2019-11-14, 19:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket av det du beskriver är trovärdigt. Dock vill jag ha det till att LW var den som inte kunde släppa taget. Det leder till att SDs motiv faller och där vill jag peta in HD som GK.

Om man ska gå efter den senaste artikeln verkar åklagaren också luta åt motivet att Lena ville mer och SD/HD inte såg något annat val än mord för att bli av med henne.

I så fall förstår jag varför försvarsadvokaten säger att åklagaren för ett "omänskligt resonemang".
Citera
2019-11-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mycket av det du beskriver är trovärdigt. Dock vill jag ha det till att LW var den som inte kunde släppa taget. Det leder till att SDs motiv faller och där vill jag peta in HD som GK.

Jo vi är ju inte riktigt ense där men har redan dragit det minst en gång så jag kommer inte ta om det.

Det finns lite för och lite emot HD i ekvationen. Att hon är inblandad på något sätt är väl ingen högoddsare. Vi vet att hon hyste ett hat mot LW. Å andra sidan är SD:s trakasserier på en högre nivå. Stämmer det att HD dragit en tallrik i huvudet, inget jag hört något angående alls, så finns det ju också tecken på att hon kan ha svårt att kontrollera sina aggressioner. Att de båda skulle ha samverkat löser många frågetecken men samtidigt så undrar man hur ett sådant scenario uppstår där de kommer överens om detta. Kanske ville de båda ge LW en läxa men sedan var det någon som inte kunde hejda sig.

I vilket fall känns det som att snaran dras åt.
Citera
2019-11-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår det. Man vill självklart skicka sådana till alla men svårt att hinna. Men Lena kanske gjorde dem på nätterna. Stämmer det att hon sov väldigt lite?

Jag ser inte riktigt relevansen i denna fråga. Du får gärna utveckla det lite med vad du tänker på.
Citera
2019-11-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Synd att hon ville göra bara sina manliga grannar glada..

Vad vet du om att hon skickade julkort till enbart män? Känner du till hennes postgång?
Citera
2019-11-14, 20:01
Medlem
Citat:
Om man ska gå efter den senaste artikeln verkar åklagaren också luta åt motivet att Lena ville mer och SD/HD inte såg något annat val än mord för att bli av med henne.

I så fall förstår jag varför försvarsadvokaten säger att åklagaren för ett "omänskligt resonemang".

I senaste artikeln framstår det som att SD behövde göra sig av med LW för att hon inte skulle avslöja deras kärleksrelation.
Citera
2019-11-14, 20:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
I senaste artikeln framstår det som att SD behövde göra sig av med LW för att hon inte skulle avslöja deras kärleksrelation.

Precis. Varför måste Lena prompt avslöja affären om hon lämnat honom och gått vidare?
I de fall älskarinnan vill göra det är det oftast för att hon vill ha mannen för sig själv genom att berätta för hans hustru.
Citera
2019-11-14, 20:09
Medlem
Citat:
Precis. Varför måste Lena prompt avslöja affären om hon lämnat honom och gått vidare?
I de fall älskarinnan vill göra det är det oftast för att hon vill ha mannen för sig själv genom att berätta för hans hustru.

Vilken tidpunkt tänker du dig att dessa citat från SD berör? Jag tror inte att de handlar om den sista tiden innan mordet utan längre bak än så.
Citera
2019-11-14, 20:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Men hon hade ju redan talat om den för HD över en kopp kaffe i L*enas hem!?

Isåfall var det snarare för att HD kände en sådan besvikelse över det som de hållit på med så att han kände sig tvungen att göra det för att i möjligaste mån komma "på god fot" med HD igen!? Något i den stilen ....
Hur man sen kan "leka" med människoliv på det sättet är hemskt.
(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-11-14 kl. 20:16.
Citera
2019-11-14, 20:13
Medlem
Citat:

Det verkar inte helt vettigt, dom har redan flyttat isär och
skilsmässan rullar på.
Citera
2019-11-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men hon hade ju redan talat om den för HD över en kopp kaffe i L*enas hem!?

Hur HD fick reda på det låter jag vara osagt. De uppgifterna kan inte jag bekräfta men enligt mig kommer de från trovärdiga postare i tråden.

Exakt HD visste redan om deras affär. Därför tror jag att det handlar om längre tillbaka i tiden som citaten kommer ifrån.
Citera
2019-11-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
skilsmässan rullar på.

Också en anledning till varför jag tror dessa citat beskriver deras relation längre tillbaka i tiden.
Citera
2019-11-14, 20:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
skilsmässan rullar på.

Men visst är det fruktansvärt att bestämma sig för att"göra sig av med" en människa .....utifrån eget tycke och smak....
Tänk om alla gjorde så ..
då skulle det ju ligga döingar både här och där utifrån att folk blivit irriterade på dem...
Senast redigerad av landbandy 2019-11-14 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in