• 2
  • 3
2019-11-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Koffein är det som ger denna effekt och när du slutar inta drycker med koffeininnehåll kommer mer blod att flöda i blodkärl på huvudet och det ger upphov till huvudvärken.

Då te bara innehåller runt 1/3 av den mängd koffein som kaffe har blir effekten än värre för de som slutar med att dricka kaffe.

Så kan det vara.
Min information om detta kommer främst från denna föreläsning. Kanske är det fel.
https://youtu.be/ca3h7RUDKCk?t=1222
tidstämplad länk.
Citera
2019-11-12, 14:26
Medlem
Rooibos ligger på toppen när det gäller mängd antioxidanter, gott är det också. Kronärtskocka och fänkål är bra också.
Citera
2019-11-12, 17:47
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Rooibos ligger på toppen när det gäller mängd antioxidanter, gott är det också. Kronärtskocka och fänkål är bra också.
Och grönt te innehåller ändå mest antioxidanter, hm. Dessutom är rooibos m.m. örtte inte te i sin rätta definition, enligt mig.
Citera
2019-11-12, 20:15
Medlem
Buhos avatar
Det var inget;
Hoppas Chi är med dig som mig röker, äter fett och socker, kaffe te etc och mår bättre än veganer , hälsofreak etc
Citera
2019-11-12, 20:36
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Så kan det vara.
Min information om detta kommer främst från denna föreläsning. Kanske är det fel.
https://youtu.be/ca3h7RUDKCk?t=1222
tidstämplad länk.

Tramsinformation.

För det första kan man inte dra paralleller mellan Acaciaträd och teodlingar på det vis han gör, då samma mekanismer inte föreligger, och för det andra är te som växt inte ett träd utan buskväxt, vilket innebär att den enskilda plantan inte alls vill växa sig enormt hög.

Det står dig fritt och tro på sådant där ovetenskapligt dravel men jag tycker att det är beklagligt.
Citera
2019-11-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och grönt te innehåller ändå mest antioxidanter, hm. Dessutom är rooibos m.m. örtte inte te i sin rätta definition, enligt mig.

Så är det. Jag föredrar örtte då koffein håller i sig länge på mig, men grönt te på morgonen kan funka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in