2019-11-14, 22:33
Medlem
Stiftelsen är grundad nu!
Citera
2019-11-14, 22:39
Medlem
RayOfLights avatar
Efternamn08 har vid två tillfällen i tråden påstått att Isabella haft barnvakt för att träffa Erik. En gång var en vardag och en gång helg. Det är helgen som 1146 avser när hen uppger sig ha sett Erik i Göteborg.

Minns att jag själv tyckte att den uppgiften från Efternamn lät konstig. Dels för att den var så detaljerad, att hen sa sig veta att Bella stack in till stan på kvällen och syrran var barnvakt. Det är mer koll än vad jag har på de flesta av mina vänner!
Sen var Bella på gymmet morgonen efter med kidsen. Hon kan förstås ha hunnit med båda, men nu när 1146 dessutom hävdar sig ha sett ES i Götet blir jag ännu mer tveksam till denna uppgift från Efternamn.
Senast redigerad av RayOfLight 2019-11-14 kl. 22:41.
Citera
2019-11-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Efternamn08 har vid två tillfällen i tråden påstått att Isabella haft barnvakt för att träffa Erik. En gång var en vardag och en gång helg. Det är helgen som 1146 avser när hen uppger sig ha sett Erik i Göteborg.

Minns att jag själv tyckte att den uppgiften från Efternamn lät konstig. Dels för att den var så detaljerad, att hen sa sig veta att Bella stack in till stan på kvällen och syrran var barnvakt. Det är mer koll än vad jag har på de flesta av mina vänner!
Sen var Bella på gymmet morgonen efter med kidsen. Hon kan förstås ha hunnit med båda, men nu när 1146 dessutom hävdar sig ha sett ES i Götet blir jag ännu mer tveksam till denna uppgift från Efternamn.
Efternamnet hade väl också rätt bisarra idéer om hur de träffades första gången, som visade sig förutsätta att minst av dem for land och rike runt under samma dag. Tror vi kan anse det klarlagt at nollåttan blandar riktig info med påhittat skräp.
Citera
2019-11-14, 23:06
Medlem
Ja och Erik flyger inte till Stockholm för möten. Ni har rätt. En företagsledare med 22 miljarder kan inte vara i Göteborg på dagen och kväll och natt i Stockholm. Den som orkar kan ju kolla med Bromma flygplats och Arlanda och fråga hur ofta Erik syns där.
Citera
2019-11-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja och Erik flyger inte till Stockholm för möten. Ni har rätt. En företagsledare med 22 miljarder kan inte vara i Göteborg på dagen och kväll och natt i Stockholm. Den som orkar kan ju kolla med Bromma flygplats och Arlanda och fråga hur ofta Erik syns där.
Visst kan han det. Men problemet var ju att det lät väldigt mycket som en efterhandskonstruktion. Du hävdade att de sågs på någon mässa, men så visade det sig att Bella hade ett event i Stockholm och inte var där själv utan skickade någon prao, och då hette det plötsligt att hon flög ned efter mötet. Typ något sådant. Det lät hursomhelst som att du improviserade...
Citera
2019-11-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Löwengrip har alltid varit ”fel” sorts kvinna
Isabella Löwengrips affärsimperium och perfekta fasad rämnar och kvar står publiken med öppen mun. Inte av förvåning, utan av lättnad. Bara vissa kvinnor tycks vara värda att lyckas.
https://www.svd.se/lowengrip-har-alltid-varit-fel-sorts-kvinna/i/senaste

”Det är fruktansvärt att känna att folk blir glada av mitt fall”, skrev Isabella Löwengrip på sin blogg under onsdagen efter att hon anklagats för att ha köpt kommentarer till ett sponsrat Instagram-inlägg.

https://www.isabellalowengrip.se/2019/11/13/sabotage-pa-instagram/

Elsa W har förstås en poäng (särskilt om man jämför med hanteringen i media av t ex Elisabet Massi-Fritz och hennes metoder som chef), men samtidigt är det märkligt hur svårt vanliga journalister och ekonomireportrar - alltså inte feministiska åsiktsryttare - i åratal har haft att genomskåda Blondinbellas uppenbara bluffande om sin affärsmässiga kompetens och sina väldiga planer, eller som DoraF tidigare skrev här i tråden, hur Bellan "lajvat affärskvinna".
Citera
2019-11-14, 23:20
Medlem
Fick Blondibellas senaste blogginlägg i mejl. Lär sig människan aldrig? Har hon fortfarande inte fattat att ingen går på hennes valser. Att ingen tar ett ord av det hon skriver på allvar?

Så nu ska alltså dumfan starta stiftelse och det "passar bra" eftersom den ska hjälpa de som "är illa ute". Typ.

Ja, absolut. Å vad vi går på smattret! Å, vad alla nu tror Blondinen om gott! Å, som vi ser henne som en förkämpe för kvinnors sak!

