2019-11-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hur ska hon bekräfta något som antagligt lyder under sekretess?
Vad fiskar du efter? Eftersom du verkar förvänta dig att jag ska länka till en rutin som röjer min arbetsplats, och Rosamund ska "sälja" en kollega eller bekant?

Eller tror du inte på uppgiften om att orosanmälningar görs av vissa instanser i vissa situationer? Om du själv inte arbetar inom någon sådan verksamhet så går det bra att googla. Ett flertal kommuner har även information allmänt hållet (även privatpersoner kan anmäla, och dessutom anonymt men många kommuner plockar väl bort möjlighet till webanmälan eftersomfolk tyvärr har en benägenhet till okynnesanmälningar angående folk de inte gillar av andra skäl. Och anmälningarna måste hanteras inom ett dygn på så sätt att man ska ta ställning till om man går vidare eller notera varför man beslutar att ej gå vidare, så det kan bli ganska resurskrävande hantering).

Jag tänker inte att någon behöver läcka någonting. Men eftersom Rosamund nu plötsligt påstår sig ha en massa närstående kontakter så tänkte jag att hen rimligtvis borde ha hört något. Den kopplingen är väl inte särskilt svår att göra?

Vad beträffade det du påstod så kan jag absolut se logiken till att det skulle kunna fungera så och är det praxis så tänker jag att det borde vara offentliga uppgifter som står någonstans.
Citera
2019-11-12, 12:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja vi får väl se om någon sådan person kan svara här. Frågan till Rosamund i grundinlägget kvarstår om hen kan bekräfta att socialen varit inblandad hos paret Davidsson vid flera tillfällen och kanske vad det gällde också i så fall.

En annan aspekt på det är ju att LW jobbade i en verksamhet som lyder under den lagstadgade anmälningsplikten. Hon känner antagligt till rutiner hos andra instanser. Då hon gjorde anmälningar som hon strax efteråt ville dra tillbaka så kan det ju se ut som att det kanske fanns ett mer dolt underliggande syfte, om hon visste att det går iväg orosanmälningar till soc? Alltså att hennes motiv för anmälningarna inte var att få upprättelse för något brott hon utsatts för utan för att ställa till besvär för den hon anmälde? Om hon själv drabbats av orosanmälningar kanske hon ville dela med sig på ett mindre trevligt sätt, vill inte SD äta hennes bakade bullar så bjuds andra bullar..?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-12 kl. 12:43.
Citera
2019-11-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En annan aspekt på det är ju att LW jobbade i en verksamhet som lyder under den lagstadgade anmälningsplikten. Hon känner antagligt till rutiner hos andra instanser. Då hon gjorde anmälningar som hon strax efteråt ville dra tillbaka så kan det ju se ut som att det kanske fanns ett mer dolt underliggande syfte, om hon visste att det går iväg orosanmälningar till soc? Alltså att hennes motiv för anmälningarna inte var att få upprättelse för något brott hon utsatts för utan för att ställa till besvär för den hon anmälde? Om hon själv drabbats av orosanmälningar kanske hon ville dela med sig på ett mindre trevligt sätt, vill inte SD äta hennes bakade bullar så bjuds andra bullar..?

Jo vill man kan man säkert fantisera ihop en massa långsökta möjligheter.
Citera
2019-11-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att hon inte insåg att en gemensam framtid med SD var helt uteslutet talar återigen om hennes gränslöshet. Bara att hon inte hade några gränser betyder ju inte att resten av samhället inte hade några heller.

Men en viss typ av människor vill låtsas att deras kärlekshistoria är så stark att de helt enkelt inte kunde agera på något annat sätt. De var helt i händerna på sina känslor utan att kunna tänka klart.

Jag har svårt att tro att SD någonsin ville ngt mer av LW än spänning, äventyr, sex, paus från vardagslivet etc. Den klassiska. Att sen LW inte kunde svälja detta beseglade hennes öde.
Ja,visst var det så.
SD hade LW som sin sexleksak.Inget annat.Då blir man förnedrad,&utnyttjad, m m men i grunden har man själv bidragit till det.Vi har ju alla ett val.LW hade vinnarskallen på och kunde aldrig ta detta fiasko och nederlag för henne.Hon blev ju grundlurad.Alternativt grundlurade hon sig själv.
Citera
2019-11-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ha.ha. Nej en älskarinna är ju inte bästa fru materialet.

