2019-11-13, 22:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Uppdatering om KM då äntligen. Han jobbar kvar på bravida men mycket sjukfrånvaro, nervös och väldigt uppstressad av det som sagts om honom runt det här fallet. Samma källa menar dock att han är närmast otänkbar som en potentiell GM om man går på hur han framstår idag. Jag vidhåller honom som pilot men sen vet i fasen, tror han vet saker om vad som hänt dock.

Bara för att aktualisera KM:s vara eller icke vara som "mannen med pilotglasögon".
Citera
2019-11-13, 22:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag har inte avfärdat mmpg (vem han nu är) efter DNA-analysen. Enligt min förståelse kan det vara Helenas blod och Jenvéns och Johanssons (eller andra polisers) handsvett.
Minns du Ugglan källorna eller om det bara var en källa som rapporterade mmpgs "avfärdande"?
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-11-13 kl. 22:39.
Citera
2019-11-13, 23:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag har inte avfärdat mmpg (vem han nu är) efter DNA-analysen. Enligt min förståelse kan det vara Helenas blod och Jenvéns och Johanssons (eller andra polisers) handsvett.
Minns du Ugglan källorna eller om det bara var en källa som rapporterade mmpgs "avfärdande"?

Kommer inte riktigt ihåg vilken den rapporterande källan var, men det bör väl ha varit polisen i Skövde som så att säga "äger rättigheterna"?
Citera
2019-11-13, 23:39
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
BW:s påstådda alibi måste stå att finna bland folk på torget, i så fall. Om BW och Helena möts kanske runt 02:05 och hon attackeras i Kohagen runt 02:15 till 02:20, måste ju BW - för att redan då ha haft ett alibi - ha varit bland folk på torget som kunde vidimera att han faktiskt var där redan då. Har han ett sådant alibi? Eller har han ett alibi för tiden mellan kanske 02:55 och framåt? En ack så viktig fråga.

Ja, självklart måste han ha alibi redan från typ 02.15. Det påstådda kvinnliga alibi (som då jobbade på K-fors?) borde inte varit den enda som såg honom runt den tiden (ca 02.15) såvida han inte var väldigt snabb med att ragga upp henne o lämna torget. Men vad vet vi egentligen, kan teoretiskt vara så att han inte har något vettigt alibi eller så är det i själva verket flera personer som är hans alibi. Faktumet att han inte anses intressant av skövdepolisen lr de båda journalisterna indikerar väl att någon form av någotlunda trovärdigt alibi existerar, iaf på papper s.a.s. Det går kanske inte helt att utesluta att BW skulle kunna vara en av GW's gubbar.
Citera
2019-11-14, 16:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, självklart måste han ha alibi redan från typ 02.15. Det påstådda kvinnliga alibi (som då jobbade på K-fors?) borde inte varit den enda som såg honom runt den tiden (ca 02.15) såvida han inte var väldigt snabb med att ragga upp henne o lämna torget. Men vad vet vi egentligen, kan teoretiskt vara så att han inte har något vettigt alibi eller så är det i själva verket flera personer som är hans alibi. Faktumet att han inte anses intressant av skövdepolisen lr de båda journalisterna indikerar väl att någon form av någotlunda trovärdigt alibi existerar, iaf på papper s.a.s. Det går kanske inte helt att utesluta att BW skulle kunna vara en av GW's gubbar.

Om BW verkligen inte är intressant för utredningen, bör det bero på att han hade alibi från torget redan efter det att Helena hade gått - och då sannolikt från ganska många personer, vilka tillsammans räckte för att han inte kunde placeras i Kohagen. Det känns ändå ganska långsökt att han skulle ha avvikit från torget när han väl hade kommit dit, men vem vet. Samtidigt kan man inte sluta att fundera över vilka dessa vittnen var och i vilket skick de var - och om de har "ställt upp" för BW, så att säga (alltså en efterhandskonstruktion).

