2019-11-12, 13:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tänker inte att någon behöver läcka någonting. Men eftersom Rosamund nu plötsligt påstår sig ha en massa närstående kontakter så tänkte jag att hen rimligtvis borde ha hört något. Den kopplingen är väl inte särskilt svår att göra?

Vad beträffade det du påstod så kan jag absolut se logiken till att det skulle kunna fungera så och är det praxis så tänker jag att det borde vara offentliga uppgifter som står någonstans.

Begär ut uppgift från polisen i Örebro om hur och när de förfar vid orosanmälningar.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har väl börjat delge försvaret/SD delar av FU, vilket bör framgå på ngt sätt. /.../
Åklagaren har presenterat en gärningsbeskrivning som SD tillbakavisade på varje punkt, så det tycks alltså stå ord mot ord här. Enligt de senast läckta uppgifterna som Aftonbladet hade tagit del av efterlyser försvaret någon konkret koppling mellan SD och brottet, men jag har inte sett några uppgifter ännu om att åklagaren skulle ha lagt fram något sådant material.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När två av mina barn träter, då räcker det inte att bara höra den enes version.
Håller med dig här. Det går ju inte att ta ställning till det här utifrån enbart åklagarens version. Man måste naturligtvis höra vad SD själv säger också innan man kan bilda sig en uppfattning om vad han ev. kan ha haft med saken att göra.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-12 kl. 14:07.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag har tänkt i de banorna jag med.Om du menar att det skulle gått iväg en anmälan till familjen Davidssons via Polisen ? inte osannolikt

SD blev anmäld för misshandel nära Lenas hem där barn fanns. Då kan det ha gått anmälan till Soc från polisen av omtanke för SD:s fru och barn.
Citera
2019-11-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Framför allt kan det inte ta 6 år att fundera på saken - om han nu vore seriös.

Detta fall var dessutom speciellt med tanke på LW:s roll vid vigseln, hennes engagemang i församlingen etc.

Det skulle ha varit omöjligt att bygga något på den grunden. Paret skulle ha hamnat som en öde ö mitt bland människor med andra värderingar än deras egna.

Även om de skulle ha gjort tvärtom dvs skit sig först och efter det inlett en relation med varandra skulle det ha blivit svårt. Men nu blev det omöjligt.
Håller helt med.Kanske var hon inte medlem i en församling efter att hon slutade som pastor?
Citera
2019-11-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD blev anmäld för misshandel nära Lenas hem där barn fanns. Då kan det ha gått anmälan till Soc från polisen av omtanke för SD:s fru och barn.
Ja.. på så sätt kunde LW ha skickat till ex socialkontoret/polisen på Davidssons.Det egentliga syftet kan ha varit egennytta.Att bråka med familjen på ett sofistikerat sätt.
Citera
2019-11-12, 13:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tror väl inte ens själv att det var de gömda lådorna i skogen som lockade ut dessa människor stup i kvarten och även mitt i natten?
Hur konstigt det än kan låta: Jo, det var det: Tävlingsinstinkten tog över och kom ofta att bli föremål för svåra avväganden:

161229
LW https://coord.info/GLPZH03A
m.g.l. https://coord.info/GLPZG6H4
HTD https://coord.info/GLQ0B3WP

180501
LW https://coord.info/GLVR1CZV
LI https://coord.info/GLVP7EXZ
BX https://coord.info/GLVP6FJ8

180429
Barnen finns alltid i hennes tankar och är föremål för hennes omsorger:
https://coord.info/GLVR08NJ

Det borde egentligen inte gå att baktala henne med avundsjuka eller illasinnade kommentarer i olika skvallerbetonade tonarter. Hon fotograferade och dokumenterade det mesta i detalj. Hennes galleri tillsammans med alla hennes loggtexter säger det mesta om hennes rakryggade karaktär.
Senast redigerad av letsdoit 2019-11-12 kl. 13:53.
Citera
2019-11-12, 13:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad är det som NW ska ha sagt exakt om L*na?
Och vem är källan?

Blir lite konstigt att jag skulle hävda att han ljuger när jag inte ens vet vad han har sagt?

Att bygga upp ett skuldkonto på mig gentemot NW om en sak som vi inte ens vet vad vet handlar om, vad som har hänt och vem som har gjort vad är ju som att bygga ett luftslott.

När två av mina barn träter, då räcker det inte att bara höra den enes version. Inte heller duger det till att höra med det tredje barnet.
Varken i vårt rättsystem eller på soc gör man så.
Man behöver mer kött på benen.

