2019-05-22, 19:13
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det du egentligen säger, enligt min tolkning, är följande:
Spelar man smart, dvs. inte fuskar, men vinner, så är det OK för spelbolagen att vägra utbetalning av vinst?

Nej, det är inte det jag säger. Däremot ligger det till så ja. Det är sånt som kan ske när man skriver under ett avtal som säger "vi får göra vad vi vill".
Citera
2019-05-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
1. Spelbolagen samlar regelbundet in alla odds på alla matcher och jämför dessa mot alla andra sajter som finns därute. Oddsmonkey var ett exempel på en sajt som gör just detta, men bolagen gör det säkerligen själva (troligtvis via en tredjepart).
2. Spelbolagen kan nu se vilka matcher som är "safe bets". Låt säga att det är tex 20 av 1000 spel som matchar kriteriet just nu.
3. Bolagen har bedrägerifilter som kontinuerligt bevakar alla spel som läggs
4. Din kompis bettar hela sitt insatta belopp på en "safe bet"-match. Sannolikheten för att en ny spelare som inte bonustradear skulle göra detta är 20/1000, dvs 2%.
5. Din kompis sätter hela beloppet igen, den här gången på en till sådan match. Sannolikheten för att en oskyldig spelare skulle göra detta igen är nu (20/1000)*(20/1000) dvs 0,04%.
6. Alltså är 100-0,04=99,6% av alla sådana spelare bonustradeare och bryter mot reglerna. Det är närmare än ett avrundningsfel från en ansökt sanning varpå man statistikt kan bevisa att din kompis fuskat.

För det första tror jag inte spelbolag kan jobba på det sättet. Men det kanske dom gör även om jag tycker det låter väldigt konstigt.

Med det sagt, om det rörde sig om matcher som är safe bets, så skulle du ha en poäng att det skulle kunna tänkas gå till så för att "hitta fuskare". Men det rör sig inte om safe bets heller, det rör sig om helt random bets, utan någon koppling till något annat bet över huvud taget. Vi kan ha denna diskussionen i all evighet men det finns inget sätt dom skulle kunna se att det rör sig om fusk i dessa fallen, det är rena chansningar från deras sida. Som i mitt fall stämt, i vissa andra fall inte stämt. Du hade gärna fått ha rätt i dina teorier för då hade jag kunnat anpassa mig efter det i framtiden men det handlar inte om det du pratar om, tyvärr.

Hela tanken med skapandet av den här tråden var för att se om det finns någon som vart med om samma sak och har en lösning på problemet. Eftersom det rör sig om konton i andra personers namn så gör det ju saken betydligt mer komplicerad om man vill göra något åt det liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det du egentligen säger, enligt min tolkning, är följande:
Spelar man smart, dvs. inte fuskar, men vinner, så är det OK för spelbolagen att vägra utbetalning av vinst?

Edit: IP-nummer återanvänds av ISP. "Nisse Hult i Korpilombolo" som spelat på något ställe ärver du din IP-adress av, tilldelas från ISP. Spelbolaget kan då, enligt sina knäppa regler, gjorda för att slippa betala ut vinster givetvis, påstå "regelbrott".
En sak är bombsäker: Spelbolagen (precis som alla andra bolag) är till för att skapa vinster för sina ägare, inte för kunderna. End edit.

Detta skulle kunna vara och är en orsak till varför uttag blir nekade. Men det konstiga då är varför var och varannat uttag blir nekat nu då helt plötsligt när inget blivit nekat innan. Men håller med om att det är en knäpp regel, men tyvärr en regel vissa spelbolag, speciellt dessa tre använder, "samma IP/enhet", så är det antagligen någon med samma bredbandsbolag som spelat en gång för 7 år sen som haft samma IP.

Är det någonting jag lärt mig efter alla år i spelbranschen så är det att dom flesta spelbolag inte drar sig för något för att lura sina kunder om det går, med olika erbjudanden med villkor som man måste vara rejält påläst för att begripa sig på. En vanlig spelare har ingen aning om hur vissa erbjudanden fungerar men eftersom dom oftast hinner förlora sina pengar under resans gång så blir dom sällan medvetna om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nej, det är inte det jag säger. Däremot ligger det till så ja. Det är sånt som kan ske när man skriver under ett avtal som säger "vi får göra vad vi vill".

Ja, tyvärr kan dom göra som dom vill. Vilket dom nu verka ta till sin spets känns det som. Tror dom skjuter sig själva i foten i det långa loppet.
Citera
2019-05-22, 21:51
Medlem
Bonushorat på alla sidor som går och aldrig haft problem själv men just Betsson-gruppen är kända för att vara luriga. Ibland väljer de att ringa hem för att kontrollera att allt är i sin ordning.

