Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag har en fråga till dig, Propparn. Du har ju varit en av typ fyra, fem användare som ganska ihärdigt har hängt ut KM som "mannen med pilotglasögon". Alla har i princip tystnat om det, även du. Hur tänker du kring det? Dessutom känns det ibland som att du har "bytt sida", så att säga. Tankar om denna min fundering?
Uppgifter från två olika håll att han var hos polisen 2017. På vilka grunder är ?
Själv tror jag inte på en helt ensam gm. OM KM är den omtalade ”Mannen med pilotglasögon” bör han haft mgm. Som dessutom hade tillgång till en bil.
Försöker hålla mig objektiv till alla spår. Några utgångspunkter för mig är:
*Gm var välkänd för H. Inget ”slödder” som for förbi på Marieforsleden och fick se en ensam brud som...bla bla..
*Polisen vet fler detaljer som inte allmänheten vet
*Väljer att tro på hundvittnets uppgifter. Att S inte berättade det hon hade hört direkt till polisen i samband med dörrknackning, tror jag beror på chocktillstånd i kombination med skuldkänsla.
*Litar även på killarnas uppgifter.
*Carinas uppgift om bilen är säkert sann. Men hör den hit?!
*Kluven till om båda vittnenas iakttagelser vid Lockerud och sjukhusparkeringen hänger ihop med försvinnandet. Det kan stämma om man lägger ihop ett tidspussel, men bygger på att kroppen gömdes högst tillfälligt och snabbt på natten.