2019-11-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du tror alltså på allvar att det skulle hålla att Trump förbjöd någon att vittna.

Du menar som förbjuder enligt lagens mening då?

Att Trump vägrar låta dem vittna är ju hur det ser ut nu. Varför om de har förstahandskunskap om hur perfekt Trump talar och handlar?

Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Jag förstår att du följer svensk media i huvudsak och ogillar Trump, det är ok, men jag rekommenderar dig att följa live-sändningarna, ”bevisen” räcker inte, skulle inte ens hamna i en domstol, att man ogillar någon eller någons politik räcker inte helt enkelt

Om något skulle hamna i en domstol eller inte hör inte hit. Det här är en impeachment inquiry.

Hur amerikanska folket ser på det här är avgörande för hur det hela kommer att gå.
Citera
2019-11-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vilken infallsvinkel skall republikanerna använda i sitt försvar av en krorrupt ledare. <man verkar pröva sig fram och då blir ju försvaret allt annat än trovärdigt. När t.om vittnen blir generade och fulla av skratt av frågoma Trumps advokater ställer ja då förstår man den låga kvalitén i försvaret. Och det är ju logiskt att det blir ett svagt hittepåförsvar när man försöker dölja ett agerande av presidenten i stället för att klargöra det.
Att dessa vittnen inte gillar Trumå är ju säkert sant men ganska ointressant då vittnena till skillnad mot Trump utan tvivel är proffsiga utövare av sitt yrke med verkligheten som arbetsfält och patrioter ut i fingerspetsarna. Försvaret utgår från Trumps sneda uppfattning om saker och ting vilket ju hittills inte satt Trump i bättre dager.

Att Trump sedan kanske klarar en senatsomröstning blir en förväntad kalldusch men inte den totala katastrofen i sig då han ju om han nu inte är totalt blåst mellan öronen förstås måste inse det alla andra nu vet, att han måste tagga ner, förstå att kompetensen att leda landet stavas bra uppskattade rådgivare och inte ja-sägande lallande tillsvidareanställda, samt att åtminstone försöka erkänna sina begränsningar och ovanligt stora oerfarenhet som politisk ledare.

Skadorna dom offentliga utfrågningarna nu riskerar åstadkomma republikanerna och som då naggar Trumps redan knappa förtroendekapital hos väljarna än mer i kanten borde ju vara tillräckliga för att Trump inte skall bli omvald, åtminstone i en sund valrörelse 2020 utan rysshjälp .

Och med både ett allt mer mullrande Nordkorea, kaoset i Syrien och den allmänna oförmågan att stå upp för demokratiska värden ens på hemmaplan så borde ju Trump nu med även riksåtal hängande över sig faktiskt avgå av egen fri vilja, åtminstone om han vill USA väl, det USA som tog emot hans tyska familj och gav dom medborgarskap en gång i tiden.

haha, du tror han skulle lugna ned sig?

NU skriver han om sin sons böcker, gör reklam som president för sin son... enligt alla konstens regler borde det inte vara ok...

Han har inga spärrar.
Citera
2019-11-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Personangrepp. Var hittar du dem ???????
Och kunskap i ämnet. Hur har du följt denna såpa hittills ? Vad har du missat ?
Är inga påståenden utan har framgått klart och tydligt under lång tid. Från presenterade utskrift till uttalanden från de som hört samtalet.
Tom hans (fd?) advokatvän från NY har erkänt prekära detaljer.

Hur många mer människor som kanske pratar under ed behövs för att uppväga orden från en notorisk lögnare?
Går det 10 edsvurna vittnen på en mening från Trump för att det skall anses som korrekt ?

I USAs kongress försöker Demokraterna beslå Presidenten med att fara med lögn.
Men eftersom du tycks besitta bevisning om det bör du genast maila Adam Schiff med dina fakta i ärendet, lägg gärna en kopia här på forumet, Adam skulle vara oändligt tacksam för din hjälp att klämma åt Trump.

