2019-11-12, 11:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Du vågade alltså inte ta bladet från munnen utan får förtröstar dig på andra. Med tur kanske någon nappar, du får hålla tummarna

Det är väl tidningarna som ger henne namnet på "torpeden" under intevjun? Kanske hon fick namnet även när hon förhördes men jag gissar att det är 100 turer mellan HOL och KL, att minnet kan svikta är i så fall förtåeligt.

Det är möjligt. Var fick journalisten namnet ifrån? Förmodligen något offentligt dokument så allt åkte inte i papperskorgen.
Citera
2019-11-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är möjligt. Var fick journalisten namnet ifrån? Förmodligen något offentligt dokument så allt åkte inte i papperskorgen.

Ändå väntar Aftonbladet med att ”avslöja” anstiftan 2 tills 25 september. Något säger att de inte kände till den vid tillfället för intervjun. De hade nog frågat henne och gjort stor sak av det redan i intervjun om de kände till både anstiftan 1 och 2. Baserat på det så gissar jag att hon inte ville kännas vid utredningen om anstiftan 1. Den med det konstiga namnet på anmälaren.

Vad kan det vara för profil på den personen då? Vanlig svensson? Halvkriminell med samvete? Polisinformatör?
Vem kan både vara föremål för att få frågan om ett sådant uppdrag, inte då känna till att hon är ”rådman” men få kalla fötter när personen i fråga fick reda på att hon var rådman/domare till yrket.

Mot bakgrund av den okunskapen måste man gissa att personen vid anstiftan 1 inte kände KL så pass bra att han hade koll på hennes yrke.
Citera
2019-11-12, 12:01
Medlem
Citat:

Ingen aning vart journalisten fick namnet ifrån. Själv tror jag inte ens det blev en förundersökning på en ord mot ord situation. Men skulle det nu mot alla odds finnas en sån är det inte svårare än att målsagandet (HOL) tillsammans med Thomas Olsson går igenom utredningsåtgärderna som polis vidtagit eventuellt missat och därefter begär en omprövning av nedläggningsbeslutet.

Känns mindre troligt va?
Citera
2019-11-12, 12:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ingen aning vart journalisten fick namnet ifrån. Själv tror jag inte ens det blev en förundersökning på en ord mot ord situation. Men skulle det nu mot alla odds finnas en sån är det inte svårare än att målsagandet (HOL) tillsammans med Thomas Olsson går igenom utredningsåtgärderna som polis vidtagit eventuellt missat och därefter begär en omprövning av nedläggningsbeslutet.

Känns mindre troligt va?

Jag vet inte. De startade en utredning men den lades ner då det var ord mot ord. Vad jag menar är att skulle det bli ett åtal mot Karin kan åklagaren kalla den torpeden att vittna. De får helt enkelt lägga ihop allting som hänt genom åren. Tjallar killen som sitter häktad nu så tror jag, eller hoppas i alla fall att Karin ligger risigt till. Tror inte att det behövs så mycket bevis i form av telefonsamtal eller sms i ett sånt här fall. Indicier kan också fälla.
Citera
2019-11-12, 12:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ändå väntar Aftonbladet med att ”avslöja” anstiftan 2 tills 25 september. Något säger att de inte kände till den vid tillfället för intervjun. De hade nog frågat henne och gjort stor sak av det redan i intervjun om de kände till både anstiftan 1 och 2. Baserat på det så gissar jag att hon inte ville kännas vid utredningen om anstiftan 1. Den med det konstiga namnet på anmälaren.

Vad kan det vara för profil på den personen då? Vanlig svensson? Halvkriminell med samvete? Polisinformatör?
Vem kan både vara föremål för att få frågan om ett sådant uppdrag, inte då känna till att hon är ”rådman” men få kalla fötter när personen i fråga fick reda på att hon var rådman/domare till yrket.

Mot bakgrund av den okunskapen måste man gissa att personen vid anstiftan 1 inte kände KL så pass bra att han hade koll på hennes yrke.

Så kan det vara. Jag undrar också vem den personen var. Det kanske var offrets identitet som skrämde honom? Eller bådas? En advokat och en domare? Vem skulle inte få kalla fötter?
Citera
2019-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Jag vet inte. De startade en utredning men den lades ner då det var ord mot ord. Vad jag menar är att skulle det bli ett åtal mot Karin kan åklagaren kalla den torpeden att vittna. De får helt enkelt lägga ihop allting som hänt genom åren. Tjallar killen som sitter häktad nu så tror jag, eller hoppas i alla fall att Karin ligger risigt till. Tror inte att det behövs så mycket bevis i form av telefonsamtal eller sms i ett sånt här fall. Indicier kan också fälla.

