Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
På tal om psykopat så visar ju du upp nåt diagnosbeteende i din oförmåga att se helheten.
DU tycker att du inte kan se jordens välvning från ett flygplan (har du ens rest någonsin?) men saknar förmåga att väga in alla andra faktorer, vilka du kunnat läsa tidigare i tråden. Men det du inte kan förklara väljer du sonika att vara blind för.
Vad är det för diagnos nu igen...?
Jag har inte sett jordens välvning från någon av de många flygresor jag gjort, det stämmer.
Har du?
Andra faktorer spelar ingen roll för mig om kurvan är obefintlig.
Ska tilläggas också att jag hade varit OK med din förklaring, att jorden är för stor och så vidare, om det inte var för er förklaring till varför saker försvinner vid horisonten. Dessa två går ej ihop, hur mycket ni än försöker inbilla er att det gör det.
Jag har sedan presenterat bilder som styrker min tes, att kurvan ser ut att försvinna på högre höjder, och nej, då menar jag inte att saker slutar försvinna vid horisonten, utan att den kurva som ni pekar på med sådan säkerhet helt enkelt inte finns där längre. Den är borta.
Karta hit och karta dit. Utan kurva, ingen boll. Hur mycket du än försöker intala mig att ingen kurva behöver kunna observeras(även fast du säger att man kan observera den, tydligt) så är jag inte låst till samma sfäriska tänk som du är. Du ser kurvor där de inte verkar finnas och säger samtidigt till mig att kurvor ej går att se.
Man blir alldeles snurrig.