Enligt Badboy rider ska ju polisen ha varit mycket intresserade av honom i början av utredningen, och enligt samma person ska BW:s mamma ha känt stora tvivel om vad sonen hade för sig den där natten. Kan Badboy rider utveckla detta ytterligare?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-11-14 kl. 16:57.
Citera
2019-11-14, 17:10
Medlem
Citat:
Jag har en fråga till dig, Propparn. Du har ju varit en av typ fyra, fem användare som ganska ihärdigt har hängt ut KM som "mannen med pilotglasögon". Alla har i princip tystnat om det, även du. Hur tänker du kring det? Dessutom känns det ibland som att du har "bytt sida", så att säga. Tankar om denna min fundering?

Uppgifter från två olika håll att han var hos polisen 2017. På vilka grunder är ?

Själv tror jag inte på en helt ensam gm. OM KM är den omtalade ”Mannen med pilotglasögon” bör han haft mgm. Som dessutom hade tillgång till en bil.

Försöker hålla mig objektiv till alla spår. Några utgångspunkter för mig är:

*Gm var välkänd för H. Inget ”slödder” som for förbi på Marieforsleden och fick se en ensam brud som...bla bla..

*Polisen vet fler detaljer som inte allmänheten vet

*Väljer att tro på hundvittnets uppgifter. Att S inte berättade det hon hade hört direkt till polisen i samband med dörrknackning, tror jag beror på chocktillstånd i kombination med skuldkänsla.

*Litar även på killarnas uppgifter.

*Carinas uppgift om bilen är säkert sann. Men hör den hit?!

*Kluven till om båda vittnenas iakttagelser vid Lockerud och sjukhusparkeringen hänger ihop med försvinnandet. Det kan stämma om man lägger ihop ett tidspussel, men bygger på att kroppen gömdes högst tillfälligt och snabbt på natten.
Senast redigerad av Propparn 2019-11-14 kl. 17:28.
Citera
2019-11-14, 18:10
Medlem
Citat:
Jag har en fråga till dig, Propparn. Du har ju varit en av typ fyra, fem användare som ganska ihärdigt har hängt ut KM som "mannen med pilotglasögon". Alla har i princip tystnat om det, även du. Hur tänker du kring det? Dessutom känns det ibland som att du har "bytt sida", så att säga. Tankar om denna min fundering?

Jag tillhör väl dessa 4-5 också då. Att upprepa exakt samma saker känns väl inte så meningsfullt, det betyder inte att det framkommit något som minskar trovärdigheten i de uppgifter som funnits om MMPG. De sista månaderna är ju ett väldigt bra exempel på att saker vevas om in absurdum utan att ge något nytt, såsom storyn om PU/PK och mycket annat. Fallet kommer inte vidare, därav tystnad. Jag bygger min övertygelse på (för att upprepa mig då) a) två trovärdiga källor när det begav sig om förhören -92 och -17 (förhöret -92 är bekräftat 110%) b) PWar:s förfrågan till K på twitter, c) det totala hemlighetsmakeriet om denne person tillsammans med den oerhörda anonymiteten i sociala medier - inte en bild kvar någonstans, d) uppgifterna som stämmer in på relationen till HA genom KB, e) familjen och PWad:s hintar och svar på frågor om pilot mm. Finns säkerligen saker som tyder på annan MMPG men inga som hittills övertygat.
Citera
2019-11-14, 20:13
Medlem
Det kan inte vara PK och PU som GW syftar på ? GW svängde vell från PR spåret 1997? Var det inte då PK kom med dessa anklagelser mot PU ? För övrigt lite märkligt om PK ljuger om hur han kom hem den natten ifall polisskjuts hem inte stämmer..
Citera
2019-11-14, 21:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
BW igen ja, och återigen frågar man sig vad det kan vara för alibi han kan ha för perioden typ från 02.15 till ?04?. Det borde med tanke på tiden rimligen vara en person (kvinna påstås) som han träffade på torget lr möjligen inne på Stadt. Om så är fallet borde detta alibi som högst troligt inte har några djupare/starkare band till BW ljuga, o iaf inte efter längre tid stå fast vid en ev. lögn. Jag tror iaf man kan utesluta att alibit skulle vara mor lr syster, vilka dock ev. skulle kunna tänkas ljuga för BW. Tyvärr verkar det inte finnas någon trådare som har närmare koll på hur det ligger till med BW's alibi.

