2019-11-13, 16:26
Medlem
ms18s avatar
Vill fly landet för att det kommer hit folk och får pengar för att inte göra något.

Är själv invandrare och tänker blåsa landet på pengar.

Hoppas det går åt helvete för dig ts din babbe.
Citera
2019-11-13, 16:27
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
CSN är inget företag och ingen ungdom är tvungen att skuldsätta sig via CSN.
Sluta spela offer när du är en parasit.

Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Lämna landet för evigt eller noll inkomst resten av livet. CSN har ju satsat en hel del pengar på att hitta fuskare utomlands de senaste åren, så jag skulle inte ta för givet att det fungerar.

Vilken sten har man levt under om man tror att CSN är ett företag?

Citat:
Ursprungligen postat av argasnickaren
Hahahahha! Är du efterbliven? Den som TAR studielån är den som skuldsätter sig. Men jag förstår någonstans dig, du behöver ju ha något att beskylla för att rättfärdiga ditt beteende.

Får väl erkänna min dumhet eftersom jag inte har bott I Sverige pa 15 år och glömmer lätt hur det är där.

Skyller dock inte på någon, svarade endast TS fråga vilket ni har kraftigt misslyckats med :*
Citera
2019-11-13, 16:30
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Vill fly landet för att det kommer hit folk och får pengar för att inte göra något.
Är själv invandrare och tänker blåsa landet på pengar.
Ska bara ta tillbaka lite av det svenska staten rånat mig på
Citera
2019-11-13, 16:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Brukare
Ska bara ta tillbaka lite av det svenska staten rånat mig på
Om du håller på och studerar, vad har då staten hunnit "råna" dig på? Skatten för maj-blommorna du sålt?
Citera
2019-11-13, 16:41
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om du håller på och studerar, vad har då staten hunnit "råna" dig på? Skatten för maj-blommorna du sålt?
Moms, kapitalvinstskatt, inkomstskatt, osv. Maj-blommor har jag aldrig sålt, men jultidningar har jag sålt och antagligen betalat skatt på och den vill jag såklart få tillbaka. Har egentligen aldrig fått tillbaka något från staten, har aldrig behövt sjukvård och tandvård har jag betalat själv, så det är inte mer än rätt att jag tar tillbaka lite.
Citera
2019-11-13, 16:43
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Dom kan inte göra ett skit, jag har inte betalat tillbaka CSN på snart 10 år..
Inte hört ett skit då jag inte bor i Sverige.

En polare har lånat multum för att plugg till hjärnkirurg i Australien, han pluggade aldrig, och bor i Danmark.. dom har inte hittat/krävt honom tillbaka på pengarna.
Det låter ju jättebra! Ska "låna" så mycket jag kan!
Citera
2019-11-13, 16:45
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Det låter ju jättebra! Ska "låna" så mycket jag kan!

Lycka till!

Ett råd jag kan ge dig är att behålla ditt svenska pass och fortsätta vara registrerad där, då kan du lyfta garanti pension ifrån sverige när det är dags.
Citera
2019-11-13, 16:50
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Lycka till!

Ett råd jag kan ge dig är att behålla ditt svenska pass och fortsätta vara registrerad där, då kan du lyfta garanti pension ifrån sverige när det är dags.
Tack för tipset, det ska jag göra!
Citera
2019-11-13, 16:58
Medlem
Citat:
Moms, kapitalvinstskatt, inkomstskatt, osv. Maj-blommor har jag aldrig sålt, men jultidningar har jag sålt och antagligen betalat skatt på och den vill jag såklart få tillbaka. Har egentligen aldrig fått tillbaka något från staten, har aldrig behövt sjukvård och tandvård har jag betalat själv, så det är inte mer än rätt att jag tar tillbaka lite.
Du har väl studerat? Uppenbarligen eftersom du talar svenska perfekt. Använt bilvägarna eller kollektivtrafiken? Du har aldrig träffat en läkare eller tandläkare i det här landet? Jovisst 😁
Även om du betalar en del till tandläkaren är det även subventionerat så du betalar inte hela kostnaden. Du verkar ha misslyckats i skolan om du har så lite koll på vart dina skattepengar tagit vägen.
https://skattekollen.se/

”Först efter nitton år i arbetslivet, oräknat 120 000:- i räntekostnad om året, har du betalat tillbaka din skuld till samhället förutsatt att du varit fullt frisk och inte nyttjat någon statligt finansierad infrastruktur (t ex vägar) under hela ditt liv och inte uppbär en statligt eller kommunal finansierad lön eller fakturerar stat, landsting eller kommun via ditt företag eller arbetsgivaren.”
https://cornucopia.cornubot.se/2012/11/vad-kostar-en-svensk.html?m=1
Senast redigerad av Pagojuice 2019-11-13 kl. 17:01.
Citera
2019-11-13, 17:02
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Du har väl studerat? Uppenbarligen eftersom du talar svenska perfekt. Använt bilvägarna eller kollektivtrafiken? Du har aldrig träffat en läkare eller tandläkare i det här landet? Jovisst 😁
Även om du betalar en del till tandläkaren är det även subventionerat så du betalar inte hela kostnaden. Du verkar ha misslyckats i skolan om du har så lite koll på vart dina skattepengar tagit vägen.
https://skattekollen.se/

När jag pluggat i sverige har jag betalat för det, min examen är utländsk och den betalade jag också för. Kollektivtrafiken kostar typ 1000kr/mån och jag åker knappt. Tandvård har jag betalat själv för och läkare går jag inte till.
Citera
2019-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
När jag pluggat i sverige har jag betalat för det, min examen är utländsk och den betalade jag också för. Kollektivtrafiken kostar typ 1000kr/mån och jag åker knappt. Tandvård har jag betalat själv för och läkare går jag inte till.
Jösses du är verkligen världsfrånvänd. Tror du på fullaste allvar att kollektivtrafiken kostar 1000kr i månaden i skattepengar?
Att din utbildning inte varit subventionerad som du så fint tror att du betalat för..? Du har uppenbarligen gått i grundskola alternativt SFI och komvux så menar du att du betalat för den? Intressant.
Läs gärna uppdateringen i mitt förra inlägg.
Citera
2019-11-13, 17:12
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Helt ärligt är det bästa att bara flytta och inte ta några lån alls, eller vara rik. Alternativet är att bara spara pengar och sen dra för gott. Att ta lån och annat skit öppnar upp dig för mental stress och potentiella straff.

Faktum är att jag känner fler som kommer till Sverige från USA än Svenskar som flyttar till USA. Och huvudskälet är att dessa människor inte har råd att bo i USA med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in