2019-11-11, 17:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men hur hade församlingen då mått, när han som han hotade henne ,med ; tänkt sprida nakenbilder på henne , på nätet ?
Ifall hon lämnade honom som älskarinna.
Tala om att där är det verkliga sveket mot sin fru .
Att vilja ha kvar älskarinnan .

Så du tror att det var av omsorg om
församlingen som LW ev. lät sig hotas
med nakenbilder?
Citera
2019-11-11, 17:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,det är verkligen jättesynd om både SD och HD.
Jag hoppas att de kan hitta tillbaka till varandra någon gång i framtiden.
Du har långa framtidsperspektiv.
Om SD och/eller HD döms till fängelse så har de ungefär 20 år på sig för att fundera på om de ska försöka hitta tillbaka till varandra när fängelsetiden är över.
Citera
2019-11-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du tror att det var av omsorg om
församlingen som LW ev. lät sig hotas
med nakenbilder?

Märkligt uttryck! Detta on topic för att det förekom vidriga hot, som kan peka på en GM. Hot kan anta många skepnader. Detta är bara ett exempel. Förekommer hot en gång, upprepas detta ofta.

Församlingen har polisen uteslutit.
Citera
2019-11-11, 17:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hur kan man vända kappan efter vinden så pass som SD gjorde ?

Först gå bakom ryggen på HD och ligga med LW , sen hålla HD om ryggen och i mer eller mindre samförstånd med HD , mörda LW ?

Hans känslor för LW var enbart fittiga , så dålig stil, urrrk .

Så himla trist att LW hamnade i detta.
Vi har ju ingen aning om ifall SD var pådrivandes även här , med orden :Svara ! -Svara !

???
LW "hamnade" inte i "detta" under 6 års tid. Hon kastade av sig pastorskappan och hängav sig till "detta" med den lust och brinnande passion som var hennes signum.
Det går inte förstå på annat sätt än att det var ett aktivt och medvetet val.

Vad gäller SD och HDs vandel så är det under utredning som förhoppningsvis leder till rättslig prövning. Därför finns inte mycket uppgifter att gå på. Dvs om man inte fördjupar sig att spå i kaffesumpen/loggarna där är tolkningarna är lika oändliga som evigheten.

Under tiden (vi vet mer om vad Åkl har att lägga paret till last) kan vi diskutera vad som (om han är GM) fått en enligt P7:an vid sina sinnens fulla bruk SD att gå bananas på LW bakom planket. Eller rättare sagt vad som fått HD att gå bananas på LW (vilket jag tror hänt) Är det inte av intresse i en FB tråd om mordet tycker du?

Tråden blir lite tunn (och skulle självdö) om bara straffet och vilka som är gärningsmän tillåts diskuteras.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-11 kl. 18:16.
Citera
2019-11-11, 18:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att SD lekat katt-och-råtta med LW länge.
Han har använt alla som han har kunnat i sin omgivning att vara delaktiga i detta spel, utan att de har förstått vad han har pysslat med. Det skulle inte förvåna mig att i det spelet har även geocahing"bråket" varit ett skickligt inlagt nät av konflikter som även andra personer har blivit indragna i.

Lömskt spel, som förmodligen har triggat upp konflikten runt L*ena och honom själv under de senaste åren. Jag misstänker att han faktiskt har kunnat finna ett nöje i att spela spelet.

Kanske lika spännande som geocaching?
Kanske ännu mer spännande?

Är det inte det som driver en person som SD?
Alltid leta efter ett spänningsmoment som kan ge någon slags känsla?

Jag tror vad som helst om denne person.

Men jag misstänker att mordets brutalitet, det kommer från en djup avgrund. Något han inte kunde hantera.
[Min fetning; viktiga synpunkter] Antag tidpunkten 23.20 (och att SD då befann sig utanför LW:s bostad och redan ringt på dörren, alt. knackat allt högre). - Antag att SD (efter tid. chatt under kvällen) sms:ar: "Vill prata" (ett möte/samtal han senare förnekar ägt rum; han var då hemma och slängde sopor...). - Det är nu 8-9 min kvar till mordet.
Citera
2019-11-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jodå, det skriks och gapas i sydländska hem. Det lägger sig också snabbt. I vårt land har vi däremot mer
tonårsproblem än i syd, vilket gör att det blir oroligheter i hemmen. Av det man får fram i tråden ser jag
att L. älskade sina barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
LW "hamnade" inte i "detta" under 6 års tid. Hon kastade av sig pastorskappan och hängav sig till "detta" med den lust och brinnande passion som var hennes signum.

Vad gäller SD och HDs vandel så är det under utredning som förhoppningsvis leder till rättslig prövning. Därför finns inte mycket uppgifter att gå på. Dvs om man inte fördjupar sig att spå i kaffesumpen/loggarna där är tolkningarna är lika oändliga som evigheten.

Under tiden (vi vet mer om vad Åkl har att lägga paret till last) kan vi diskutera vad som (om han är GM) fått en enligt P7:an vid sina sinnens fulla bruk SD att gå bananas på LW bakom planket. Eller rättare sagt vad som fått HD att gå bananas på LW (vilket jag tror hänt) Är det inte av intresse i en FB tråd om mordet tycker du?

Tråden blir lite tunn (och skulle självdö) om bara straffet och vilka som är gärningsmän tillåts diskuteras.

Men kan man försöka diskutera HD kanske?
Har du Snor-Johan hittat något på henne?
I så fall får du delge tråden.
Citera
2019-11-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag menar att hon kunde ha svarat
”Nej!!!🤮” från början innan relationen
inleddes.

