Citat:
Ursprungligen postat av
Kausti
1. Spelbolagen samlar regelbundet in alla odds på alla matcher och jämför dessa mot alla andra sajter som finns därute. Oddsmonkey var ett exempel på en sajt som gör just detta, men bolagen gör det säkerligen själva (troligtvis via en tredjepart).
2. Spelbolagen kan nu se vilka matcher som är "safe bets". Låt säga att det är tex 20 av 1000 spel som matchar kriteriet just nu.
3. Bolagen har bedrägerifilter som kontinuerligt bevakar alla spel som läggs
4. Din kompis bettar hela sitt insatta belopp på en "safe bet"-match. Sannolikheten för att en ny spelare som inte bonustradear skulle göra detta är 20/1000, dvs 2%.
5. Din kompis sätter hela beloppet igen, den här gången på en till sådan match. Sannolikheten för att en oskyldig spelare skulle göra detta igen är nu (20/1000)*(20/1000) dvs 0,04%.
6. Alltså är 100-0,04=99,6% av alla sådana spelare bonustradeare och bryter mot reglerna. Det är närmare än ett avrundningsfel från en ansökt sanning varpå man statistikt kan bevisa att din kompis fuskat.
För det första tror jag inte spelbolag kan jobba på det sättet. Men det kanske dom gör även om jag tycker det låter väldigt konstigt.
Med det sagt, om det rörde sig om matcher som är safe bets, så skulle du ha en poäng att det skulle kunna tänkas gå till så för att "hitta fuskare". Men det rör sig inte om safe bets heller, det rör sig om helt random bets, utan någon koppling till något annat bet över huvud taget. Vi kan ha denna diskussionen i all evighet men det finns inget sätt dom skulle kunna se att det rör sig om fusk i dessa fallen, det är rena chansningar från deras sida. Som i mitt fall stämt, i vissa andra fall inte stämt. Du hade gärna fått ha rätt i dina teorier för då hade jag kunnat anpassa mig efter det i framtiden men det handlar inte om det du pratar om, tyvärr.
Hela tanken med skapandet av den här tråden var för att se om det finns någon som vart med om samma sak och har en lösning på problemet. Eftersom det rör sig om konton i andra personers namn så gör det ju saken betydligt mer komplicerad om man vill göra något åt det liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Det du egentligen säger, enligt min tolkning, är följande:
Spelar man smart, dvs. inte fuskar, men vinner, så är det OK för spelbolagen att vägra utbetalning av vinst?
Edit: IP-nummer återanvänds av ISP. "Nisse Hult i Korpilombolo" som spelat på något ställe ärver du din IP-adress av, tilldelas från ISP. Spelbolaget kan då, enligt sina knäppa regler, gjorda för att slippa betala ut vinster givetvis, påstå "regelbrott".
En sak är bombsäker: Spelbolagen (precis som alla andra bolag) är till för att skapa vinster för sina ägare, inte för kunderna. End edit.
Detta skulle kunna vara och är en orsak till varför uttag blir nekade. Men det konstiga då är varför var och varannat uttag blir nekat nu då helt plötsligt när inget blivit nekat innan. Men håller med om att det är en knäpp regel, men tyvärr en regel vissa spelbolag, speciellt dessa tre använder, "samma IP/enhet", så är det antagligen någon med samma bredbandsbolag som spelat en gång för 7 år sen som haft samma IP.
Är det någonting jag lärt mig efter alla år i spelbranschen så är det att dom flesta spelbolag inte drar sig för något för att lura sina kunder om det går, med olika erbjudanden med villkor som man måste vara rejält påläst för att begripa sig på. En vanlig spelare har ingen aning om hur vissa erbjudanden fungerar men eftersom dom oftast hinner förlora sina pengar under resans gång så blir dom sällan medvetna om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kausti
Nej, det är inte det jag säger. Däremot ligger det till så ja. Det är sånt som kan ske när man skriver under ett avtal som säger "vi får göra vad vi vill".
Ja, tyvärr kan dom göra som dom vill. Vilket dom nu verka ta till sin spets känns det som. Tror dom skjuter sig själva i foten i det långa loppet.