2019-11-14, 11:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Jag tror att det är många som tycker som du. Det man såg i går var dramatiskt och komplext. Alla hängde nog inte med och då blir man kanske lite förvirrad och häver ur sig en sådan mening som att demokraterna ligger risigt till.

Det som händer drabbar hela USA. Trump har verkligen ordnat till det fint. Det kommer att ta decennier att reparera skadan han gjort på det landet. Men mer om Giuliani vill jag veta. Vad har han sysslat med. För han har ju varit i flera länder och dillat om Biden men än så länge är fokus på Ukraina. Men det hela har potential att handla om mer. Men ett steg i taget nu.
Håller med i det du säger och dito på Giuliani den herran vill man vet mer om vad han gjort om det är på eget bevåg eller om han agerat på Trumps inrådan, Gäller bara få någon av dem som ska förhöras att försäga sig en smula och ta RG:s namn i sin mun vilket jag nu inte tror sker men hoppas kan man alltid!
Citera
2019-11-14, 11:34
Avslutad
Tror folk verkligen fortfarande på en impeachment?! Det är ju helt sjukt hur denna häxjakt fortfarande blir tagen på allvar och att demokraterna tror att det ska vara till deras fördel när det i själva verket skadar dem på ett sätt de aldrig kommer hinna återhämta sig ifrån till valet.

Hade de ett dåligt utgångsläge tidigare så har de iaf det nu.

Att bevittna hela processen är ganska underhållande dock och kan liknas vid en fars. Hur västmedia rapporterar om saken är naturligtvis helt irrelevant.

Dems borde koncentrera sig på rallyt istället och åtminstone försöka vinna tillbaka sympatier så gott det går.
Citera
2019-11-14, 11:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag tror att det är många som tycker som du. Det man såg i går var dramatiskt och komplext. Alla hängde nog inte med och då blir man kanske lite förvirrad och häver ur sig en sådan mening som att demokraterna ligger risigt till.

Det som händer drabbar hela USA. Trump har verkligen ordnat till det fint. Det kommer att ta decennier att reparera skadan han gjort på det landet. Men mer om Giuliani vill jag veta. Vad har han sysslat med. För han har ju varit i flera länder och dillat om Biden men än så länge är fokus på Ukraina. Men det hela har potential att handla om mer. Men ett steg i taget nu.

Tänk vad det här inlägget kommer framstå märkligt när han blir omvald.
Citera
2019-11-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Håller med i det du säger och dito på Giuliani den herran vill man vet mer om vad han gjort om det är på eget bevåg eller om han agerat på Trumps inrådan, Gäller bara få någon av dem som ska förhöras att försäga sig en smula och ta RG:s namn i sin mun vilket jag nu inte tror sker men hoppas kan man alltid!

Javisst, vem har gett RG uppdrag att resa runt och prata om Biden är en intressant fråga. Jag har svårt att tänka mig att han själv kommit på vad han ska göra och själv lagt ut pengar för resor och annat. Nog för att karln verkar sinnessjuk men så tokig tror jag inte att han är. Sen tror jag mycket av hans förvirring är spelad. Ungefär som att narren vid hovet kan säga både det ena och andra utan att huvudet åker av. Om man tar bort hans galna utseende och sinnessjuka uttalanden vad har man kvar då?

Förvirring skulle jag säga att man har kvar. Det är ju taget direkt ifrån Trumps kokbok. Säg så mycket knäppt du kan så folk blir förvirrade och lättare går att leda i den fållan och fällan man vill att de ska gå i. Många verkar tappa koncentrationen och gör det enkelt för sig och tror på något bara för att de tycker det låter bra, är något de vill ska vara sant.

G's kontaknät är också ett nystan att dra i. De förekommer ju på bild med Trump själv, Trumpbarnen och G tog med sig Lev Parnas på Bush's begravning. Läste nyligen att Parnas har gjort en plea deal men vet inte om det är sant. Om det är sant så hoppas jag han sjunger ut allt.
Citera
2019-11-14, 11:46
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
I USAs kongress försöker Demokraterna beslå Presidenten med att fara med lögn.
Men eftersom du tycks besitta bevisning om det bör du genast maila Adam Schiff med dina fakta i ärendet, lägg gärna en kopia här på forumet, Adam skulle vara oändligt tacksam för din hjälp att klämma åt Trump.

Om du inte kan göra det så tror jag vi kan fastställa att du påstår saker du inte har belägg för, somliga skulle kanske gå längre och påstå att du helt enkelt ljuger

Är bättre att Trumpdyrkare lägger fram vad i det som sägs som är lögn. Plocka du fram vad i Trumps berättelser som är sant.
Vad är det som gör att det han säger inte har att göra med vad han sagt.

Trump är påkommen med fingrarna i syltburken. Och nu kör han och hans lydhundar på med en massa bullshit i vanlig ordning.

Nu är detta som vilken jävla rättegång som helst. Alla får lägga fram sina bevis.
Vissa har inte där att göra. Vissa är relevanta.
Därefter skall det tas ett beslut. Så får pöbeln finna sig i det beslutet.

Hade det nu varit lille svarte sambo som suttit inför samma frågeställning hade han åkt di så det sjunger om det.
Men nu är det den helige själv. Presidenten. Och då kommer inte några som helst vittnesutsagor kunna fälla honom. Blir en liten not i historien bredvid Clinton och några till.
Därefter kan man göra upp inför nästa års val. Och ser man att han är rökt är man lugna. Då löser det sig på naturlig väg.