Du har nog aldrig varit blint förälskad.
Iofs fattar jag inte vad LW såg i den sprättande superfjanten SD.
Citera
2019-11-11, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Motivbilden som jag tolkar det är inte att hon behandlade sina barn illa.
Motivet är hämnd från HD och hon har använt sig av SD som sitt verktyg.Tror dessutom att SD inte hade något emot det.
Att LW behandlade sina barn på ett sätt som oroade människor som visste om det visar bara mig vilkea egenskaper LW hade.
Det är LW:s egna egenskaper som har bidragit stort till mordet.
Det är min teori utan att för den skull skuldbelägga eller svartmåla någon.
Ett sätt att försöka förstå.
Jag känner att SD känt sig lurad/förnedrad eller liknande av LW.Jag känner hat från både HD samt SD vilket jag FÖRSTÅR!.
Ja,det är verkligen jättesynd om både SD och HD.
Jag hoppas att de kan hitta tillbaka till varandra någon gång i framtiden.
Hoppas att barnen får hjälp och stöd av någon någonstans.
LW då? Jo,hon om någon borde vetat bättre som själavårdare .Att handla så som hon handlat strider mot den lära hon stod för.Hon borde föregått som ett gott exempel!
Där har ni svaret.

Man tappar hakan!

Det är synd om HD och SD som måste döda LW?
Och LW, hon borde vetat bättre?

Borde inte HD och SD vetat bättre?
Borde de inte föregått som ett gott exempel?

Ska deras barn också lösa sina "problem" genom att hota, slå och mörda?

Tur att lagen ser ofredande som ett brott, vilket du inte verkar tycka. Och att lagen ser mord som ett mycket, mycket allvarligt brott.

Dina tankar har inte stöd i lagen.
Citera
2019-11-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
LW "hamnade" inte i "detta" under 6 års tid. Hon kastade av sig pastorskappan och hängav sig till "detta" med lust och brinnande passion som var hennes signum.

Vad gäller SD och HDs vandel så är det under utredning som förhoppningsvis leder till rättslig prövning. Därför finns inte mycket uppgifter att gå på. Dvs om man inte fördjupar sig att spå i kaffesumpen/loggarna ty där är tolkningarna oändliga.

Under tiden (vi vet mer om vad Åkl har att lägga paret till last) kan vi diskutera vad som (om han är GM) fått en enligt P7:an vid sina sinnens fulla bruk att gå bananas på LW bakom planket. Eller rättare sagt vad som fått HD att gå bananas på LW (vilket jag tror) Är det inte av intresse i en FB tråd om mordet tycker du?

Det P7 säger är att inget tyder på att han nu eller vid brottet led av en psykos. Därmed kommer vid ev dom påföljden avtjänas i fängelse. Psykos är det enda som numera leder till rättspsykiatrisk vård.

Däremot så kan klienten ha olika grader av personlighetsstörning t.ex. narcissism.

GW brukar säga "Dom kan vara nog så tokiga ändå", ska du veta.
Citera
2019-11-11, 18:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men kan man försöka diskutera HD kanske?
Har du Snor-Johan hittat något på henne?
I så fall får du delge tråden.
HDs är den av dom tre personerna som är intressantast enligt mitt förmenande. Hon är som ett blankt papper. Finns inte mycket uppgifter om hennes karaktär. Min tolkning av det är att hon är socialt tillbakadragen och har svårt att uttrycka sig. Kanske beroende på medicinering. Dock bara gissningar.
Mysko person som liksom inte finns. Till skillnad mot LW som verkligen fanns . Svårt att diskutera henne då det bara blir vilda spekulationer.

F ö vr, har en liten envis orm kilat uppför min rygg om att det kanske inte blir så lätt för Åkl att få någon dömd för mordet som det verkade vid dom larviga Rambo-tillslagen hos paret. M a o börjar jag få en stegrande oro över att någon blir lagförd för mordet. Hemska tanke.

HD är jokern samt lösningen på ekvationen tror jag.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-11 kl. 19:27.
Citera
2019-11-11, 18:55
Medlem
Citat:
Det är nästan som att man tror att SD behandlat LW som en slit&släng-leksak .
Illa, mycket illa gjort utav honom . Ingen människokärlek alls där .

Jag tror ändå att det fanns en kärleksrelation under en period. Skulle inte förvåna mig om SD lovade henne ett kommande fast förhållande/äktenskap. Innan allt brakade ihop.
Citera
2019-11-11, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning; viktiga synpunkter] Antag tidpunkten 23.20 (och att SD då befann sig utanför LW:s bostad och redan ringt på dörren, alt. knackat allt högre). - Antag att SD (efter tid. chatt under kvällen) sms:ar: "Vill prata" (ett möte/samtal han senare förnekar ägt rum; han var då hemma och slängde sopor...). - Det är nu 8-9 min kvar till mordet.

Så är även min tro att det kan ha gått till!

Jag har också i minne @netherworlds inlägg:

"[...]Det kommer i fup framgå att SD betett sig på ett synnerligen märkligt sätt, och då hatar man slumpen helt enkelt.
Men mer graverande har det för honom varit hur han rört sig den aktuella mordnatten.
"[...]

https://www.flashback.org/sp68529355

Så något har dom på hans rörelsemönster som inte stämmer med soplämning utanför hans egen tomt.
Minns också MV inlägg och mastuppkopplingar, som kunde visa att en mobil skiftade från en mast till en annan (rörelse).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in