2019-11-14, 07:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
någon nämnde att kvinnan heter Besar men enligt ratsit så finns det ingen tjej med det namnet som är 25 år. En kurdisk tjej i en tjejgrupp har sätt kvinnans släktingar posta en hel del på facebook.. och dom är kurder.

Jag tror hon satte sig i hållplatsen , lyssnade på musik och pillade med mobile .. samtidigt som psykopaten Ibrahim smög sig och matade henne med plankan tills hon blev medvetslös.

Hur vågar man vänta på bussen helt ensam sent på natten .. o ha på sig hörlurar? speciellt i Malmö ? :-/

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Finns en med förnamnet Bezar i Falun, 21 år. Sedan är det ett hopp till 56 år.

Ingen med det efternamnet i Sverige.
Det står Besam i inlägget som ger ett namn, om det kan göra någon skillnad. Om det sedan är en korrekt upplysning användaren ger vet jag inte.
Citera
2019-11-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nä det vill jag inte mena. Vill mena att det var en mkt sjuk man som slog sönder BO. Fruktansvärt tragisk händelse som borde kunnat undvikas om vården gjort sitt! Vill mena att det inte har ett skit att göra med ursprung el etnicitet! Tror tom att på diverse anstalter/institutioner i vårt samhälle är majoriteten svenskar när det kommer till våld mot kvinnor, våldtäkt, pedofiler, vansinnesdåd (som detta)! Han gjorde inte detta för att han inte var svensk. Han gjorde det för han var sjuk o mentalt rubbad! Sånna människor finns i alla länder o borde vara inspärrade. Skillnad på att vara sjuk och kriminell!
Öh? Majoriteten svenskar? Alla undersökningar visar ju att invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott.
Och vården gjort sitt?? Vården går redan på knäna (mycket pga av alla kriminella invandrare och andra icke svenskar som kräver vård för minsta lilla), du kan inte skylla detta på vården, de kan inte ta hand om alla psyksjuka i dagens samhälle. Nä, det är så klart i flrsta hand individens, samt de politiker som sett till att så a som han befinner sig härs fel..
Jösses att det fortfarande finns såna förnekare som du.. du måste levt med ögonbindel och öronproppar de sista 10 åren..
Citera
2019-11-14, 08:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Öh? Majoriteten svenskar? Alla undersökningar visar ju att invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott.

Jag vet inte hur det ser ut vid just vansinnesdåd, men majoritet [av de begångna brotten] och överrepresentation är inte samma sak.

Hypotetiskt tänker vi oss att invandrare (oavsett definition) utgör 20 procent av Sveriges befolkning och svenskar (oavsett definition) utgör 80 procent, men invandrarna står för 45 procent av brotten och svenskar 55 procent. I så fall är invandrare överrepresenterade, men svenskar ligger fortfarande bakom en majoritet av brotten.

Överrepresentation innebär alltså att en grupp representerar en större del än vad dess andel i populationen utgör.
Citera
2019-11-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte hur det ser ut vid just vansinnesdåd, men majoritet [av de begångna brotten] och överrepresentation är inte samma sak.

Hypotetiskt tänker vi oss att invandrare (oavsett definition) utgör 20 procent av Sveriges befolkning och svenskar (oavsett definition) utgör 80 procent, men invandrarna står för 45 procent av brotten och svenskar 55 procent. I så fall är invandrare överrepresenterade, men svenskar ligger fortfarande bakom en majoritet av brotten.

Överrepresentation innebär alltså att en grupp representerar en större del än vad dess andel i populationen utgör.
Ja, du har självklart rätt. Var på
väg till jobbet och stressad. Men i vilket fall är invandrare överrepresenterade när det gäller kriminalitet.
Citera
2019-11-14, 08:47
Medlem
Citat:

Jo, det vet vi men såväl statistik från BRÅ som kriminalvården visar att invandrare står för majoriteten av vissa svåra brott, dvs det rör sig inte ”bara” om en överrepresentation.
Citera
2019-11-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Jag har svårt att tro att Herr Ramadan skulle uppfört sig på samma sätt mot en beslöjad kvinna.

Vidare kan jag informera om att i BO:s lungor återfanns en del av hennes tänder.

Tycker samtliga individer i detta landet går in och kräver att vi inför dödstraff. Oavsett om man är psykiskt sjuk eller ej.

