2019-11-13, 22:17
Medlem
dialektikers avatar
Isabel var väl kritisk för att Jimmy inte ville släppa till ordentligt då hon hånglade loss på honom också. För han sa ju nu efteråt att han inte ville släppa till, till någon som det inte skulle bli på allvar med.
Det var ju en ganska sund inställning av honom.
Hon verkar ha fått med sig de andra tjejerna till att vara kritisk mot honom? Men de kanske inte är så kritiska enligt cliffhangern till nästa vecka "En sån här pratkvarn skulle jag definitivt kunna ha i mitt liv" kommer tjejen med ljust långt hår på.

Oscar gillar nog lastbilschauffören mest. Men han vill inte riktigt släppa de andra än.
Jag tycker det är sunt när bönderna går så mycket på personlighet, och inte väljer de som ser bäst ut.

Även Alexander går på personlighet. Hon med brunt långt hår, ser lite torr och korrekt ut, men hon verkar vara en väldigt vänlig och reko tjej. Och han verkar ha fattat tycke för henne?

Undrar om de uppfordrats av produktionen, att ge alla tjejer hopp, även om de egentligen börjat fatta tycke för En speciell. För med Pelle blir man ju osäker på vem han fattat mest tycke för,
Jag tror nog att han kämpar lite för att hålla kvar den korthåriga, ljusa (hon som är så osäker), men det blir någon av de andra som slutgiltigt val?

Ja, det är inte helt lätt att se utgången, vilka det kommer bli på slutet, den här omgången.
Men jag tycker faktiskt det är ett gäng seriösa bönder den här gången.

Det var seriöst av Jimmy, att ge Isabel lite kalla handen, då hon gick på honom och skulle ha honom att hångla loss - så hon av den orsaken, ville lämna.
Han kanske inte tyckte det var så fel att hon stack ändå? Egentligen kanske det var ganska taskigt av henne att ge kritik, bara för att hon kände att det inte skulle kunna bli något mellan de två?

La hon inte orden i de andra tjejernas mun egentligen, i sin kritik?
SÅ skeptiska mot honom, som hon ville påskina att de andra tjejerna var mot honom, verkar de ju inte vara ändå? Och då var det ju ganska taskigt att ge honom dåligt självförtroende, och säga "de andra tycker precis samma sak som jag" ungefär?
Senast redigerad av dialektiker 2019-11-13 kl. 23:08.
Citera
2019-11-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Isabel var väl kritisk för att Jimmy inte ville släppa till ordentligt då hon hånglade loss på honom också. För han sa ju nu efteråt att han inte ville släppa till, till någon som det inte skulle bli på allvar med.
Hon verkar ha fått med sig de andra tjejerna till att vara kritisk mot honom? Men de kanske inte är så kritiska enligt cliffhangern till nästa vecka "En sån här pratkvarn skulle jag definitivt kunna ha i mitt liv" kommer tjejen med ljust långt hår på.

Oskar gillar nog lastbilschauffören mest. Men han vill inte riktigt släppa de andra än.
Jag tycker det är sunt när bönderna går så mycket på personlighet, och inte väljer de som ser bäst ut.

Även Alexander går på personlighet. Hon med brunt långt hår, ser lite torr och korrekt ut, men hon verkar vara en väldigt vänlig och reko tjej. Och han verkar ha fattat tycke för henne?

Undrar om de uppfordrats av produktionen, att ge alla tjejer hopp, även om de egentligen börjat fatta tycke för En speciell. För med Pelle blir man ju osäker på vem han fattat mest tycke för,
Jag tror nog att han kämpar lite för att hålla kvar den korthåriga, ljusa (hon som är så osäker), men det blir någon av de andra som slutgiltigt val?

Ja, det är inte helt lätt att se utgången, vilka det kommer bli på slutet, den här omgången.

Det var seriöst av Jimmy, att ge Isabel lite kalla handen, då hon gick på honom och skulle ha honom att hångla loss - så hon av den orsaken, ville lämna.
Han kanske inte tyckte det var så fel att hon stack ändå? Egentligen kanske det var ganska taskigt av henne att ge kritik, bara för att hon kände att det inte skulle kunna bli något mellan de två?