Vad det gäller uppgifter om BW's påstådda alibi så verkar info ha gått i flera led. Det verkar m.a.o. inte finnas någon förstahandskälla så frågan är hur tillförlitliga dessa uppgifter är? CO, en kvinnlig nära bekant har t.ex. misstänkts kunna vara BW's alibi.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-14 kl. 22:04.
Citera
2019-11-14, 21:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
BW:s påstådda alibi måste stå att finna bland folk på torget, i så fall. Om BW och Helena möts kanske runt 02:05 och hon attackeras i Kohagen runt 02:15 till 02:20, måste ju BW - för att redan då ha haft ett alibi - ha varit bland folk på torget som kunde vidimera att han faktiskt var där redan då. Har han ett sådant alibi? Eller har han ett alibi för tiden mellan kanske 02:55 och framåt? En ack så viktig fråga.

Ev. kan det vara så ("illa") att han faktiskt endast har alibi för tiden 02:55 och framåt. Vad som ev kan tala för detta är uppgiften att BW påstås ha spenderat natten tillsammans med en kvinna som jobbade på en namngiven arbetsplats.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2019-11-14 kl. 22:05.
Citera
2019-11-14, 21:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Uppgifter från två olika håll att han var hos polisen 2017. På vilka grunder är ?

Själv tror jag inte på en helt ensam gm. OM KM är den omtalade ”Mannen med pilotglasögon” bör han haft mgm. Som dessutom hade tillgång till en bil.

Försöker hålla mig objektiv till alla spår. Några utgångspunkter för mig är:

*Gm var välkänd för H. Inget ”slödder” som for förbi på Marieforsleden och fick se en ensam brud som...bla bla..

*Polisen vet fler detaljer som inte allmänheten vet

*Väljer att tro på hundvittnets uppgifter. Att S inte berättade det hon hade hört direkt till polisen i samband med dörrknackning, tror jag beror på chocktillstånd i kombination med skuldkänsla.

*Litar även på killarnas uppgifter.

*Carinas uppgift om bilen är säkert sann. Men hör den hit?!

*Kluven till om båda vittnenas iakttagelser vid Lockerud och sjukhusparkeringen hänger ihop med försvinnandet. Det kan stämma om man lägger ihop ett tidspussel, men bygger på att kroppen gömdes högst tillfälligt och snabbt på natten.

Håller i stort med dig.
Citera
2019-11-14, 22:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag tillhör väl dessa 4-5 också då. Att upprepa exakt samma saker känns väl inte så meningsfullt, det betyder inte att det framkommit något som minskar trovärdigheten i de uppgifter som funnits om MMPG. De sista månaderna är ju ett väldigt bra exempel på att saker vevas om in absurdum utan att ge något nytt, såsom storyn om PU/PK och mycket annat. Fallet kommer inte vidare, därav tystnad. Jag bygger min övertygelse på (för att upprepa mig då) a) två trovärdiga källor när det begav sig om förhören -92 och -17 (förhöret -92 är bekräftat 110%) b) PWar:s förfrågan till K på twitter, c) det totala hemlighetsmakeriet om denne person tillsammans med den oerhörda anonymiteten i sociala medier - inte en bild kvar någonstans, d) uppgifterna som stämmer in på relationen till HA genom KB, e) familjen och PWad:s hintar och svar på frågor om pilot mm. Finns säkerligen saker som tyder på annan MMPG men inga som hittills övertygat.

Jag förstår hur du resonerar om att inte upprepa.

Vet du säkert att KM var inne på förhör just som misstänkt för mordet? När det gäller P*r W*rvlin på Mariestads-Tidningen undrar jag fortfarande om det var tråden som triggade honom att offentligt höra av sig till KM eller om han visste om det där om KM redan innan. Man får väl anta att P*r W*rvlin var informerad i förväg, för inte kan väl en journalist vara så korkad att han går på spekulationer i en tråd på nätet? Anonymiteten i sociala medier: Var den resultatet av att han är "mannen med pilotglasögon" eller är det bara en naturlig handling om han ansåg sig felaktigt utpekad?

Visst finns det en hel del som pekar mot KM som Skövde-polisens gubbe, men jag känner att några procents reservation kan vara på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in