Herr Ramadan är tidigare dömd för flera brott samt intagen för psykiatrisk tvångvård. Han har bland annat jagat en anhörig med en yxa. Hon var beslöjad.
Citera
2019-11-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Det var inte på Persborg och hon bor kanske där det hände? Eller hade besökt en vän? Skulle till jobb? Eller vad fan som helst..

1-2 gator ifrån persborg så sluta märka ord. Hon bor isåfall på fel del av stan och har stannat för länge vid en busshållsplats.
Citera
2019-11-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad spelar det för roll om hon kl 23.00 behövde ta bussen hem.

Jag själv har under många år arbetat skift och när jag arbetade kvällskiftet så var jag tvungen att hoppa av en buss för at ta en annan som skulle köra mig hem.

Så även om hon var ute med tjejkompisarna, eller hemma hos sin bästa vän så har hon rätt att åka buss hem.

Idioten har ingen rätt at vara i Sverige.

Det spelar stor roll, en kvinna ska inte gå själv utan manligt sällskap i den delen av Malmö. Isåfall får man ta konsekvenserna som BO fick göra.
De flesta kvinnor är medvetna att man inte går lösa kring de svartas områden mitt i natten i Malmö helt enkelt. Men BO chillar och lyssnar på musik i 45 minuter. BO saknar helt konsekvenstänk.
Namn på BO kommer komma fram så småning om och då får vi se om hon är en anständig svensk kvinna eller ett kolbrännande vänsterluder
Senast redigerad av HappyGoy 2019-11-14 kl. 10:40.
Citera
2019-11-14, 10:50
Medlem
Citat:

Lite tråkigt att admin rensat bland posterna (utana att säga nått? eller har jag missat det i tråden)

Det finns data för 2013-2017 , invandrare står nu för, om du inkluderar ej folkbokförda och andra generationens, för majoriteten av alla brott, i absoluta tal, din hypotes innehåller felaktig data. Har du belägg för att svenskar ligger bakom majoriten av brott så är du välkommen att dela dem med mig.

Det är med andra ord inget märkligt i att GM har 1-2 utrikesfödda föräldrar, det är det mest sannolika, och nästa "vansinesdåd" (sic) kommer även det sannolikt ha en GM (i fallande skala av sannolikhet), GM har/är , 1-2 utrikesfödda föräldrar, Född i utlandet, 2 inrikes födda föräldrar, turist (ej folkbokförda)

länkar till tråden här på flashback (där rapporten finns med), sen lämnar jag det där (inte min avsikt att ta tråden offtopic, utan bara bemöta rena felaktigheter som ovan)

DGS: Ny rapport: Invandring och brottslighet – ett trettioårsperspektiv
(FB) DGS: Ny rapport: Invandring och brottslighet – ett trettioårsperspektiv
Citera
2019-11-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
någon nämnde att kvinnan heter Besar men enligt ratsit så finns det ingen tjej med det namnet som är 25 år. En kurdisk tjej i en tjejgrupp har sätt kvinnans släktingar posta en hel del på facebook.. och dom är kurder.

Jag tror hon satte sig i hållplatsen , lyssnade på musik och pillade med mobile .. samtidigt som psykopaten Ibrahim smög sig och matade henne med plankan tills hon blev medvetslös.

Hur vågar man vänta på bussen helt ensam sent på natten .. o ha på sig hörlurar? speciellt i Malmö ? :-/

Så folk jobbar inte i Malmö? Finns inga sjukhus du menar. Och allt är öppet till sent i Malmö..vad snackar du om? MÄN BORDE INTE GÅN UT FÖR ATT DE ATTACKERAR KVINNOR...
Citera
2019-11-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopLying
Herr Ramadan är tidigare dömd för flera brott samt intagen för psykiatrisk tvångvård. Han har bland annat jagat en anhörig med en yxa. Hon var beslöjad.
Vad stämmer egentligen är det en svensk kvinna eller kurdisk kvinna med slöja som är BO eller är det två fall av misshandel?
Citera
2019-11-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vad stämmer egentligen är det en svensk kvinna eller kurdisk kvinna med slöja som är BO eller är det två fall av misshandel?

Många troll i tråden och verkar vara många som vill missleda. Finns säkert anledningar till att man vill missleda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in