Nu vet jag inte om det funkar för Betsson-gruppen men när jag hade problem att få ut pengar från en sida hotade jag med att hänga ut dem på diverse forum. Två timmar senare var mitt uttag godkänt.
Citera
2019-07-22, 18:55
Medlem
Hållit på med bonustrading i ca 2 år nu. Det senaste året har jag använt metoder där det ska vara omöjligt för spelbolagen att kunna hänvisa till just 12.1 då jag kommer runt allt som innefattas i regler och villkor. För de som vet hur man bonustradear på rätt sätt så vet ni också att spelbolagen inte heller kan kartlägga spelen mot andra sidor, såg att det diskuterats. Allt har fungerat felfritt fram tills för någon vecka sedan då jag förlorade ganska mycket pengar på JUST Betsson-sidorna där de också hänvisar till 12.1 som jag vet att jag inte brutit mot. Har hållit på att bråka med kundservice och supervisor fram och tillbaka, men som vanligt är man maktlös mot spelbolagen. Med tanke på inläggets rubrik så gör det mig till viss del lättad att jag inte är ensam om detta, då jag för ett tag funderade på om jag begått något misstag i min strategi. Men börjar bli mer och mer säker på att Betsson-sidorna gör fulingar då och då för att slippa betala ut pengar utan anledning, och sedan hänvisar till en punkt som de i slutändan inte kan backa upp med bevis, men kunden är maktlös att kunna göra något och orkar inte ta det längre. Känns som det enda man kan göra just nu är att försöka undvika de sidorna så gott som det går. Vad som förvånar mig är att det är en stor och "seriös" aktör som inte borde gynnas av att blåsa sina kunder på detta sätt i långa loppet. Läser man andra trådar så verkar det vara just dessa sidor som är återkommande vid problem med uttag, vilket rimligtvis bör skada varumärket på sikt.
Citera
2019-07-23, 23:25
Medlem
Mitt tips till er som har problem att få ut pengar är att skriva ett mail där ni hotar om att hänga ut spelbolaget på olika forum, spelinspektionen osv. Har fungerat för mig då de förlorar mycket mer på det
Citera
2019-07-24, 06:30
Medlem
Om Betsafe anser att erbjudandet missbrukas och/eller att bonusreglerna bryts kan vi ta följande handlingar mot sådant missbruk:
Annulera och/eller avbryta bonusar och bonuvinster som vi anser kan ha blivit erhållna från missbruk av erbjudandet; och/eller
- Spelare som befunnits missbruka bonuserbjudandet kan hindras från att få ytterligare bonusar; och/eller
- Missbrukande spelkonton kan avslutas

Räcker alltså att dom "anser," att du brutit mot reglerna.
Citera
2019-07-24, 21:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Luras japp kanske. Enda som håller vad de lovar uttag inom ett par minuter jag märkt är Unibet. Nordicbet håller i timmar! I hopp om att spelaren ska cancla. Jävla fult när de påstår uttag inom några minuter. Men det ger väl mer kosing att att spelaren ska cancla efter några timmar eller hur länge det ska dröja innan de betalar ut.
Citera
2019-10-28, 15:14
Medlem
Kan inte DMa så skickar här

Ser från dina inlägg att precis som jag bonustradar med flera identiter. Har själv sysslat med detta ett tag och tror att vi båda kan gynnas av att dela information angående t.ex. hur och när våra konton blir frysta osv, då har vi större chans att kunna utgöra mönster som vi kan undvika i framtiden.

Tror inte du kan DMa heller, men här är en länk till en gruppchatt https://discord.gg/gQvNZd5
Citera
2019-10-28, 21:00
Medlem
Låter inte bra att dom kan sno pengar hur dom vill men förvånar mig inte att det är så.
Citera
2019-10-28, 21:41
Medlem
Vet inte det där om "bonusbetting" ni snackar om men kommer inte gå med på dom här 3 sidorna nu om jag kan vinna matcher sen säger dom nej du får inga pengar för du spelade på serie A låter helt knäppt. Bra att man blir varnad och kan hålla sig undan banditbolagen
Citera
2019-11-12, 14:12
Medlem
Har själv råkat ut för samma sak nu, att nordicbet drar tillbaka vinster när jag begär utbetalning.

Satte in 1000kr och saldot uppgick till 18800kr när jag bad om uttag. En dag senare fick jag ett mejl som säger att efter djupare utredning kan dom se att jag har brutit mot deras villkor, punkt 12.1. Dom påstår att jag har använt flera konton och enheter på samma IP-adress vilket inte är något annat än en ren lögn.

Nu vägrar dom svara på fler frågor, och vägrar också skicka alla lagrade personuppgifter om mig vilket jag har rätt att kräva ut enligt GDPR. Nånting är verkligen lurt, och det börjar kännas som att detta är praxis när man har läst runt lite på nätet.

Ett minst lika stort skämt är att spelinspektionen vägrar att ens titta på det här problemet när man pratar med dom, och säger att man har läst om flera likadana händelser.

Nu är det bara att hoppas att ARN gör sin grej, och att dom faktiskt följer beslutet
Citera
2019-11-12, 14:56
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agriaviel
Har själv råkat ut för samma sak nu, att nordicbet drar tillbaka vinster när jag begär utbetalning.

Satte in 1000kr och saldot uppgick till 18800kr när jag bad om uttag. En dag senare fick jag ett mejl som säger att efter djupare utredning kan dom se att jag har brutit mot deras villkor, punkt 12.1. Dom påstår att jag har använt flera konton och enheter på samma IP-adress vilket inte är något annat än en ren lögn.

Nu vägrar dom svara på fler frågor, och vägrar också skicka alla lagrade personuppgifter om mig vilket jag har rätt att kräva ut enligt GDPR. Nånting är verkligen lurt, och det börjar kännas som att detta är praxis när man har läst runt lite på nätet.

Ett minst lika stort skämt är att spelinspektionen vägrar att ens titta på det här problemet när man pratar med dom, och säger att man har läst om flera likadana händelser.

Nu är det bara att hoppas att ARN gör sin grej, och att dom faktiskt följer beslutet

Vad har du spelat på?

GDPR hur går man vidare där när de vägrar lämna ut ens data, kan vara värt att kolla närmare på också förutom ARN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in