Om du inte kan göra det så tror jag vi kan fastställa att du påstår saker du inte har belägg för, somliga skulle kanske gå längre och påstå att du helt enkelt ljuger
Citera
2019-11-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Republikanerna som sitter i förhören körde en rellatib aggressiv ton för att försöka få fram "yes he did" eller "that is correct" kring Trumps agerande med Ukraina och begära en utredning krin en motståndare, Tyckte dem båda som förhördes föll inte i den fällan riktigt utan det var osäkerheten i vissa av frågorna som slog mig och var ett aha moment!

Mest intressanta var väl hur allt fungerade i diplomatins värld kring Ukraina och som ngn sade många namn var det och dessa kommer vi få upprepade x antal ggr framöver, Sedan att man vill få fram visselblåsaren i ljuset från republikanernas sida känns som en desperationsåtgärd mer än ngt annat så man sagt från demokraternas sida samt om det var ngn republikan som också sade han ska få vara anonym vilket är bra!

Utgången av det hela visst man kan ta Trump hela vägen vad finns det för syfte så osäkerhet i väljarna i mittfåran samt dem som beslutar sig sista dagen skulle jag tro lite, För fälld tror jag inte Trump blir då MÅSTE man komma med graverade bevis iofs kanske det finns dyl som man inte tagit fram i ljuset ännu utan kommer i dessa förhör annars så sitter han kvar dock som en lame duck utan trovärdighet!

Det är för komplicerat för en amerikan, det kommer aldrig bli någon allmän total röst MOT Trump.
Namn, vem sa si så, vad skulle egentligen skett, vad var det för hot.... svårt....

" jaså, Ukrainas prezen säger det inte var hot.... men det var det säger andra.... även Trumps lojala säger det var ett politiskt hot, men att vi ska komma över det, för det gör de alltid, alla gör det, hotar alltså, man måste ju veta att pengar kommer fram rätt.... och den där Bidens alltså han skulle ju inte få pengarna.... och nu åhåh de har fått pengar nu - jaha skitsamma alltså, de har ju fått sina pengar så varför ska de gnälla? Jävla demokrater som bara gnäller

Tyvärr, "hot" i denna massa av påståenden räcker inte, tankarna blir som ovanstående text.
Citera
2019-11-14, 10:05
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så USA brukar aldrig be främmande makter om tjänster?
Amerikanska presidenter brukar mycket riktigt inte be andra stater att utreda de andra presidentkandidaterna.

Citat:
Dessutom är Ukrina och USA nära o relationen.
Ukraina tillhör knappast en av USAs närmaste allierade och det hade varit högst olämpligt av presidenten att begära att Boris Johnson ska utreda Biden med.
Citera
2019-11-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, du tror han skulle lugna ned sig?

NU skriver han om sin sons böcker, gör reklam som president för sin son... enligt alla konstens regler borde det inte vara ok...

Han har inga spärrar.

Sant, han har inga spärrar. Det är därför det här inte ens i det här läget skulle gå att hitta på till en film eller roman. Och vad som kommer att hända nu när de sista säkerhetsspärrarna släpper skulle vara omöjligt att fantisera fram. Det kommer att bli fabolous. Det är en nåd att få ta del av detta när det händer. Inte för att det är något bra som händer men för att det är (förhoppningsvis) ett unikt skeende.

Försvararna av Trump verkar gå som att ett viss namn får inte nämnas på tuben eller Facebook är ett bevis på att Trump inte har gjort något fel. Eller att vittnen pratar om något de hört eller läst, det är också något som talar för att Trump inte gjort något fel.

Jag tror inte att det i dag finns tillräckligt för att han skulle bli fälld i senaten. Och det är det som gör det så spännande, inte en jävel vet vad som kommer att hända i nästa minut. Det är så ini helvetes många människor inblandade så det kan komma vittnet som ljuger om det ena eller andra och det kan komma vittnen som har något förödande att komma med. Allt är att vänta, inget är dock säkert. Mycket bra!

Men jag skrattar alltid när någon beröms för sin tid i det militära.
Citera
2019-11-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil

Om något skulle hamna i en domstol eller inte hör inte hit. Det här är en impeachment inquiry.

