2019-11-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Flera frågade om inte Moa kunde vara med i liven. Moa skrev själv i chatten att hennes hiss till övervåningen (hon sitter i rullstol) inte fungerade. Och Oliver o Jewels sitter på övervåningen och är live. Svaret folk fick av Oliver var att Moa själv inte vill vara med. Kan absolut stämma men man får ju en obehaglig känsla av hela situationen...
Hahah ja varför inte flytta ned en våning och inkludera alla i liven?
Citera
2019-11-10, 23:20
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hon har all deras merch i alla fall. Vad hände på Facebook?
De är väl (numer) grannar vad jag förstått.
Nja, hände inget på fb vad jag vet iaf?
Tänker bara att de kanske fått ”hjälp” av Moa med nytt boende. Känns lurt.
Citera
2019-11-10, 23:24
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Bor Moa i samma hus? Ser inte att hon är skriven på adressen.

De bor typ grannar, oliver skulle sova över hos denna Moa.
Citera
2019-11-10, 23:32
Medlem
Citat:
Nja, hände inget på fb vad jag vet iaf?
Tänker bara att de kanske fått ”hjälp” av Moa med nytt boende. Känns lurt.

Jaha jag trodde du menade att Moa lagt upp något med Jewels och Oliver på fb så jag blev lite nyfiken på vad det var. Ja Moas mamma lär ha hjälpt till.
Citera
2019-11-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Hahah ja varför inte flytta ned en våning och inkludera alla i liven?

Har sett Moa skriva tidigare att hon inte vill vara med och att hon har selektiv mutism. Lite skumt att ha live på våningen ovanför men att inte alla vill synas är väl inte så konstigt egentligen.
Citera
2019-11-10, 23:40
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jaha jag trodde du menade att Moa lagt upp något med Jewels och Oliver på fb så jag blev lite nyfiken på vad det var. Ja Moas mamma lär ha hjälpt till.

https://m.facebook.com/profile.php?id=100001763932230
Citera
2019-11-10, 23:49
Medlem
Citat:
https://m.facebook.com/profile.php?id=100001763932230

Tackar. Spontat såg det jävligt stelt ut men vad vet jag
Citera
2019-11-11, 05:12
Medlem
vigilante99s avatar
tåget vraket blir lika dåligt som min svenska lol
Citera
2019-11-12, 01:49
Medlem
Ingen skola igår?
Var det inte denna vecka hon skulle börja?
Citera
2019-11-13, 09:07
Medlem
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan Moas föräldrar förstår att J och Issy bara utnyttjar dom för boende. Dom får säkert mycket gratis mat också.

De bor säkert nästan gratis men skriver på kontraktet att det är tex 10k i hyra, för att J ska få massa bostadsbidrag, som går rätt ner i fickan.
De bidragsfuskar garanterat nu, en hel del.

Det åts sushi nyligen på kanalen, och det borde vara jävligt dyrt för en bidragstagare som J.

Tycker synd om Moas familj, det är så uppenbart att de blir utnyttjade.
Och vem vill ens ställa upp för J och flottungen issy, vad har de att erbjuda tillbaka? Nada, de kommer bara ta och ta.
Som två parasiter så kommer dom att tära hårt på sina värdar och lämna dom och gå vidare när dom inte har något att suga ut mer.
Senast redigerad av Bluehairdontcare 2019-11-13 kl. 09:10.
Citera
2019-11-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan Moas föräldrar förstår att J och Issy bara utnyttjar dom för boende. Dom får säkert mycket gratis mat också.

De bor säkert nästan gratis men skriver på kontraktet att det är tex 10k i hyra, för att J ska få massa bostadsbidrag, som går rätt ner i fickan.

Det åts sushi nyligen på kanalen, och det borde vara jävligt dyrt för en bidragstagare som J.

Och vem vill ens ställa upp för J och flottungen issy, vad har de att erbjuda tillbaka? Nada, de kommer bara ta och ta.
Som två parasiter så kommer dom att tära hårt på sina värdar och lämna dom och gå vidare när dom inte har något att suga ut mer.

Precis min tanke. Dom har känt dom här Moa med familj ca 1 år. Moa är väl ett fan till J&Issy. Gillar väl att få synas och bli nämnd någon sekund eller 2 på deras kanal. Dom har nu Enl Jewels förstahandskontrakt och vill nu inte flytta till Stockholm längre. Påstår även att det inte är pga av Moa dom bor i hjortkvarn eller vad det nu hette? Haha vilket skit snack. Dom hade aldrig bott där utan Moas och deras hjälp.
Japp, sushi är ingen billig mat. Inget dom haft råd med tidigare.
Reagerar även på att dom sätter sig och kör en live när dom är där och hälsar på.
Varför köra igång en live om nu inte Moa är med på den? Issy säger att Moa inte vill vara med och Moa själv skriver att trapphissen var urfunktion. Dom sätter sig alltså på övervåningen och kör igång en live hemma hos Moa.
Jag skulle iaf reagera och rynka pannan om jag bjöd in några till mitt hem som sedan riggar kameran och kör igång en live. (WeiRD)

Ursh.. Japp. Riktiga parasiter.
Citera
2019-11-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare

Man ser klart och tydligt att sushin är köpt i vanlig matbutik och verkligen inte från någon sushirestaurang.. Vet inte prisskillnaden, men känns som om restaurangsushi lär vara mycket dyrare än den de fick. Dessutom sa de i början av videon att de inte köpt sushin själv, utan det var Moa och Ylva som köpt åt dem då Moa tydligen utmanat O i nån utmaning.. Inte för att det gör det så mycket bättre att de får mat gratis men, haha..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in