Framför allt kan det inte ta 6 år att fundera på saken - om han nu vore seriös.

Detta fall var dessutom speciellt med tanke på LW:s roll vid vigseln, hennes engagemang i församlingen etc.

Det skulle ha varit omöjligt att bygga något på den grunden. Paret skulle ha hamnat som en öde ö mitt bland människor med andra värderingar än deras egna.

Även om de skulle ha gjort tvärtom dvs skit sig först och efter det inlett en relation med varandra skulle det ha blivit svårt. Men nu blev det omöjligt.
Citera
2019-11-12, 12:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tänker inte att någon behöver läcka någonting. Men eftersom Rosamund nu plötsligt påstår sig ha en massa närstående kontakter så tänkte jag att hen rimligtvis borde ha hört något. Den kopplingen är väl inte särskilt svår att göra?

Vad beträffade det du påstod så kan jag absolut se logiken till att det skulle kunna fungera så och är det praxis så tänker jag att det borde vara offentliga uppgifter som står någonstans.

Jag har absolut inte massa kontakter med närstående. Det har du missuppfattat.
Citera
2019-11-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har absolut inte massa kontakter med närstående. Det har du missuppfattat.

Okej det lät lite så. Då stryker vi detta. Så jag gissar att du inte kan svara på mina frågor då?
Citera
2019-11-12, 13:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det är inte klokt att NW ska riskera att någon tittar snett på honom för att en del postare här antyder att han ljuger om Lena. Dessutom nu när hon är mördad är det än viktigare att alla vet att han talar sanning och inte ljuger om sin döda mor.

Vad är det som NW ska ha sagt exakt om L*na?
Och vem är källan?

Blir lite konstigt att jag skulle hävda att han ljuger när jag inte ens vet vad han har sagt?

Att bygga upp ett skuldkonto på mig gentemot NW om en sak som vi inte ens vet vad vet handlar om, vad som har hänt och vem som har gjort vad är ju som att bygga ett luftslott.

När två av mina barn träter, då räcker det inte att bara höra den enes version. Inte heller duger det till att höra med det tredje barnet.
Varken i vårt rättsystem eller på soc gör man så.
Man behöver mer kött på benen.

Nu vill jag veta exakt vad NW har sagt. Och källan på det.
Citera
2019-11-12, 13:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Okej det lät lite så. Då stryker vi detta. Så jag gissar att du inte kan svara på mina frågor då?

Du förstår väl att jag inte kan verifiera något jag själv inte sett/hört? Eller som kan vara sekretessbelagt?

Förstår inte varför jag skulle kontaktat närstående till Lena. Det gör man inte mot människor i sorg.
Citera
2019-11-12, 13:22
Medlem
Citat:
Du förstår väl att jag inte kan verifiera något jag själv inte sett/hört? Eller som kan vara sekretessbelagt?

Förstår inte varför jag skulle kontaktat närstående till Lena. Det gör man inte mot människor i sorg.

Nej det kan du såklart inte. Men du verkade rätt bestämd angående NW:s anmälan så jag tänkte att du faktiskt hade fått annan info än bara ifrån Schazz inlägg här. Men då missförstod jag det hela.
Citera
2019-11-12, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej det kan du såklart inte. Men du verkade rätt bestämd angående NW:s anmälan så jag tänkte att du faktiskt hade fått annan info än bara ifrån Schazz inlägg här. Men då missförstod jag det hela.

Nej det missförstod du inte. Bara för att jag har uppgifter från trovärdiga källor betyder inte att jag kan verifiera deras äkthet till 100%. I så fall måste man vara primärkällan. Sett/hört själv etc.
Verifiera = intyga 100% äkthet.

Schazz inlägg har funnits i tråden från första början. Utgår inte från den öht nu.
Citera
2019-11-12, 13:35
Medlem
Citat:
Jo vill man kan man säkert fantisera ihop en massa långsökta möjligheter.
Jag har tänkt i de banorna jag med.Om du menar att det skulle gått iväg en anmälan till familjen Davidssons via Polisen ? inte osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in