SÅ skeptiska mot honom, som hon ville påskina att de andra tjejerna var mot honom, verkar de ju inte vara ändå? Och då var det ju ganska taskigt att ge honom dåligt självförtroende, och säga "de andra tycker precis samma sak som jag" ungefär?
Den där Isabel verkar allt vara en konstig brud, går fram som en ångvält.
Hon verkar inte fatta att Jimi inte är attraherad av henne, hon lever i nån verklighet, där alla
tänker o tycker, som hon själv. Nån typ av social brist och mognad?
Tur hon åkte hem
Jimi är ju bästa mannen någonsin som varit med i detta program.
Bara bra han har stark integritet och är nogräknad.
Han är ingen desperado. En riktigt bra kvinna är han värd.
Senast redigerad av moshes 2019-11-13 kl. 22:43.
Citera
2019-11-13, 22:40
Medlem
Först säger Oscar att han inte är så djup och inte vill prata om djupa saker, men nu sade han att han ville prata lite mer djupt?? Han motsäger ju sig själv totalt!
Citera
2019-11-13, 22:47
Medlem
Kvällens BSF,

Jimmy, var ganska så skönt tycker jag att Isabel valde att dra därifrån och tyckte hon gick på lite väl mycket i sin kritik mot Jimmy. Håller med en annan skribent om att hon överdrev att dom andra tjejerna tyckte precis som hon och att hon ytterligare försökte sänka Jimmys självkänsla. Tror även jag att Jimmy tyckte det var rätt skönt att bli av med henne. Och den lite äldre blonda verkar ju gilla honom efter vad man kunde se i trailern inför nästa vecka.

Alexander, blev inte så paff över att han valde bort Sandra, det verkade ju inte klicka där mer än på vänskapsplanet och tror fortfarande att hans slutliga val blir Madeleine. Kanske även Sandras ålder kan ha spelat in? Hon var ju 38 och han pratade ju om barn i framtiden, dom andra två som nu är kvar är ju 28 respektive 29.

Pelle, verkar onekligen ha känslor för samtliga av sina 3 tjejer även om hans hjärta verkar klappa hårdast för Karin. Ska bli spännande nästa vecka då det verkade lite oroligt på hans gård, Karin sa ju nåt i stil med "Då har han ju indirekt ljugit för mig".....

Oscar, trodde i början av kvällen avsnitt att han valt Cissi som han gick iväg med och kysste, det fanns ju en stark gnista efter vad jag kunde tyda, men sen när man fick se hans ensamtid med Wilma blev man ju mer osäker på hur utgången kommer bli, han verkar ju varma känslor där med och sa ju att han inte lagt tid på henne för han känner sig säker på henne. Så kanske Wilma står som hans partner i slutändan ändå?! Inte mig emot, verkar vara en go och varm tjej.

Tror dock att Klara hamnat mer i Oscars vänskapsfack....men kan ju ha fel även där?!
Citera
2019-11-13, 23:17
Medlem
Tråkig omgång av bsf i år, alla "yngre" killar i samma kategori, ingen som egentligen har jätteproblem att skaffa tjej (möjligen undantaget jimmy pga självkänslan) aom har varit stor del av behållningen genom åren när den ständige ungkarlen får blomma ut.

Flinepellen som är så lismig, han irriterar mig, ("Jag gillade att hålla om 'na", "jag ville bara ta hand om 'na") och alla hans korkade brudar som tkr han är sååå fin. Måste ha missat något, men blir väl flinekarin, de är ju rätt lika. Den söta osäkra som pratar lite konstig dialekt vill han nog släta över åtminstone men hon verkar inte släppa på garden (skulle jag inte gjort för en sån heller) och verkar ha lite obearbetade grejer bakom sig.
Alexander, ja det blir väl madelene, som verkar tråkig men blir säkert en bra mor.
Jimmy, ger ett väldigt ego och osäkert intryck. Isabelle var lite mkt men hon hade sina poänger. Han tjatar om hur svårt han haft med tjejer blabla, skulle kanske bearbetat känslorna och skilsmässan istället för att bli med i bsf.. är många som har en tuff ungdom och har svårt med brudar, get over it. Han har iaf två barn och har haft ett långt förhållande, är mer än för många incels där ute.
Oscar, ytlig och lite småpantad, blir nog lastbilschaffisen (vilket tafatt strul) eller rultan wilma.

Kåa är lite roligare, med stenstatyn André ute ur spelet än mer så. Börjar hända lite hos "snygge", korkade bonden, blir nog louise där, fast min favvo är sonneli. Uffe tar nog anna, de är lugna och verkar kompatibla.
Citera
2019-11-13, 23:30
Medlem
kukflashs avatar
Har kollat klart på kärlek åt alla och kan inget annat än att skämmas åt Mattias.
Han går på dejt med Louise, vågar inte krama henne och när hon gör en pussmun åt honom så vänder han kinden mot henne När dejten är slut så säger han "Vi behöver väl inte berätta för dom andra va...? eller vad tycker du....? hehe " han känns så onaturlig och osäker på allting
Citera
2019-11-14, 00:31
Medlem
Kvällen "Kärlek åt alla",

Instämmer med en annan skribent att programmet är mycket gladare och roligare att se sen den trista André försvann.

Uffe, lika mycket gentleman som han har varit hela tiden mot sina damer. Tror hans slutliga val kommer falla på Anna även om han sa i kvällens avsnitt att han har känslor för Mia och har haft det hela tiden. Har fått för mig att hans hjärta klappar lite extra för Anna ändå. Men vi får se.

