mest. Bella skall tydligen veta vem personen är, så det är ingen hemlighet. Informationen som når E08 ska heller inte kunna sluta komma och går inte att stoppa - men ändå är det selektiva svar på de raka frågorna, och de blir ju självklart många och fler blir det.
Känner även här att trovärdigheten hade ökat om man faktiskt fick konkreta svar. Så jag blir inte heller klok på det där emellanåt. Jag säger inte att personen ljuger, men jag vet väl inte direkt om allt kan vara sant heller. Skvaller förvisso, men ibland känns det lite väl påhittat.