Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
"Sexuell vilja" är ett moralistiskt hittepå-begrepp som du konstruerat. Det har ingenting med juridik att göra. Det enda intressanta är ur den synvinkeln är begreppet "samtycke".
Massvis med människor har sex i samtycke fast de inte har lust för tillfället. Det är inte kriminellt att ha sex med en person som samtycker fast hon egentligen inte har lust.
Fast när det gäller sexarbetare så trivs två tredjedelar på jobbet (fler än i vården alltså), och lika många ser det som en del av sin egen sexualitet (1). Själv har jag ibland inte lust att undersöka folks analöppningar eller fistlar, men det kan ingå i mitt jobb. Liksom horan så har jag ganska bra betalt för detta. Därför kan jag bita ihop och få jobbet gjort ändå.
(1) Källa: danska SFI-rapporten.
PS. Varför måste sex vara en "intim upplevelse"? Ska du bestämma åt andra vad de gillar i sängen?
Det är rätt gulligt att du envisas med att försöka måla upp att du skulle jobba som läkare. Sorry men tror du seriöst att någon går på det?
Vore du läkare så ger det allvarliga frågetecken kring svenskt utbildningssystem.
Människor med dina åsikter grava misogynism, borde inte jobba med kivnnor ex. överhuvudtaget eller barn.
ja visst många har sex med en partner ex. för att de tycker det är ok.
Det betyder inte att samma människor har sex med främlingar för de tycker det skulle vara ok.
Eller att vi alla ska gå runt och inbilla oss att andra nog "tycker det är ok".....
Allright?
Sexköp kommer så gott som med en garanti att den du köper faktiskt inte är med på noterna, utan gör detta av helt andra skäl än sexuella.
Ska man då ha laglig "rätt" utnyttja andra sexuellt?
Nä just det. Förväntningarna på människor, ja även kåta män, ska vara att de jobbar hårt på att respektera andra sexuellt. Inte att de ska ha en moralisk eller laglig "rätt" att utnyttja människor bara de "kan" eller "kommer åt" eller som nått jävla "straff" för att de anser att kvinnor inte betedde sig rätt ex.
Den typen av manligt sexuellt beteende och tänk, är vad vi ska få väck från samhället. För vi har fått nog av skiten.
Och den sportens åsikt ska fan inte jobba på några sjukhus.
Vilket du iof inte gör. Gudskelov.
Se till att den du har sex med, faktiskt har sex för att den VILL ha sex och inget annat.