Mattias, Blygheten tog ju definitivt över på hans dejt med Louise och det var hon som fick ta initiativet till pussarna, men bra att det äntligen börjar hetta till lite med nån av tjejerna även om jag hellre hade sett att det hettat till på det sättet med Sonnelie. Men skulle kunna tro att det kan bli närhet mellan dom i nästa avsnitt. Starkt av henne att våga öppna upp sig om hur hon haft det i sin tidigare relation och nu kanske hon vågar visa mer när Mattias vet och han verkade ju ta det bra.

Det är svårt att sia om utgången när det gäller Mattias men Sonnelie är och har varit min favorit bland hans tjejer från starten. Hon har den där perfekta mixen av att ha ett inre djup och samtidigt vara otroligt vacker.
Citera
2019-11-14, 05:17
Medlem
Jimmy det lutar verkligen att Susanne blir din partner efter bonde söker fru annars var Isabelle enda hotet. Dom andra tjejerna så finns det ingenting mellan er. Fast den blonda tjejen verkar fatta Jimmy på ett helt annat sätt än Isabelle men frågan är om inte hans självkänsla sabbar attraktionen.
Hon tycker att man ska hantera Jimmy annorlunda och den unga brunetten tycker det är oattraktivt med hans självkänsla. Överlag så tror jag inte att det lär hända något men blondinen verkar se sin chans. Isabelle var riktigt snygg ikväll, hon passar i den frisyren man blev lite småsugen.

Pelle verkar ha bra klick med alla även om jag tror Karin leder lite. Han är nyfiken på den andra blonda, kanske är för att hon spela lite svår och inte vill kyssars.

Mattias så tam han är, 2 sekunder kyss, jag hade hånglat som fan med henne men han verkar sätta igång lite mer nästa vecka.

Oscar kommer nog välja Cicci, det känns mest rätt där.
Citera
2019-11-14, 08:53
Medlem
Retsinas avatar
Reflektion:

Kan inga namn men han den där bonden som dansar bugg och hambo verkar lite bakom. Hans kompisar som dök upp verkade tafatta och hade lustiga frisyrer. Blev inte mycket till grillfest eller dricka. Dom kanske var Jehovas?

Sedan har vi han bonden som bor i Rakvattnet (eller vad det heter) som hela tiden kör monologer. Vad är hans diagnos? Tror hans donnor snart fimpar honom för en riktig cityboy. En av hans donnor har väldigt smala läppar och ser lite ut som ett troll, hon verkar dock ha en hel del innanför pannbenet och jag hade gärna lapat upp henne i brygga.

Bonden som asade med en traktorslang till sjön , hans donna var bara 20 bast och hade ful baddräkt. Varför hade hon det? Ska ju vara bikini så att man ser röven. Hon kanske var blyg eller kände sig otrygg? Bonden satt och sörplade på balettvatten, vilken bonde gör det egentligen? Det ska vara hemkört och avslagen Fanta.

Tror ni någon av bönderna fått doppa än? Eller kanske fått picken avsugen bara? Det verkar hände en hel del där ute i hagarna.
Citera
2019-11-14, 12:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Sedan har vi han bonden som bor i Rakvattnet (eller vad det heter) som hela tiden kör monologer. Vad är hans diagnos? Tror hans donnor snart fimpar honom för en riktig cityboy. En av hans donnor har väldigt smala läppar och ser lite ut som ett troll, hon verkar dock ha en hel del innanför pannbenet och jag hade gärna lapat upp henne i brygga.
Jag misstänker att du inte talar om hon med gjorda ögonbryn, vad uppvisade hon för pannben som inte ögonbrynet uppvisade? dom fyllde väl bara i varandras budskap med lite andra ord

Och nej alla kevinnor i tråden, Isabells projicering hade visst samma bäring hos dom andra,
det är bara en fråga om vem som har stånd nog att uttrycka det

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Bonden som asade med en traktorslang till sjön , hans donna var bara 20 bast och hade ful baddräkt. Varför hade hon det? Ska ju vara bikini så att man ser röven. Hon kanske var blyg eller kände sig otrygg? Bonden satt och sörplade på balettvatten, vilken bonde gör det egentligen? Det ska vara hemkört och avslagen Fanta.
Jag var glad att hon inte visade mer, då hon led av felande form-kroppsfördelning
Citera
2019-11-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Oscar gillar nog lastbilschauffören mest. Men han vill inte riktigt släppa de andra än.

Insinuerar du att Cecilia ser sämre ut än de andra? Hon är den enda som inte har begynnande fetma.
Citera
2019-11-14, 17:17
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wPk2BA/bonde-soker-fru-profilens-kritik-efter-avhoppet

Jag förstår inte vad Isabelles problem är. Hon hoppade av programmet och nu gnäller hon för att Jimmy inte ville åka 100 mil för att träffa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in