Nu vill jag veta exakt vad NW har sagt. Och källan på det.

När trätandet handlar mellan barn och vuxen är det alltid barnets ord som går före. Konstigt vore det annars.

Dessutom är Lena nu död och kan inte ge sin version så det NW säger är det enda vi kan utgå från som sanning. Barn ska aldrig antydas ljuga när det kommer till allvarliga saker som våld i hemmet.

Barn kan tvångsomhändertas enbart baserade på sina berättelser så du är helt ute och cyklar.

Precis som att mördare som SD troligtvis kan dömas utan att Lena kommer ut från graven för att ge sin version och berätta hur hon blev dödad och av vem.
Citera
2019-11-12, 13:48
Medlem
Citat:
Nej det missförstod du inte. Bara för att jag har uppgifter från trovärdiga källor betyder inte att jag kan verifiera deras äkthet till 100%. I så fall måste man vara primärkällan. Sett/hört själv etc.
Verifiera = intyga 100% äkthet.

Schazz inlägg har funnits i tråden från första början. Utgår inte från den öht nu.

Nej det kan jag köpa. Andelen den information här i tråden är väl nästan obefintlig. Men då hade ju chansen funnits att du tex skulle ha vetat om vilken tidsperiod det rör sig om när NW skall ha anmält.

Det gör ju också att det onekligen känns som att du fått väldigt specifikt presenterad information som klippt och skuren till att enbart ifrågasätta delar utav LW:s agerande.
Citera
2019-11-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Begär ut uppgift från polisen i Örebro om hur och när de förfar vid orosanmälningar.

Riktigt så intresserad är jag inte. Som sagt så låter det trovärdigt. Känns ändå som i utkanterna utav själva mordet som är det primära.
Citera
2019-11-12, 13:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej det kan jag köpa. Andelen den information här i tråden är väl nästan obefintlig. Men då hade ju chansen funnits att du tex skulle ha vetat om vilken tidsperiod det rör sig om när NW skall ha anmält.

Det gör ju också att det onekligen känns som att du fått väldigt specifikt presenterad information som klippt och skuren till att enbart ifrågasätta delar utav LW:s agerande.

Måste erkänna att jag bara frågade efter Lena och inte SD. Hon är den som instresserat mig mest i det här fallet.
Citera
2019-11-12, 14:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När trätandet handlar mellan barn och vuxen är det alltid barnets ord som går före. Konstigt vore det annars.

Dessutom är Lena nu död och kan inte ge sin version så det NW säger är det enda vi kan utgå från som sanning. Barn ska aldrig antydas ljuga när det kommer till allvarliga saker som våld i hemmet.

Barn kan tvångsomhändertas enbart baserade på sina berättelser så du är helt ute och cyklar.

Precis som att mördare som SD troligtvis kan dömas utan att Lena kommer ut från graven för att ge sin version och berätta hur hon blev dödad och av vem.

Men du svarar ju inte på frågan.
Vad sa barnets röst?

Man kan ju inte hävda att andra tror att barnet ljuger när de inte ens får veta vad barnet har sagt?

Och i det här fallet, får vi inte heller veta vem som har fört barnets ord vidare.
Har du hört det direkt från barnet?
Har du hört det från någon som känner barnet?

Vem är din källa?

Jag är helt säker på att om N*oa eller någon annan har anmält något så kommer myndigheterna att höra fler och kolla upp vad som har hänt.

Alla orosanmälningar är till för att hjälpa barnet på bästa sätt. Att du direkt tar upp tvångsomhändertagning får det att låta som att det var aktuellt?

SD kommer inte att dömas på enbart någon säger. En utredning som pågått i 1,5 år och som baseras på tekniska bevis ligger till grund för ett eventuellt åtal. på det mängder av förhör och analyser.
Citera
2019-11-12, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej det missförstod du inte. Bara för att jag har uppgifter från trovärdiga källor betyder inte att jag kan verifiera deras äkthet till 100%. I så fall måste man vara primärkällan. Sett/hört själv etc.
Verifiera = intyga 100% äkthet.

Schazz inlägg har funnits i tråden från första början. Utgår inte från den öht nu.

Vad utgår du från då?

Du påstår ju med bestämdhet en hel del. Så mycket att du t om menar att vi tror att NW ljuger.

Men vi får ju inte veta vad du utgår från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in