Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Hej notknapparen jo jag tänker som så att både polis och åklagare har vid det här laget en ganska klar bild på vad som har hänt LW och vilka gärningspersonerna är men den där sista viktiga pusselbiten som binder HD till själva mordet fattas,och personligen så tror jag inte att HD var med på den aktuella platsen där LW mördades,och varför tror jag det, jo om HD i samråd med SD har mördat LW så borde HDs DNA hittats på plats,men däremot så är jag ganska säker på att HD är anstiftare till detta mord,men man ska ha klart för sej att anstiftan till mord är väldigt svårt att bevisa för en åklagare,det krävs i så fall ett direkt erkännande av HD i form av en telefonavlyssning där hon erkänner eller ett direkt erkännande till polisen,därför så tror jag att HDs roll i det här kommer att landa på skyddande av brottsling,hon har säkert hjälpt till med att undanröja bevis som kläder och kniven som SD har använt och hon har säkert också försökt att radera elektroniska spår på dator och telefoner vilket är idag nästan omöjligt att genomföra,polisen kan idag ta fram all raderad data och sms trafik. Men det här är bara något jag tror har hänt
Det ska bli mycket intressant att se vad allt landar i denna nästan osannolika historia.
Jo, det låter sant, att det måste vara väldigt svårt att bevisa anstiftan.
Jag velar mycket i min tro om HDs roll i det hela.
Det känns rimligt att tro att HD minst måste ha funderat och varit misstänksam mot SD. Inte osannolikt att hon kan ha hållit tyst om något hon sett, hört, förstått. Kanske har hon varit tvungen att hjälpa till att gömma något, tvätta något eller göra sig av med något.
Absolut kan hon känt att hon starkt ogillade LW, kanske t o m önskat att hon "försvann".
Mindre säker på (vad jag tror) om hon skulle ha menat det på riktigt.
Om hon deltagit mer aktivt, tror jag att hon har blivit "uppviglad" av SD under en längre tid, så att hon mer eller mindre blivit manipulerad.
Jag har väldigt svårt att få dom två tillsammans i samråd ha utfört det hela.
Att de sedan ska ha båda två verkat helt normala, fortsätta med sina liv och geocahandet, det verkar absurt.