2019-11-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Ja, för det blåfärgade har absolut ingenting med blåljusens reflektion i lacken att göra.
🙄🙄🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag skäms, tänkte inte på det...

Bilen är falskskyltad. Mörk färg. Reg.skylten tillhör en silverfärgad bil.
Citera
2019-11-12, 09:52
Medlem
Killen som blev skjuten under 18 år ? Alltså åker han på olovlig körning så vidare det ej kommer fram att det fanns fler personer i bilen.

Känns som det är amatörer som varit framme här och man bara lyckats att träffa röven på honom.

Dom 2 misstänkta är tydligen anhållna ska bli intressant om det är 2 helt nya namn även om namnen i sig säkert är vanligt förekommande =)
Citera
2019-11-12, 09:59
Medlem
Hörde det finns koppling med mordet på möllan !
Citera
2019-11-12, 12:14
Avstängd
Summer24s avatar
Någon som har Relevant info om mgm? Namn på gripna?
Citera
2019-11-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Vänta o se då
All min andra fakta har varit rätt så va inte så otacksam

*Han är allvarligt skadad men läget är stabilt. Han är fortfarande nedsövd, säger Ewa-Gun Westford
Citera
2019-11-12, 12:31
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
*Han är allvarligt skadad men läget är stabilt. Han är fortfarande nedsövd, säger Ewa-Gun Westford
Fel tråd, det är skjutningen på Möllan du refererar
Citera
2019-11-12, 12:56
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag läste någon avhandling om skillnaden i skador mellan höghastighetsvapen och långsamma vapen, och där var slutsatsen att vapen som AK ger lindrigare skador, medans något annat vapen med samma kaliber som används av FN och skjuter långsammare ger mer allvarliga skador, efter som allt absorberas av vävnaden.
Statistiken från Malmö borde räcka till för att kunna dra säkra slutsatser ;-)
Den beskjutne ska redan ha lämnat sjukhuset! Alla skott måste ha missat, jag förmodar att han bara repades av splitter. Det är inte så lätt för en ovan skytt att träffa med en enda automatsalva, om det är ett vapen som reser sig. Men av skotthålen att döma var det nära ögat.
Citera
2019-11-12, 13:52
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Statistiken från Malmö borde räcka till för att kunna dra säkra slutsatser ;-)
Den beskjutne ska redan ha lämnat sjukhuset! Alla skott måste ha missat, jag förmodar att han bara repades av splitter. Det är inte så lätt för en ovan skytt att träffa med en enda automatsalva, om det är ett vapen som reser sig. Men av skotthålen att döma var det nära ögat.

Hittade artiklen och mitt minne svek. Du har rätt, jag har fel. Slutsatsen var att hellre ett skott från AK47 än M4, trots att AK har grovre kaliber, då M4s mindre kulor stannar/splittrar, medans AK ger mer lindriga skador, relativt sett. Det var en popartikel i businessinsider btw.
Citera
2019-11-12, 14:04
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Fel tråd, det är skjutningen på Möllan du refererar

Fatta hur sjukt det är när det kommer så många trådar om skottlossning att vi som användare börjar att bli förvirrade och postar i fel. Heja Svärje.
Citera
2019-11-12, 14:49
Medlem
Citat:
HVB-placerad 18-åring gripen efter mordförsök

I en dom från förvaltningsrätten slås det fast att när han var 14 år gammal kom det in ”totalt 15 anmälningar gällande kriminella aktiviteter.” Han ska under perioder haft en obefintlig skolgång och ställt till med allvarliga bråk.

18-åringen har under de senaste åren varit föremål för flera omfattande insatser från socialtjänsten.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/hvb-placerad-18-aring-gripen-efter-mordforsok/

OM det är HVB-hemmet (Domesticus) som syns på bilderna där poliserna vid skottlossningen så finns det 3 st 18-åringar boendes där, alla med arabiska namn. Fast det kan ju vara offret som bodde där och GM kom från ett annat HVB-hem, det finns ju gott om dom i Malmö.
Citera
2019-11-12, 15:02
Medlem
LucNNs avatar
Om dom haffat två och hittar vapen, kommer dom nog kunna knyta vapnen till andra händelser i staden. Vad har polisen tills vidare? Finns inget ute än?
Citera
2019-11-12, 17:34
Medlem
Min teori är att den minderåriga satt i passagerarsätet och sprang från platsen efter blivit beskjuten. Därav är bara bakre dörr öppen. Föraren var inte ens i bilen. Min gissning är att en 19 åring är förare som också har kopplingar till bilens ägare, och som man får märkliga träffar på när man söker på nätet, och var inne på ett LSS boende i närheten för prata någon till rätta/medla. Dessa var inte där. De var istället ute och plockade tonåringen i bilen eftersom de visste de var på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in