Hur amerikanska folket ser på det här är avgörande för hur det hela kommer att gå.

Nä men du klipper och klistrar som gamla sossen Sigvard Marjasin gjorde med kvitton förr

Mitt svar rörde just ett påstående om att det skulle räcka i domstol
Citera
2019-11-14, 10:10
Medlem
Citat:
Jag förstår att du följer svensk media i huvudsak och ogillar Trump, det är ok, men jag rekommenderar dig att följa live-sändningarna, ”bevisen” räcker inte, skulle inte ens hamna i en domstol, att man ogillar någon eller någons politik räcker inte helt enkelt

Jag följer svenska media noll. Noll.noll.

Jag har läst uttalanden, vittnesmål - och jo, det skulle definitivt hamna i domstol. Du har ett stort antal vittnesmål som pekar på vad Trump gjort och egentligen inget MOT det.

Det finns ett memorandum, alltså inte ens ett stenografiskt transcript. Det är allt. Inte komplett, eller ens garanterat korrekt.
Men inte ens det är helt perfekt eftersom han ändå pratar om tjänster.... och sett till vad alla säger, inklusive Ukraina så pekar allt på vad dessa tjänster innebar. Och vad som var sagt om detta....

Vi har tom Ruby himself som säger "of course we did" när han utfrågas på tv om press mot Ukraina....

Det är överjävligt mycket som pekar på att de ville att Ukraina skulle utreda Burisma/Bidens (IGEN)....
Och inget som friar...

De som skulle kunna fria är tysta... varför det?
Citera
2019-11-14, 10:14
Medlem
Citat:
Nä men du klipper och klistrar som gamla sossen Sigvard Marjasin gjorde med kvitton förr

Mitt svar rörde just ett påstående om att det skulle räcka i domstol

Men vad som skulle räcka i en domstol hör ju inte hit.
Citera
2019-11-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag följer svenska media noll. Noll.noll.

Jag har läst uttalanden, vittnesmål - och jo, det skulle definitivt hamna i domstol. Du har ett stort antal vittnesmål som pekar på vad Trump gjort och egentligen inget MOT det.

Det finns ett memorandum, alltså inte ens ett stenografiskt transcript. Det är allt. Inte komplett, eller ens garanterat korrekt.
Men inte ens det är helt perfekt eftersom han ändå pratar om tjänster.... och sett till vad alla säger, inklusive Ukraina så pekar allt på vad dessa tjänster innebar. Och vad som var sagt om detta....

Vi har tom Ruby himself som säger "of course we did" när han utfrågas på tv om press mot Ukraina....

Det är överjävligt mycket som pekar på att de ville att Ukraina skulle utreda Burisma/Bidens (IGEN)....
Och inget som friar...

De som skulle kunna fria är tysta... varför det?

Vi kan vara överens om att det är spännande och fortsättning följer, jag tycker det är otroligt intressant iaf, nästan som att följa en deckarserie, och live dessutom
Citera
2019-11-14, 10:19
Medlem
Trumps påstående om att memorandumet är ett transcript visar att han VET.

All korruption Trump vill utreda är bara den som har med Biden att göra. Genomskinligt så det förslår.

Gillade när någon sa att ursprunget till det hela borde vittna och man sa att Trump var hur välkommen som helst att vittna. För han är ju verkligen ursprunget och har förstahandsinformation. Så varför vill inte Trump vittna?
Citera
2019-11-14, 10:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Trumps påstående om att memorandumet är ett transcript visar att han VET.

All korruption Trump vill utreda är bara den som har med Biden att göra. Genomskinligt så det förslår.

Gillade när någon sa att ursprunget till det hela borde vittna och man sa att Trump var hur välkommen som helst att vittna. För han är ju verkligen ursprunget och har förstahandsinformation. Så varför vill inte Trump vittna?

Jösses, blir det riksrätt så kommer han att kallas till förhör. Detta är ett förberedande arbete om det skall bli krigsrätt. Båda parter samlar här information om Trumps agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in