Så ni som älskar en notorisk lögnare och narcissistisk skithög kan vara lugna.
Ni får fortsätta dyrka honom som president ett tag till.
Citera
2019-11-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tänk vad det här inlägget kommer framstå märkligt när han blir omvald.

Jo jag skrev just det som kan vara anledning till att han blir omvald. Du hör till de som är så förvirrad uppenbarligen att du inte förstår vad du läser eller ser.

Citat:

Men vi har ju inte kommit så långt i det här ännu, kanske fler börjar förstå hur dålig presidenten är på sitt jobb. Den bok som kommer om sådär fyra dagar kan upplysa fler om det. Men det är en kamp om synen på Trump just nu. Och det är helt omöjligt, enligt mig, att säga säkert hur det här kommer att sluta. Att det är troligt att det inte ens blir en impeachment just nu säger ingenting om framtiden. Det kanske aldrig blir riksrätt och Trump väljs 2020.
Citera
2019-11-14, 11:52
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ja, jisses. Vilka förhör vi såg igår. Demokraterna ligger verkligen risigt till

Demokraterna ligger risigt till ?
Hur tänker du nu. Handlar väl inte om dem's utan om att president å det grövsta (igen) överskridit sina befogenheter.
Så hur i helvete kan du dra upp demokratkortet?????
Skiter väl i vilken falang det rör sig om.
Citera
2019-11-14, 11:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jo jag skrev just det som kan vara anledning till att han blir omvald. Du hör till de som är så förvirrad uppenbarligen att du inte förstår vad.

Så du tror att en president som är så skadlig blir återvald.??

Tja, kan Svenskarna så..kan väl Amerikanarna antar jag..
Citera
2019-11-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är bättre att Trumpdyrkare lägger fram vad i det som sägs som är lögn. Plocka du fram vad i Trumps berättelser som är sant.
Vad är det som gör att det han säger inte har att göra med vad han sagt.

Trump är påkommen med fingrarna i syltburken. Och nu kör han och hans lydhundar på med en massa bullshit i vanlig ordning.

Nu är detta som vilken jävla rättegång som helst. Alla får lägga fram sina bevis.
Vissa har inte där att göra. Vissa är relevanta.
Därefter skall det tas ett beslut. Så får pöbeln finna sig i det beslutet.

Hade det nu varit lille svarte sambo som suttit inför samma frågeställning hade han åkt di så det sjunger om det.
Men nu är det den helige själv. Presidenten. Och då kommer inte några som helst vittnesutsagor kunna fälla honom. Blir en liten not i historien bredvid Clinton och några till.
Därefter kan man göra upp inför nästa års val. Och ser man att han är rökt är man lugna. Då löser det sig på naturlig väg.

Härligt att se alla era undanflykter och bortförklaringar Flera som sagt och skrivit ett antal gånger att President Donald Trump EJ åker dit. Ni TDS muppar kämpar fortfarande fast det är totalt kört. Bara sjuka människor som gör som ni.

Vill ni verkligen se och höra från utfrågningen kika här https://www.youtube.com/watch?v=3EL1KnTKqgg

Hoppas ni blivit och blir kränkta och gråter krokodil tårar som de soyboys ni är haha
Citera
2019-11-14, 11:56
Medlem
Citat:

Det här kan ses som en för de vita äldre männens kamp för att vara privilegierade vad gäller makt och pengar. Trump har så att säga lagt fram allt på bordet. Kan den vite äldre mannen, dvs Trump i det här fallet inte vinna av egen kraft så får han väl ta till extraordinära åtgärder. Att fuska sig till vinst blir alternativet.

Det man ser hända i USA är att fler kulörer och fler kvinnor blev valda 2018. Det gör de äldre vita männen vansinniga och det är vad det här handlar om. Man tycker att Trump har gjort rätt därför att han är en vit, äldre man. Man tar på sig de glasögonen och tycker att det är helt okej att en president får använda sig av federala medel för att ge till andra länder för att säkerställa sitt återval.

Det som är en extra krydda här är individen Trump. Han är så van att vara sig själv att han inte kan förändra sig efter vad situationen kräver. Han gör som han alltid har gjort.
Citera
2019-11-14, 11:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så du tror att en president som är så skadlig blir återvald.??

Tja, kan Svenskarna så..kan väl Amerikanarna antar jag..

Blir en tuff kamp nästa år hur som helst.
Och som du skriver/antyder. Räcker att titta på vår egen pajasregering. Inget är heligt för en politiker utom MAKT.
Jag skall vara president/statsminister !!!! Jag visar att jag tar ansvar. Jag kan minsann lösa alla problem.
Citera
2019-11-14, 12:00
Medlem
Citat:
Demokraterna ligger risigt till ?
Hur tänker du nu. Handlar väl inte om dem's utan om att president å det grövsta (igen) överskridit sina befogenheter.
Så hur i helvete kan du dra upp demokratkortet?????
Skiter väl i vilken falang det rör sig om.

Det var ju så där det lät innan mellanårsvalet 2018, Vad hette det? Walk-away tror jag.

Det är nästan så att man tror att Trump är en sådan att han måste försöka fuska sig till något, som en vinst i ett val även om han inte behöver det. För det är väl det som händer nu? Om han har skickat ut Giuliani, vilket inte verkar alltför otroligt, att få diverse personer att snacka skit om Biden så är det exakt vad som hänt. Han har någon slags tvångsfixering vid att fuska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in