Eller inte.

Tips till Blondinbella:

Du kan lika väl lägga ned din blogg. Möjligen tror Berit med h på dina sagor men de flesta andra av oss bara skrattar. Och det kommer aldrig att ändra sig. Såvida du inte planerar att skaffa en ny målgrupp i form av de som är 14 år - om tio år. Men så patetisk är väl inte ens du.
Citera
2019-11-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1146
Det var några helger sedan då Efternamn08 menade på att Bellsan hade barnen men pga att ES var i stan hade hon tagit med sig barn och barnvakt till ett hotell för att dela natten med ES och barnen i separat rum med barnvakt. (Helgen i anslutning till att jag skapade kontot postades denna sk"sanning")

Vad jag menar med i köttet är att jag såg honom i fysisk form. Jag mötte honom helt enkelt, och gör det ganska frekvent i vardagen. Än så länge har jag dock inte sprungit på honom i sällskap med sitt nya sällskap.

Därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att efternamn, trots att några saker visat sig hänt(SvD artiklar etc) men inte alls i den omfattning E08 vill måla upp, drar saker ur röven för att hålla tråden levande.

Är det rent av så att det är någon i det sk teamet som aktivt postar för att skapa Buzz kring Sveriges största luftslottsbyggare?

Då alla köper e08s inlägg som totala sanningar kunde jag inte låta bli att faktiskt regga ett konto för att iallafall slå hål på en "sanning".

Du är varmt välkommen!
Ja, det är knepigt med E08. Jag tycker många saker känns trovärdiga medan andra verkar som tagna ur luften. Blir faktiskt inte klok på det. Har haft funderingar i ungefär samma banor och undrar om det är någon som bara vill peta i getingboet. Det är också intressant med signaturen Dolly på Bloggbevakning (vars identitet är bekräftad av Camilla som driver bloggen) och som säger sig vara en av de fd anställda som blev intervjuad i Svenskans artikel om Bella. Vid flera tillfällen har Dolly sagt att det mesta från E08 inte stämmer.

E08 känns så ojämn. Ibland saklig, ibland en massa utsvävningar och påståenden som t ex vad ES fru och barn tycker och tänker. Man ska ha mycket insyn för att kunna veta det. Och ett konstant undvikande, raka frågor får aldrig ett rakt svar.
Citera
2019-11-15, 01:15
Medlem
Så, nu har hon ett konto på den populära appen TikTok som är en hit bland 8-15 åringar.

https://www.tiktok.com/@isabellalowengrip

Förstår inte riktigt varför? Hon lägger ut en jäkla massa klipp, men varför skulle barn vilja bry sig om dina businessmöten?

Gillar Kajsas kommentar på en av videorna: "Vad är detta? Ärligt? Du lägger upp filmsnuttar från allting som du gjort senaste åren som gjort att du kraschat ditt företag i konkurs?"

Skämskudde, Isabella.
Citera
2019-11-15, 03:17
Medlem
Bellsan påstår sig väl ha sålt huset. Borde man inte kunna ta reda på lagfart/slutpriser? Det är väl offentliga handlingar?
Citera
2019-11-15, 04:40
Medlem
LagomLats avatar
Sjävklart, det tar dock upp till ett halvår efter tillträdet innan uppgifterna kommer in och därmed blir offentliga.

LL
Citera
2019-11-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Du är varmt välkommen!
Ja, det är knepigt med E08. Jag tycker många saker känns trovärdiga medan andra verkar som tagna ur luften. Blir faktiskt inte klok på det. Har haft funderingar i ungefär samma banor och undrar om det är någon som bara vill peta i getingboet. Det är också intressant med signaturen Dolly på Bloggbevakning (vars identitet är bekräftad av Camilla som driver bloggen) och som säger sig vara en av de fd anställda som blev intervjuad i Svenskans artikel om Bella. Vid flera tillfällen har Dolly sagt att det mesta från E08 inte stämmer.

E08 känns så ojämn. Ibland saklig, ibland en massa utsvävningar och påståenden som t ex vad ES fru och barn tycker och tänker. Man ska ha mycket insyn för att kunna veta det. Och ett konstant undvikande, raka frågor får aldrig ett rakt svar.

Ibland önskar jag att man kunde gilla inlägg på FB när man håller med. Just den fetmarkerade meningen där, det är nog det som stör mig mest. Bella skall tydligen veta vem personen är, så det är ingen hemlighet. Informationen som når E08 ska heller inte kunna sluta komma och går inte att stoppa - men ändå är det selektiva svar på de raka frågorna, och de blir ju självklart många och fler blir det.

Känner även här att trovärdigheten hade ökat om man faktiskt fick konkreta svar. Så jag blir inte heller klok på det där emellanåt. Jag säger inte att personen ljuger, men jag vet väl inte direkt om allt kan vara sant heller. Skvaller förvisso, men ibland känns det lite väl påhittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in