2019-11-14, 00:37
Bannlyst
Roligaste klippet jag har sett

https://twitter.com/RepMattGaetz/status/1194691402145423362
Citera
2019-11-14, 01:46
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458

Såg det , deras stjärnvittne vet alltså ingenting och Jordan fick honom till att säga det flera gånger att han inte vet någonting: någon sa att han minns att någon sa till någon att någon har sagt att jag sa något till någon när Mike pence var på besök.
Det blir inte mer patetiskt än så här , detta är deras sprängstoff.

Det enda jag kan tänka mig demokraterna kan tjäna på detta tramset är att vissa som lider av TDS, t.ex flera gravt sjuka i denna tråden , kommer att hata President Trump mer. Men alla andra kommer att potentiellt rösta på Trump efter att bevittnat detta förödmjukande spektakel.
Citera
2019-11-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Såg det , deras stjärnvittne vet alltså ingenting och Jordan fick honom till att säga det flera gånger att han inte vet någonting: någon sa att han minns att någon sa till någon att någon har sagt att jag sa något till någon när Mike pence var på besök.
Det blir inte mer patetiskt än så här , detta är deras sprängstoff.

Det enda jag kan tänka mig demokraterna kan tjäna på detta tramset är att vissa som lider av TDS, t.ex flera gravt sjuka i denna tråden , kommer att hata President Trump mer. Men alla andra kommer att potentiellt rösta på Trump efter att bevittnat detta förödmjukande spektakel.

Neh, vad som är patetiskt är att Trump hindrar personer från att vittna...
Citera
2019-11-14, 02:03
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458

Det här är, om möjligt, ännu roligare: https://www.youtube.com/watch?v=3rmjO-W2Hm8&feature

Demokraterna har verkligen tappat det helt.
Citera
2019-11-14, 02:54
Medlem
Korv-Bajss avatar
Måste alla dom där människorna sitta där och låtsas att dom inte vet vem Eric Ciaramella är?

(Nej, jag her inte läst hela tråden, och tänker inte göra det.)
Citera
2019-11-14, 03:03
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Måste alla dom där människorna sitta där och låtsas att dom inte vet vem Eric Ciaramella är?

(Nej, jag her inte läst hela tråden, och tänker inte göra det.)

Fn bara 16 .se träffar.
https://www.google.se/search?q=site:se+"Eric+Ciaramella"
Hur är detta en offentlig hemlighet?
Citera
2019-11-14, 03:11
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Fn bara 16 .se träffar.
https://www.google.se/search?q=site:se+"Eric+Ciaramella"
Hur är detta en offentlig hemlighet?

Det är fullständigt trams , varför de inte vill nämna namnet på personen som alla redan vet , är för att den så kallade visselblåsaren kommer helt förlora trovärdighet när det uppdagas att han är medlem och röstar på demokraterna , poserar flera gånger med Nancy Pelosi och Hillary Clinton , skrivit flera anti Trump meddelanden och tidigare arbetat för Obama administrationen etc etc.

Det är en skam för USA , pajas fasoner som man trodde endast skulle kunna ske i ett clown land likt Sverige.
Senast redigerad av Mr B 2019-11-14 kl. 03:16.
Citera
2019-11-14, 03:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Det är fullständigt trams , varför de inte vill nämna namnet på personen som alla redan vet , är för att den så kallade visselblåsaren kommer helt förlora trovärdighet när det uppdagas att han är medlem och röstar på demokraterna , poserar flera gånger med Nancy Pelosi och Hillary Clinton , skrivit flera anti Trump meddelanden och tidigare arbetat för Obama administrationen etc etc.

Det är en skam för USA , pajas fasoner som man trodde endast skulle kunna ske i ett clown land likt Sverige.

Är Eric Ciaramella tabu i svenska medier också?
Citera
2019-11-14, 03:27
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Är Eric Ciaramella tabu i svenska medier också?

Så är det nog, jag har då inte läst namnet Eric Ciaramella i någon svensk slaskmedia , och på Facebook blir man avstängd om man nämner hans namn. Haha.
Citera
2019-11-14, 03:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Så är det nog, jag har då inte läst namnet Eric Ciaramella i någon svensk slaskmedia , och på Facebook blir man avstängd om man nämner hans namn. Haha.

Så i och med det bekräftar alltså Facebook att han är det man inte får säga att han är?
Citera
2019-11-14, 03:51
Medlem
Om du nämner namnet Eric Ciaramella i en YT chat eller kommentars fältet blir du shadowbannad!
Citera
2019-11-14, 04:09
Bannlyst
Hej jag läste precis nate silcer/fivethirtyeight analysen.
Just sensorer såsom Susan Collins i Maine kommer att rösta för impeachment även fast hon är emot det. Hon ska upp för omval snart och har redan hamnat i finansiellt underläge i kampanj bidrag.

Det mest troliga är att demokraterna inte får över 20 st senator er till ja sidan och då vågar cocaine mitch att offra några röster. Speciellt de som reppar swing states såsom Colorado, Maine

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det finns två olika sätt att se det hela på

1 Juridiska

2 politiska

Den juridiska säger att representanthuset impeach och senaten dömer. "Brotten" presidenten kan bli impeach för är "Treason, Bribery, or other high Crimes and Misdemeanors". High crimes och Misdemeanors är inte definierat i amerikanska grundlagen. Begreppen härstammar från den engelska medeltiden. Vad "founding fathers" exakt menade diskuteras fortfarande.

I slutändan behöver juridiken inte betyda så mycket. Det kan göra det indirekt genom att påverka medborgarna och politikerna.

Det innebär om tillräckligt många medborgare och andra ledet senatorer tycker att presidenten har brutit lagen så kommer han fällas även om han inte begått ett brott i verkligheten. Varför jag även skriver medborgare och inte bara senatorer beror på att medborgarna kommer att påverka hur senatorerna röstar. Så indirekt är amerikanska folket juryn i impeachmentprocessen.

Just nu så vill 48.4 procent ha impeachment av am folket och 44.9 procent inte ha det. För att Trump ska bli fälld tror jag att behövs det upp till 60 procent för. Jag tror inte senatorerna kommer leda i denna fråga. Då USA är politiskt splittrat. De kommer följa "folkviljan" i sina enskilda delstater. Dvs Senatorn kommer rösta efter hur stor chans han/hon har att bli omvald.

https://projects.fivethirtyeight.com/impeachment-polls/

GOP förlorade guvernörvalet i går i Kentucky. Det kan vara stort och visa på en ändring hos GOP-väljarna. Tyvärr är det inte så klart då GOPs kandidat var impopulär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in