Ja det lär bli guld och gröna skogar för försvaret om åklagaren gör så i ett indicemål.
Citera
2019-11-12, 12:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja det lär bli guld och gröna skogar för försvaret om åklagaren gör så i ett indicemål.

Vi får väl se? Så lät det även i Arbogafallet ( Christine Schürrer) men vad hände? Fällande domar.
Citera
2019-11-12, 13:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Det handlar alltså inte om människan är skyldig eller inte utan du hoppas hon fälls ändå? Det är just denna häxjakt jag inte förstår mig på och som började redan när tråden skapades.
Citera
2019-11-12, 13:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det handlar alltså inte om människan är skyldig eller inte utan du hoppas hon fälls ändå? Det är just denna häxjakt jag inte förstår mig på och som började redan när tråden skapades.

Jag hoppas att hon fälls om hon är skyldig. Saknas det fysiska bevis men tillräckligt med indicier som övertygar mig kommer jag inte protestera om hon fälls. En del tycker inte att indicier ska få räcka, jag håller inte med om det.
Senast redigerad av Combival 2019-11-12 kl. 13:28.
Citera
2019-11-12, 13:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag hoppas att hon fälls om hon är skyldig. Saknas det fysiska bevis men tillräckligt med indicier som övertygar mig kommer jag inte protestera om hon fälls.

Omständigheter som att HOL misstänker att hon anstiftat dessa tre överfall, räcker dessa för dig personligen som tillräckliga bevis för att hon är skyldig oavsett vad rätten skulle tycka?
Man ska inte bli färgad av saker en människa gjort tidigare i livet som t.ex när hon härjat på fyllan, att hennes moral anses låg osv.
Det gör ju ändå inte henne skyldig till att ha försökt få gubben dräpt, iaf i en rättsstat.
Citera
2019-11-12, 15:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Omständigheter som att HOL misstänker att hon anstiftat dessa tre överfall, räcker dessa för dig personligen som tillräckliga bevis för att hon är skyldig oavsett vad rätten skulle tycka?
Man ska inte bli färgad av saker en människa gjort tidigare i livet som t.ex när hon härjat på fyllan, att hennes moral anses låg osv.
Det gör ju ändå inte henne skyldig till att ha försökt få gubben dräpt, iaf i en rättsstat.
Jättefina lektioner.
Begriper inte ens hur du lyckas tolka inläggen till att vilja ha henne dömd på osaklig grund om vederbörande skriver om tillräckligt med indicier.

Hon lär dömas på bas av bevisning oavsett om hon har en karaktär som är föga beundransvärd som alkoholiserad våldsam kvinna som tappar kontrollen.

Däremot kan man undra hur långt hon är redo att gå med bas i tidigare tvister (hat, hämnd) och att andra har pekat i hennes riktning dvs försök till anstiftan 1.
Så det fortsätter vi undra tills Lucas signalerar om att hon är helt avskriven.
Dock kommer jag personligen tycka hon verkar hur konstig som helst via intervjuerna och övrigt material.
Citera
2019-11-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Följt denna tråd från början. Är nyfiken på vilka inläggare i denna tråd som är "köpta" av KL resp HOL, det är ju uppenbart i vissa fall. En del har lagt ner 100-tals timmar på att smutskasta den ena eller den andra. Vilka är objektiva? Finns det några objektiva? Har sett att oliktänkande stötas bort, det brukar kallas för grupptryck eller grupptänkande i gruppsykologiska sammanhang.

Spännande tråd i alla fall. Men mest tragisk för familjen (barnen) som blivit allmänt byk beroende på vissa inläggares besatthet.

Om någon nu mot förmodan får betalt för att skriva här är det bara att gratulera.
De som är ”köpta” av KL verkar ha lite svårt att komma ur startblocken. Alternativa idéer råder det ingen brist på. Alternativa spår underbyggda av vettiga underlag råder det stor brist på.
Kanske därför det ser lite snett ut.

Om KL nu pröjsar någon för inlägg så har hon inte fått så mycket valuta för pengarna. Men det kanske hon är van vid att inte få när hon köper tjänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in